• halo83

BIM november 2015

Jag har äl allt från dag10-12 och brukar få äl flytningar ca 3 dagar innan så ibland är det precis efter att mensen slutat. Har en cykel på 26-28 dagar

Angdev skrev 2015-10-28 20:30:57 följande:

Har alla här äl-flytningar?

Innan sonen så hade jag det alltid i samband med ÄL, numera har jag det mer lr mindre direkt efter jag haft min mens.

Kan ju knappast vara så att jag har ÄL på dag 7-10 och sedan har en cykel på 28-30 dagar?

Någon som kan göra mig klokare på detta? 

• halo83

Det kan gå väldigt snabbt med.

Jag fick ring på tisdag morgon, blinkande gubbe på eftermiddagen och fast på onsdag morgon :)

Eemmmmaa86 skrev 2015-10-30 07:20:03 följande:

Ska enligt appen ha äl idag, men inte tusan får jag nån glad gubbe. En pytteliten stegring på stickan, så jag hopps att kanske imorgon blir det en blinkande gubbe i allafall. Har jag förstått det hela rätt med cb test, får man först två dagar med blinkande gubbe och sedan två fasta gubbar? Är äl då någon dag efter den fasta gubben? Är som sagt på 10e försöket men har bara använt äl-test sen förra månaden.

• halo83

Jag får starkt utslag på äl tester nån dag innan mens ...

SamsonS skrev 2015-10-31 22:16:19 följande:

Nu blev jag tokförvirrad!

Har lång cykel på ca 36 dagar. Började testa 1 vecka innan beräknad ÄL och har testat varje dag sen dess. Har BIM på onsdag, om 4 dagar. ALLA ÄL tester har varit negativa nu i nästan 3 veckors tid. Har testat vid ungefär samma tidpunkt och vissa dagar 2 gånger. Inte en minsta stegring, helt blanka.

Även tagit gravtest som varit negativt.

Nu ikväll körde jag på samma, tog ett ÄL test, och till min stora förvåning- stegring! Inte positivt, men det var en tydlig stegring jämfört med alla tidigare test.

Så, stegring pga kommande mens,stegring pga gravid eller stegring pga kommande väldigt sen ÄL?

Läste att ÄL test kan ge utslag vid graviditet då de inte kan skilja på dessa två hormoner. Men på vissa ställen även läst att de kan ge utslag vid mens. Någon som vet något mer/har erfarenhet vad gäller detta?

• halo83

Jag är på bim-4 och fick svagt streck idag :)

Har dock fått spök förut så vågar inte hoppas än.

• halo83

Jag har bim den 5:e tog ett test i motse och på EM som båda visade svagt plus.. Känner ingenting

Pumpalens skrev 2015-11-01 16:40:22 följande:

Måste fråga, någon som har bim runt 4-5 november och misstänker att man är gravid??

Hur känner ni i såfall?

Jag känner inte igen mig själv, är super irriterad på min sambo, gråter super lätt, blir super arg på små saker och höjer min röst. Brukar aldrig vara så här vid mens tiderna annars, så börjat fundera om man är gravid!? Börjat kissa på nätterna med.

• halo83

JAG ÄR GRAVID!!!! efter 18mån så äntligen är det våran tur!

Gråter skakar å är superlycklig just nu..

• halo83

Tack!!

halfmoon skrev 2015-11-02 06:15:03 följande:

Fantastiskt! Superstjärna grattis! :D

Norrlänning86 skrev 2015-11-02 06:25:48 följande:

Åh grattis!!! Så glad för din skull!! :)

• halo83

Tack och grattis till dig med :)

MaryCherry skrev 2015-11-02 07:05:28 följande:

Stort grattis!!

Jag fick oxå bekräftat att jag är gravid igår. Har haft det på känn någon vecka :)

• halo83

Tack ! :)

Anonym (Julibebis) skrev 2015-11-02 07:32:39 följande:

Men åhhhh titta!!!

Stort grattis!! Det är ni värda!!!

Svar på tråden BIM november 2015