-
Tack snälla du!! <3 Detsamma! Hur har er process sett ut? När spolade du tex? Ser man om det är passage på ett ul eller liknande, eller spolar man alltid för att se passagen?livias skrev 2015-10-31 09:44:09 följande:Vad skönt! Visst känns det härligt när man kommit igång och börjat med allt det där. Spolning av äggledare har jag också gjort. Och ska ta blodprov mitten av november. Önskar er all lycka till! Bra att du ringde till dom:)
-
Vad tråkigt att höra, men som det skrevs tidigare - underbart att du får ett nytt försök nu <3Ejoma skrev 2015-10-31 09:29:17 följande:
Mensen dök upp igår, så om de finns nån snäll själ som vill ändra bim till den 27e på mig? :)
-
BIM-LISTA!
1/11
Polkagrisen85, 2.a barnet
sowe81, 2:a försöket efter ma (4st totalt), 2:a barnet
Anonym (längtar), 1:a försöket efter ma, 1:a barnet
Agge83
Smultrontjejen
Körsbärsblomma, 1:a försöket efter mf, 2.a barnet
Norrlänning86, 2:a försöket efter mf och ett utomkvedshavandeskap
Ludde123, 4:e barnet
2/11Cfmilla, 1:a försöket
Emmi0306
Caligirl90
3/11
strumpan123, 1:a försöket, 2:a barnet (ev +)
Anonym (Anka77)
ineedcoffee, 1:a försöket
4/11
MrsWinter, 4:e försöket, 1.a barnet
SamsonS, 3:e försöket, 2:a barnet
Lottch3n, 2:a försöket, 1:a barnet
ettena23, 2:a försöket
Ellpi, 2:a försöket, 1:a barnet
5/118airam8nepe, 2.a försöket, 1:a barnethalo83
Britt91, 1:a försöket efter ma
Zeeeeta, 1.a försöket
pumpalens
6/11juni2009, 2:a barnet
Kzon, 1.a barnet, 8:e försöket
linlej84, 3.e barnet
7/11Lillis26Längtanefterstorken, 2:a försöket, 1:a barnet
ausaaf, 3:e försöket, 1:a barnet
pannkakan87, 1.a försöket efter mf
8/11
Kolan91
Novixi, 5:e försöket, 3:e barnet
Enlitentill, 6:e försöket, 3:e barnet
Msan86, 1:a barnet
halfmoon, 1:a försöket efter mf (3:e totalt), 1:a barnet
9/11201405, 2.a försöket, 1:a barnethappylife, 1.a försöket efter mf
Ang82, 8:e försöket, 1:a barnet
10/11livias
Jessima, 1:a försöket
11/11
Angdev, 12:e försöket, 2:a barnet
frofro, 1.a försöket efter mf
Kstadtjej87, 2:a försöket, 1:a barnet
Jempan85, 3:e försöket, 2:a barnet
12/11
Eemmmmaa86, 10:e försöket efter mf, 3:e barnet
Anonym (Julibebis), 7:e försöket, 2:a barnet
13/11
Kissekatten2014, 3:e försöket, 1:a barnet
Mammabertil, 7:e försöket
Min tur, 2:a försöket, 1:a barnet
14/11
bamboobaby, 2:a försöket, 3.e barnet
C ecilia
sebbejonte
15/11
Malin 845
mammaA93, 7:e försöket, 3:e barnet
Fsake, 7:e försöket, 3:e barnet
S0ckert0ppen, 1:a försöket, 2:a barnet
16/11
mariatheresia, 4:e barnet, 3:e försöket
Ev1l, 3:e försöket, 2:a barnet
karinjansson, 1a barnet
18/11
illaoliven
19/11
Norrskenet1, 5:e försöket
Miniflicka93, 1:a barnet
HCS, 7:e försöket, 4:e barnet
Maräng86, 4.e försöket, 1:a barnet
20/11
Doris87, 5:e försöket, 1:a barnet
eg90, 2:a försöket, 1:a barnet
Veli9090, 2:a försöket, 1:a barnet
Wishfulthinking, 11:e försöket, 1:a barnet
strongisthenewme, 2:a försöket, 1:a barnet
SophiaP, 3.e försöket
21/11
Fian88, 2:a försöket efter mf, 2:a barnet
22/11
Hansson88, 1:a försöket efter mf
Esirnus, 2:a barnet
tesselessan, 1:a försöket, 1:a barnet
23/11
anynumos, 3:e försöket efter ma
miamarina84, 14:e försöket, 1:a barnet
babytjejen
emmie0306, första barnet, andra försöket.
