Inlägg från: Natalie87W |Visa alla inlägg
  • Natalie87W

BIM november 2015

Hej!

Jag hoppar in här jag med.

Jag har bim i slutet av månaden, men osäker på när. Jag är inne på 4:e dagen på min mens så det är ett tag kvar.

Jag har precis börjar tempa och är lite osäker på hur det fungerar.

Om man misstänker att man har feber, ska man tempa ändå? :)

Vissa av er som tempar verkar vara så duktiga så tänkte att jag skriver här och frågar. Kunde inte läsa om det på nätet.

Jag håller verkligen tummarna för att det är våran tur nu i november.

Jag och min sambo är inne på 10:e försöket, första barnet. Misstänkt bim 27:e november. Hade mf i september då blir andra försöket efter mf.

Kram på er

• Natalie87W

Spännande!

Det tycker jag absolut att vi ska göra! :)

misslina skrev 2015-10-29 07:54:54 följande:

Jag har också bim 27 november! Så vi får följas åt!

• Natalie87W

Vad skönt att få komma igång med hjälp :)

Hur länge har du och din partner försökt? Jag och min pojkvän är inne på 10:e försöket och det börjar kännas hopplöst. Dock haft vad jag tror var missfall i september. Så verkar ju iaf som om vi kan bli gravida. Jag är också sugen på att få hjälp av barnmorska. Men får för mig att vi inte försökt tillräckligt länge. Därav min fråga :) har ni haft stora problem med att bli gravida?

Hoppas allt blir bra för er nu :D

nepe skrev 2015-10-30 21:55:06 följande:

Har varit hos barnmorskan idag som ett första steg i att få hjälp då jag haft tre månader utan ägglossning nu. Sambon har tid för spermaprov på måndag och måndagen efter ska vi båda dit och få provsvar samt att jag ska få undersökas. Sedan följer ev. blodprov eller spolning av äggledarna eller vad läkaren anser nödvändigt. Känner mig så otroligt lugn just nu. Jag ringde i förrgår, pratade med barnmorskan igår och fick tid IDAG. Känns fantastiskt. och barnmorskan var helt underbar hon också. Jag har ju tempat sen jag slutade med p-piller i februari men hon bad mig sluta helt med tempningen och med äl-testerna för att det stressar min kropp så mycket. Känns som att vi är på g nu på något sätt :)

Hur mår ni andra?

• Natalie87W

Jag har precis börjar tempa för att få bättre koll på ägglossning. Kört med bara stickor innan och det är ju tyvärr inge garanti att ägget släpper för det.

Jag har sagt till min sambo att är vi inte gravida i januari så kontaktar vi barnmorska. Hoppas bara de är villiga att lyssna :)

Men vad jobbigt för er att ägglossningen krånglar, är det vanligt efter P-piller? Själv använde jag nuvaring (P-ring) men slutade för 1 år sedan ungefär. Jag upplevde attmin kropp återställdes väldigt fort och jag började uppleva saker jag inte gjort med preventivmedel. Alla de där symtom man får mellan äl och mens..det var helt nytt för mig ;)

Men nu är det vår tur tycker jag! Jag ska hålla både tummar och tår för er <3

nepe skrev 2015-10-31 21:27:04 följande:

Jätteskönt! Jag slutade med p-piller i februari men skyddade oss då till en början. Anledningen att jag söker hjälp nu är att jag inte haft någon ägglossning på tre månader (tempar och har använt stickor), så det är inte tiden som känns mest jobbig utan det faktum att det faktiskt inte finns en enda chans utan äl. 

Självklart ska du söka hjälp! Nu kanske jag inte ska uppmuntra det men vi överdrev lite med tiden vi hade försökt. Hon tyckte dock att det var jättebra att vi tog kontakt och var väldigt tillmötesgående :)

Lycka till till oss båda! <3

• Natalie87W

Ja, precis min tanke :)

Vad jobbigt att det är så. Gör ju inte barnproduceringen mer enkel direkt. Kag hoppas verkligen att ni får svar snart och at det löser sig.

Ska bli intressant och följa er resa, om jag får? :)

nepe skrev 2015-11-01 11:59:43 följande:

Bra! Då ser man ju om ägget släpper också. Berätta hur det går sen :)

Jag vet att det kan ta tid för kroppen att komma igång efteråt, det tog två månader för mig tills jag fick "riktig" mens. Sen dess har det varit regelbunden så jag tror inte att det är pga ppillerna faktiskt :/ 

Lycka till till er också <3

• Natalie87W

Hej alla!

Grattis till alla plus! Så himla glad för er skull. Fortsätter hålla tummarna för oss som fortfarande väntar.

Jag flyttar mig på listan till den 27:e då jag enligt min app ska ha bim. Så får vi väl se när jag har äl.

Min mens slutade för en vecka sen och jag börjar redan på äl-flytningar så ska börja med test imorgon och följa stegringen. Tempar också, men har endast gjort det i en vecka också så vi får se hur det går!

