Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

BIM november 2015

mkess skrev 2015-11-04 07:54:59 följande:

Jag skulle hellre DÖ än avslöja för sambon hur många äl- och gravtest jag tar varje månad. Och att jag brukar sitta med fingrarna upp i fiffi och känna på tapp och sekret. Däremot berättar jag när jag fått ett positivt ältest så han vet att vi måste ligga lite extra.

Aaaaaahahahahahhaah. Sällar mig till den skaran jag med.
  • Symetrical
    Emmi0306 skrev 2015-11-09 09:04:22 följande:

Hej!

Jag har precis börjat tempa och undrar om någon klok tjej kan svara på några frågor. ;-P min temp har varit väldigt varierande, hur viktigt är det att tempa exakt samma tid? Jag har ju tempat när jag vaknar och när jag jobbar så går jag upp vid kl 4 eller 5. Jag har ju inte lust att gå upp såå tidigt när jag är ledig. :-P

4/11 36,02 äl: neg

5/11 36,43 äl: neg

6/11 36,18 äl: neg

7/11 36,00 äl: blinkande gubbe

8/11 36,07 äl: fast gubbe

9/11 36,43 äl: fast gubbe

Är det normala variationer eller ska tempen vara typ samma varje morgon?

Det är lite väl stora variationer, men beror säkert på de olika temptiderna. Tempar jag bara typ två timmar senare än vanligt kan jag få en temp på 0,3 grader högre! Det kan därför vara en god idé att anteckna tiden man tempar, för att på så vis kunna se ett mönster. Använder du exv fertility friend kan det även vara bra att discarda de dagar du tempat en helt annorlunda tid.
  • Symetrical
    halo83 skrev 2015-11-09 10:01:41 följande:

Åh coooolt!! Skönt med kortare cykel.. Nu tre bara å ligga i då ;)

Japp, vi fick till det igår, så vi är well on our way.
  • Symetrical
    Lilla Luna skrev 2015-11-09 21:49:38 följande:

Allt känns helt hopplöst. Min kropp funkar inte som den ska. Ingen mens på snart ett år. Hittar ingen äl heller så har gett upp det. Varför fortsätter jag? Sambon säger att han också vill ha barn men ändå har vi sex typ 2-3 gånger i månaden. Det är ju nästan tragiskt. Jag vill gråta. Varför ska det ta sån tid innan kroppen är igång?

Har haft liknande besvär efter förlossning, amning och minipillerknaprande. Första mensen ca ett halvår efter jag slutade med pillerna, sedan har jag haft galet långa och oregelbundna cykler. Gick till gyn och fick letrozol utskrivet som jag nu testar för första gången och då får jag hör och häpna äl redan på cd 18, jämfört med cd 41-44 senaste gångerna.

Har du varit i kontakt med gyn än?
  • Symetrical
    Yennie88 skrev 2015-11-10 10:29:23 följande:

Nu är ÄL strax över för vår del. Den är beräknad till igår eller idag. Värken däremot försvann i lördags... Bara att vänta nu och kanske ligga ikväll igen för att inte missa om det släpper i natt.. Men börjar bli sjuk så det är inte första tanken när man kommer hem efter jobbet...

Här vart det också äl, förmodligen igårkväll/inatt. Tempen högre idag, magsmärtorna som bortblåsta och knappt några flytningar.

Blir kul att följas åt!
  • Symetrical
    happylife skrev 2015-11-10 07:40:42 följande:

God morgon på er!

BIM +1, ingen mens i sikte. Neg på CB digital, men får detta på Cb Plus inom tiden. Svaaagt streck. Vad tror ni?

Å vill så gärna... min mens är aldrig sen...

Yay! Fuck MF!
  • Symetrical
    Lilla Luna skrev 2015-11-11 07:10:51 följande:

Gyn lyssnade inte på mig utan skickade mig på fertilitetsutredningskö. Efter en månad ringde de och skrev av mig från kön för att sambon är för ung. Då lyssnade på mig och jag skrev på kö för en tid. Igår kom en tid med posten. Dock måste jag omboka den så det känns fortfarande långt borta..

Nu har jag kramper i magen, så kraftiga att jag ligger dubbelvikt emellanåt. Kanske har de ett samband med den uteblivna äl? Det blir liksom värre och värre. Behöver min gyntid!

Men åk in till gynakuten då ifall det är så illa! Då får du ju garanterat hjälp direkt!
  • Symetrical
    Miniflicka93 skrev 2015-11-14 21:38:09 följande:

känslan när man ser en stegring på testen! Mycket svagt men något är det!! Nu är det bara att hålla tummarna att de inte e spöksträck!! (Jämför med ett från igår som e helt blankt) hoppas, hoppas!

Bild!
  • Symetrical
    Crazy catlady skrev 2015-11-16 11:26:46 följande:

En fråga till er som försöker pricka in ÄL med tester och som skriver att de är t ex på ÄL+ 9 osv.. räknar ni från dagen då ni hade stegring på ältest eller från någon dag efter ? Jag fick stegring i tisdags förra veckan.. är jag på ÄL+6 då ?

Med största sannolikhet är du snarare på äl +5, då ägget oftast släpper dagen efter positivt ältest.
  • Symetrical
    Esirnus skrev 2015-11-16 12:06:39 följande:

Såhär tydligt syns plusset i verkligheten men det är svårt att göra rättvisa på bild.. Har beställt hem andra tester som kommer imorgon så på onsdag får jag se om det är något eller inte.. :S

Här syns det ju tydligt! Vilken äl + är du på?
  • Symetrical
    Esirnus skrev 2015-11-16 12:17:27 följande:

Ja jag ser utan ansträngning eller att vinkla, och färgen är blå. Jag är på äl+9 idag. Tack för att du tittade :D

Spännande! Då är du två dagar innan mig.
  • Symetrical
    milja87 skrev 2015-11-17 13:31:54 följande:

Har BIM imorgon och har inte alls mått som tidigare månader när jag trott att jag är gravid.

Hjärtklappning/högre puls än vanligt. Nästan lite obehagligt.

Hemska underjordiska finnar runt munnen som kom några dagar efter ÄL och har precis försvunnit

Hård och lös mage om vartannat i en veckas tid och gasig

Bubblig och pratande mage

Extremt trött hela veckan efter ÄL. Hjälpte lite när det blev soligt väder, fick energi av det

Mer sexlust, samma som vid ÄL

Pirrande känsla i tjejmagen för ett par dagar sedan

Skavande känsla i muttan, som om jeansen sitter åt fast inuti liksom. Svårt att förklara.

Jag brukar alltid få ett par mensfinnar ett par dagar före mens men jag har ingen alls, och istället för att känna mig ful och uppblåst så känner jag mig SNYGG och sexig idag.

Dagarna före mens brukar jag bli arg som ett bi och super känslig men dessa dagar har jag varit from som ett lamm. (Gissa om min sambo är glad för det?)

Min mens är som en klocka och därför hoppas jag att den INTE kommer imorgon

Just den där harmoniska känslan istället för pms har varit mitt tydligaste tidiga tecken alla de ggr jaguarer gravid.
  • Symetrical
    Fia90 skrev 2015-11-18 14:07:16 följande:

Fortfarande ingen mens och otroligt svullna, ömma bröst med synliga ådror. Man kan bli tokig för mindre, haha, psykar mig själv!

Testa!!!!
Svar på tråden BIM november 2015