• nepe

BIM november 2015

halo83 skrev 2015-10-28 10:58:12 följande:

Är det många som tempar här?

Jag har tempat sen maj och har alltid haft en kurva som en båge.. Går upp efter äl å stegrar tills någradagar innan bim få den sakta men säkert dalar ner. Denna månad har jag låg temp å inte alls den där bågen jag brukar ha, ligger typ på samma nivå hela tiden. Nån som vet vad det kan bero på ? Kan det vara att kroppen är ur fas efter spolningen?

Jag tempar också. Jag vet inte faktiskt, mina cykler såg också (nästan) likadana ut till en början men nu lever den sitt eget liv jämt så det kan nog variera :/ Håller tummarna för dig!
  • nepe
    SamsonS skrev 2015-10-28 11:16:18 följande:
    Egentligen BIM 4/11, men eftersom jag inte verkar ha haft någon ÄL denna månad så vet jag inte heller :/ om jag går efter appen och när vi hade sex, och hoppas på att jag fått ÄL tidigare än jag trott, så borde jag ha BIM på fredag. Tänkte nog ta ett test då och om det är neg så vänta till iaf 4/11 om inget annat händer. Vilket försök är ni på nu?

Åh hoppas att din ÄL kommer igång. Tänk att det egentligen är så svårt att bli gravid, så mycket som spelar in för att man ska få ett plu
    Du har säkert skrivit det innan, men varför tror du inte att du hade äl nu igen? åh, hoppas för din skull! Vi är bara på riktiga försöket nr 2, när vi  ordentligt sagt till varandra  att vi försökt om du förstår. Men har haft koll länge och därför frustrerande att nu veta att jag inte haft äl på 3 månader :(
  • nepe
    Längtanefterstorken skrev 2015-10-28 21:52:49 följande:
    Jag har samma problem. Blir orolig över att jag överhuvudtaget inte har någon ägglossning? Jag har clearblue, använt alla 10 nu och alla visade på en cirkel, inte i närheten av varken blinkande eller fast smiley. Obestämd Skulle haft ägglossning i måndags...
    Exakt samma här, fast skulle egentligen haft i söndags :( så jävla deppigt! (!!!)
  • nepe
    halo83 skrev 2015-10-28 12:07:03 följande:
    Mina tempningar har varit ganska lika varandra, utom denna gång. Hoppas det tyder på nåt positivt
    Det hoppas jag också!
  • nepe
    Symetrical skrev 2015-10-28 12:02:41 följande:
    Inte det minsta! Bokade gyntid, gick dit och förklarade mitt problem och så fick jag det utskrivet direkt.
    Vad skönt att höra!
  • nepe
    Längtanefterstorken skrev 2015-10-28 22:04:44 följande:

Vilka test använder du? Ska jag vara ärlig så visste jag inte att alla inte alltid får ägglossning, detta är helt nytt för mig. Jag fick bara känslan att tänk om man försöker månad efter månad och varje gång blir ledsen för att det inte blir något, och så har man inte ens ägglossning?! Jag köpte ju hem ÄL-test mest på skoj för att verkligen kunna pricka in, men nada?! Bör man kolla upp detta? Hur tänker du? 

(sorry för 100 frågor)

Jag visste inte heller! Blir så frustrerad hur lite "vi" vet om kvinnokroppen. Jävla skitsamhälle!

1-2 ggr per år så har "alla" kvinnor ingen ägglossning och det är helt normalt. Jag har sökt hjälp nu när jag tre månader i rad inte haft någon äl. Men som du säger så är det svårt att veta, min mens har kommit ändå och jag har haft äl-värk i magen ändå. Så hade jag inte tempat eller tagit äl-test så hade jag inte haft någon aning!
    Jag har tid imorgon att skriva in mig på infertilitetsmottagningen för ett försdta besök med barnmorskan. Då ska vi även boka tid till doktorn på mottagningen då jag kommer att få undersökas och ta blodprov för att hormonerna är "bra".
    Tempar du? Hur många månader har du äl-testat? Har du regelbunden mens / cykel?
    Tusen frågor tillbaka ;)
  • nepe
    livias skrev 2015-10-28 22:48:19 följande:
    Vad bra att du ringde nepe!:) jag vet inte än, då det är tänkt att jag ska börja äta från nästa mens.... Men man kan ju hoppas att den inte dyker upp:)
    Det hoppas jag verkligen! Håller tummarna för er skull!
  • nepe
    livias skrev 2015-10-28 22:53:17 följande:

Sorry för spam haha men jag fick positivt äl test idag :D blev såååå glad, både jag och mannen. Trodde att det var kört denna månaden. Men vill nån ändra mitt bim?:) Får flytta fram till den 11/11 istället, första försöket efter mf, första barnet. Tack!

Åhh, jaaa! Grattis!
  • nepe
    Längtanefterstorken skrev 2015-10-29 20:26:48 följande:

Oj, där ser man. Då kanske jag hade en av de två månaderna nu då. Eller så hade jag ägglossning igår och idag då jag inte testat... men men, vi ligger på. Haha. Skrattande

Hoppas besöket ger dig något, skönt att prata med en "expert" på området och undersöka hur allt ser ut. Jag har ju bara tagit ÄL-test denna månad, vi började försöka förra månaden och det är första barnet. Har bara testat med Clearblue. Är det en bra metod att tempa? Kanske borde pröva! Jag har alltid haft regelbunden cykel, men förra månaden när jag nästan trodde att det hade satt sig (jag vet - lite naivt hehe) så gick jag över 5 dagar. 

Haha, ja! Passa på! :D
    Ja det hoppas jag med. Ska dit kl13. Jag tycker det är toppen att tempa, skulle aldrig veta att jag inte haft någon äl annars så det känns så skönt tycker jag!
  • nepe

Har varit hos barnmorskan idag som ett första steg i att få hjälp då jag haft tre månader utan ägglossning nu. Sambon har tid för spermaprov på måndag och måndagen efter ska vi båda dit och få provsvar samt att jag ska få undersökas. Sedan följer ev. blodprov eller spolning av äggledarna eller vad läkaren anser nödvändigt. Känner mig så otroligt lugn just nu. Jag ringde i förrgår, pratade med barnmorskan igår och fick tid IDAG. Känns fantastiskt. och barnmorskan var helt underbar hon också. Jag har ju tempat sen jag slutade med p-piller i februari men hon bad mig sluta helt med tempningen och med äl-testerna för att det stressar min kropp så mycket. Känns som att vi är på g nu på något sätt :)

Hur mår ni andra?

Svar på tråden BIM november 2015