Spänningen är olidlig..precis som den eviga väntan!

{#emotions_dlg.flower}BIM-LISTA!{#emotions_dlg.flower} PASSERAT BIM:

1/11

Polkagrisen85, 2.a barnet

sowe81, 2:a försöket efter ma (4st totalt), 2:a barnet

Anonym (längtar), 1:a försöket efter ma, 1:a barnet

Smultrontjejen (ev +)

Anonym (Hodej)

2/11

Cfmilla, 1:a försöket

Anonym (2an), 2.a försöket, 2:a barnet

Caligirl90

3/11

strumpan123, 1:a försöket, 2:a barnet

Anonym (Anka77)

BIM IDAG:

4/11

SamsonS, 3:e försöket, 2:a barnet (ev +)

ettena23, 2:a försöket

Pumpalens

KOMMANDE:

5/11

nepe, 2.a försöket, 1:a barnet

Britt91, 1:a försöket efter ma

Zeeeeta, 1.a försöket (ev +)

6/11

juni2009, 2:a barnet

Kzon, 1.a barnet, 8:e försöket

linlej84, 3.e barnet

7/11

Lillis26

ausaaf, 3:e försöket, 1:a barnet

pannkakan87, 1.a försöket efter mf

Camen

8/11

Kolan91

Novixi, 5:e försöket, 3:e barnet

Enlitentill, 6:e försöket, 3:e barnet

Msan86, 1:a barnet

halfmoon, 1:a försöket efter mf (3:e totalt), 1:a barnet

9/11

201405, 2.a försöket, 1:a barnet

happylife, 1.a försöket efter mf

Ang82, 8:e försöket, 1:a barnet

10/11

livias

Jessima, 1:a försöket

Millan1984, 2.a barnet

8airam8

Royalle

11/11

Angdev, 12:e försöket, 2:a barnet

frofro, 1.a försöket efter mf

Kstadtjej87, 2:a försöket, 1:a barnet

Jempan85, 3:e försöket, 2:a barnet

mkess, 1:a försöket, 2:a barnet

12/11

Eemmmmaa86, 10:e försöket efter mf, 3:e barnet

Anonym (Julibebis), 7:e försöket, 2:a barnet

Kaninen

13/11

Kissekatten2014, 3:e försöket, 1:a barnet

Mammabertil, 7:e försöket

Min tur, 2:a försöket, 1:a barnet

Anonym (Lf 31)

14/11

bamboobaby, 2:a försöket, 3.e barnet

C ecilia

sebbejonte

15/11

Malin 845

mammaA93, 7:e försöket, 3:e barnet

Fsake, 7:e försöket, 3:e barnet

S0ckert0ppen, 1:a försöket, 2:a barnet

qismet, 1:a försöket, 2:a barnet

16/11

mariatheresia, 4:e barnet, 3:e försöket

Ev1l, 3:e försöket, 2:a barnet

karinjanson, 1.a barnet

17/11

Lotchi, 2:a försöket, 1:a barnet

18/11

illaoliven

19/11

Norrskenet1, 5:e försöket

Miniflicka93, 1:a barnet

HCS, 7:e försöket, 4:e barnet

Maräng86, 4.e försöket, 1:a barnet

20/11

Doris87, 5:e försöket, 1:a barnet

eg90, 2:a försöket, 1:a barnet

Veli9090, 2:a försöket, 1:a barnet

Wishfulthinking, 11:e försöket, 1:a barnet

strongisthenewme, 2:a försöket, 1:a barnet

SophiaP, 3.e försöket

SofieKristin

Abla aktivt 3:e försöket, annars 16:e försöket. 3:e barnet

21/11

Fian88, 2:a försöket efter mf, 2:a barnet

finder, 1:a försöket, 3.e barnet

22/11

Hansson88, 1:a försöket efter mf

Esirnus, 2:a barnet

Nattis1992, 6:e försöket

23/11

anynumos, 3:e försöket efter ma

miamarina84, 14:e försöket, 1:a barnet

babytjejen

Emmi0306, 2:a försöket, 1:a barnet

24/11

MiaN89, 4:e försöket, 2:a barnet

Yennie88, 7:e försöket, 1:a barnet

27/11

misslina, 5:e försöket, 3:e barnet

Ejoma, 3:e försöket, 2:a barnet

Natalie87W, 10:e försöker, 1:a barnet

28/11

Agge83, 1:a försöket, 3.e barnet

29/11

lillverra, 2:a försöket

30/11

Vinja

TheRealMe

sof t, 3:e försöket, 2:a barnet

Norrlänning86, 3:e försöket efter mf och ett utomkvedshavandeskap

OSÄKERT BIM

isabelle1987, 1:a försöket, 3.e barnet

Stormborne (ev 8-11 nov), 2:a försöket, 2:a barnet

FiaLottaPäronkvist

Symetrical

Anonym (..)