24/11
MiaN89, 4:e försöket, 2:a barnet
Yennie88, 7:e försöket, 1:a barnet
27/11
misslina, 5:e försöket, 3:e barnet
Ejoma, 2:a försöket, 2:a barnet
30/11
Vinja
sof t, 3:e försöket, 2:a barnet
OSÄKERT BIM
isabelle1987, 1:a försöket, 3.e barnet
MaryCherry, 1:a försöket, 2:a barnet
Stormborne (ev 8-11 nov), 2:a försöket, 2:a barnet
mkess (ev 11-15 nov), 1:a försöket, 2:a barnet
FiaLottaPäronkvist
Symetrical
Anonym (Hodej)
Anonym (..)
Molle90
Natalie87W -
Intressant! Har du provat äta något innan för att stimulera äl eller spolade de "direkt"? Vad fick du göra vid första besöket hos doktorn? :) Jaa snart är det vår tur <3livias skrev 2015-10-31 11:28:55 följande:Jag gjorde spolning förra månaden för att se så att det är passage ja. Man kan inte se det på endast bara ul. Tror även att spolningen hjälper till att rensa ut lite för det tog sig ju sen på det försöket. Slutade i mf visserligen men jag blev gravid iallafall. Sen nästa steg är blodprov för att se eventuella kromosom förändringar hos mig och sen ivf då. Men vi har kommit överens om att försöka lite till på naturlig väg. Några månader iallafall. Säger som dig, man får ett helt annat lugn nu när man tagit tag i detta och har bra uppföljning och stöd av ens gynekolog. Det kommer hända för oss också!:) <3
-
Jätteskönt! Jag slutade med p-piller i februari men skyddade oss då till en början. Anledningen att jag söker hjälp nu är att jag inte haft någon ägglossning på tre månader (tempar och har använt stickor), så det är inte tiden som känns mest jobbig utan det faktum att det faktiskt inte finns en enda chans utan äl.Natalie87W skrev 2015-10-31 12:16:27 följande:
Vad skönt att få komma igång med hjälp :)
Hur länge har du och din partner försökt? Jag och min pojkvän är inne på 10:e försöket och det börjar kännas hopplöst. Dock haft vad jag tror var missfall i september. Så verkar ju iaf som om vi kan bli gravida. Jag är också sugen på att få hjälp av barnmorska. Men får för mig att vi inte försökt tillräckligt länge. Därav min fråga :) har ni haft stora problem med att bli gravida?
Hoppas allt blir bra för er nu :D
Självklart ska du söka hjälp! Nu kanske jag inte ska uppmuntra det men vi överdrev lite med tiden vi hade försökt. Hon tyckte dock att det var jättebra att vi tog kontakt och var väldigt tillmötesgående :)
Lycka till till oss båda! <3 -
Natalie87W skrev 2015-10-31 23:09:49 följande:
Jag har precis börjar tempa för att få bättre koll på ägglossning. Kört med bara stickor innan och det är ju tyvärr inge garanti att ägget släpper för det.
