Inlägg från: Miniflicka93 |Visa alla inlägg
  • Miniflicka93

BIM november 2015

Då mensen kom idag hoppar jag in här! Har äl den 4e och bim den 19e! Första barnet.

• Miniflicka93

Tänkte köra ägglossnings test denna månaden! Enligt min app ska mina fertila dagar börja den 1a och äl ska inträffa den 4e! Men ska jag då ta första äl testen den 1a då?

• Miniflicka93

Mina ägglossningstest! Vad tror ni? Kan de vara äl i morgon? Första gången jag kör med test så vet inte hur snabb stegringen är.

• Miniflicka93
    MiaN89 skrev 2015-11-03 14:54:18 följande:

Det kan vara ÄL redan imorgon eller upp till två-tre dagar om jag tolkar dina test. Jag brukar ta ett ÄL test morgon och ett på em de dagar jag tror att jag snart har ÄL ifall att.. Om mitt test såg ut som dina gör skulle jag börja ha samlag redan nu. Man vet ju aldrig hur snabbt stegringen går. Sedan ha det varje dag tills stegringen vänder igen. Men dagen du har ÄL ska strecken vara minst lika starka. :)

Jaaa okey! Så när jag väl får lika starkt test är de inom 24 timmar va? Tagit testen på eftermiddag/kväll osv! Hoppas verkligen det går vägen denna månaden nu!
  • Miniflicka93
    MiaN89 skrev 2015-11-03 15:19:17 följande:

Ja dom säger att det är inom 24 timmar. Det är det som är svårt att veta. Ända sättet att verkligen veta att ägget har släppt är om man tempar. Vilket inte jag gör. Därför har jag samlag både före, under och efter ÄL dagen. Förra gången missade jag nog samlaget efter ÄL :)

Ja vi får ta o ligga i! Inte jag heller, har inte en sådan bra temp utan bara en "vanlig" som visar en decimal. Hoppas jag får positivt i morgon! :D vi började redan igår och tänkte fortsätta tills efter de blir negativt på stickan! Kan inte säga mer en "hoppas hoppas"
  • Miniflicka93
    mkess skrev 2015-11-03 16:03:25 följande:

Fast det går bra att tempa med en vanlig en-decimal-termometer, tempskifte efter ägglossning brukar man se bra ändå!

Tog tempen och hade min vanliga "36.8" så den kmr va stiga just när de e äl va? Typ under den där "24 timmar" ? Usch känns som jag frågar massa xD förlåt
  • Miniflicka93

Ja men toppen! Tack för svaren :D då blir det att lägga tempen bredvid sängen o försöka komma ihåg att tempa ;)

• Miniflicka93
    S0ckert0ppen skrev 2015-11-04 20:20:26 följande:

Verkar vara på gång men strecket ska vara starkare. Lycka till!!!

Då hoppas jag de e starkt i morgon :D
  • Miniflicka93
    S0ckert0ppen skrev 2015-11-04 21:15:23 följande:

Det tror jag absolut! Men kör på ikväll med! ;) <3

Vi har myst till det varje kväll nu sedan måndags! Vill vara helt säker på att inte missa :D
Svar på tråden BIM november 2015