Molle90

Sanna1986

Saoirse, 1:a försöket, 1:a barnet

Lilla Luna, 1:a barnet

PLUSSAT PlusGravidKörsbärsblomma

halo83

MaryCherry

tesselessan

Ludde123

dundernina

ineedcoffee

Lottch3n

• Natalie87W

Spännande! Jag gjorde äl-test i morse bara för att se, och fortsätter väl varje dag för att följa stegring! Vi har ju planerat det här i snart 1 år..men försökt ordentligt i ca 10 mån. Man har ju gett upp flera ggr, men på något konstigt sätt så hittar man kraften att fortsätta varje månad :)

Ska bli spännande att följas, och dela symtom med varann, om du är intresserad? Alltid kul att höra vad alla andra upplever :)

För som du säger..nu jäklar är det vår tur :)

misslina skrev 2015-11-06 06:29:17 följande:

Hej!

Då har vi samma bim! Tempar också och ska börja med äl-test i morgon!

Nu jäklar är det vår tur! :)

• Natalie87W

Jag tror ju att jag blev gravid i aug/sep och fick väldigt tidigt missfall på bim +10, aldrig sen, plus en nidblödning ca 5-7 dagar innan förväntas bim. Blev såklart ledsen men ändå skönt att veta att jag och min sambo kan få barn. Jag plussade dock aldrig så gissar på låghormonare. De symtomen jag hade då var väl egentligen bara att det högg i magen ibland, och mensvärk när jag trodde att mensen skulle komma.

Sen jag slutade med preventivmedel så har jag ju märkt av symtom för äl väldigt tydligt. Jag känner ju ofta när jag har ägglossning, plus att flytningarna blir annorlunda..vet dock inte riktigt hur långt innan.

Annars har jag ju känt (eller snarare inbillar mig) symtom och trott flera gånger att jag varit gravid, molvärk och sånt. Ömheten i brösten mellan äl och bim varierar, det stör mig, för det känns som ett så tydligt tecken annars :)

Vad har du känt av för symtom? :)

misslina skrev 2015-11-07 07:52:12 följande:

Absolut! Det gör vi kul! Hur har du känt dom tidigare månaderna? Med symtom och så?

Jag tar test varje morgon nu och fotar så att jag kan följa stegringen ordentligt :) november känns som en bra månad :D

Ja man hittar kraften nånstans varje månad. Nu är det skönt att mensen är över och äl är inom räckhåll! Och att man börja ta äl. Äl tog jag idag och det var en rund ring, som förväntat. Men man ska ju ta dom här testerna innan man tror att man har äl också för att testerna ska känna av stegringen.

• Natalie87W

Ja, det var tråkigt, men det kom igång på en gång, så försöker inte vara så ledsen över det och kämpa på :)

Jag har ju heller aldrig känt något sånt, men det började när jag slutade med preventivmedel för 1 år sen. Jag håller med, man blir ju väldigt lurad eftersom det är samma symtom, och jag har många gånger trott att jag inbillar mig.

Hur gamla är de andra barnen? Vi har inga sen innan, så vi längtar så :)

Jadu, vi har nog inga planer. Det brukar dock resultera i mer sex under äl-veckan eftersom jag oftast är mer sugen då ;) min sambo är så gott som alltid sugen så det är inga problem. Vi har relativt aktivt sexliv annars så det är skönt.

I början av våra försök påpekade jag en aning mycket att vi var "tvungna" att ligga för att jag hade äl, det ökade bara pressen på min sambo och han gillade det inte, vilket jag förstår. Han har bra koll ändå så jag behöver inget säga :)

Hur planerar ni allt? Ni har väl en aning mer att rodda i med två barn? :)

Var bor ni förresten?

misslina skrev 2015-11-08 09:10:43 följande:

Åh beklagar missfallet! Förstår att det känns tungt!

Ja du... Symptom. Jag har aldrig nånsin känt av varken äl eller haft ont i brösten eller haft molvärk mellan äl och mens. Och det är ganska mycket ;) Men nu har jag det och har haft det under detta år. Sjukt drygt eftersom dom symptomen kan vara samma vid en grav. Och nej det är inte bara inbillning. ;) Men frustrerande att man börja få pms nu på äldre dar haha. Har två barn sedan innan och där har jag aldrig känt av något symptom förrän vecka 7 ungefär....

Men nu närmar sig äl i alla fall! Vad har ni för plan när det kommer till sexandet?

• Natalie87W

Utsäkta att jag kraschar inlägget men blev lite nyfiken eftersom jag är ny på det här med tempning :) fick du ingen temphöjning vid äl, eller hur var det? Jag är lite osäker på när min äl ska vara, jag tycker jag har symtom på det men märker inget särskilt med tempen.

halo83 skrev 2015-11-09 22:18:27 följande:

Låter ju lovande! Jag gjorde ju spolning denna gång å blev gravid :) nån temphöjning fick jag inte heller, hade min lägsta kurva nånsin denna gång..

Svar på tråden BIM november 2015