Jag har sagt till min sambo att är vi inte gravida i januari så kontaktar vi barnmorska. Hoppas bara de är villiga att lyssna :)
Men vad jobbigt för er att ägglossningen krånglar, är det vanligt efter P-piller? Själv använde jag nuvaring (P-ring) men slutade för 1 år sedan ungefär. Jag upplevde attmin kropp återställdes väldigt fort och jag började uppleva saker jag inte gjort med preventivmedel. Alla de där symtom man får mellan äl och mens..det var helt nytt för mig ;)
Men nu är det vår tur tycker jag! Jag ska hålla både tummar och tår för er <3
Bra! Då ser man ju om ägget släpper också. Berätta hur det går sen :)
Jag vet att det kan ta tid för kroppen att komma igång efteråt, det tog två månader för mig tills jag fick "riktig" mens. Sen dess har det varit regelbunden så jag tror inte att det är pga ppillerna faktiskt :/
Lycka till till er också <3 -
Jag har kört digitala och denna månad fick jag ingen glad gubbe alls. Dock äl-smärta och äl-flytningar :( Dumma kropp! Hur långt in i cykeln är du?bamboobaby skrev 2015-11-01 00:32:41 följande:Fick du någon stegring på ÄL testerna eller var de helt blanka? Fick du ÄL symptom ändå?
Jag har ÄL värk och alla andra symptom på ÄL men ytters liten stegring om äns någon på ÄL testerna. Blir inte klok på detta. -
Känner EXAKT som du <3Mammabertil skrev 2015-10-31 23:48:38 följande:
Herregud ligger o gråter i sängen när jag läste hur en spermie bestämmer om de blir en flicka eller en pojke. Jag måste verkligen ha en sådan längtan. Blir ivrig och får en lustig känsla i kroppen när jag läser sådant. Jag vill NU!!
Att få ett barn att bli till är ett svårt uppdrag och man kan inte göra något åt det, så frustrerande.
-
Stort grattis!!Körsbärsblomma skrev 2015-11-01 11:05:45 följande:
Jag har BIM idag och jag tror även att jag har lyckats att plussa. Ska även ta ett digitalt tänkte jag. Hoppas nu detta lilla mirakel vill stanna denna gång. :)
halfmoon skrev 2015-11-01 11:03:39 följande:En vecka sedan inseminationen idag och jag känner ingenting. Är rätt säker på att vi var för tidigt ute och att ägget släppte först dagen efter när spermierna redan hunnit dö. Så jag kanske sitter och hoppas på nåt som aldrig ens haft en chans att funka. Det är som det är, men ibland känns det bara så jävla surt att vi inte kan försöka hemma och ha samma chans som de flesta andra.
Tänker hoppas lite till i alla fall att ägget fick för sig att släppa lite tidigt även om det är högst osannolikt.
Sist var jag rätt säker på att det hade lyckats runt äl+9/+10 så några dagar till innan det blir mer tydligt. :)
Kan bara tänka mig :( Förstår att det är jobbigt. Hur länge utgår du från att spermierna överlever? Jag har läst om rackare som överlever 7 dagar :) -
Ja, verkligen! Jag håller alla tummar för er!!halfmoon skrev 2015-11-01 12:25:22 följande:Frysta spermier överlever 12-24 timmar, färska kan nog leva i upp till en vecka. Har även läst att spermierna behöver träffa på ägget inom 6 timmar då de placeras direkt i livmodern, verkade ha att göra med att miljön där inne inte är gjord för att de ska vara där så länge. Vid samlag stannar de visst kvar i sekretet innan livmodern och lever där. Vet dock inte om det stämmer. :)
Så det är frågan om bra tajming för att ens få en chans. :) Sen finns ju alltid risken att det råkar tajma just den månaden äggen är kassa och så tajmar man fel på de bra ägget.
Ju mer man läser om allt desto mer förundras man av att det faktiskt lyckas. Men det har ju bevisligen tajmat en gång för mig så då kan det ju funka igen, får bara hoppas att det vill stanna kvar den gången och att det inte dröjer så länge. :)