• mkess

BIM november 2015

Grattis till alla plus! Skål

• mkess
    Miniflicka93 skrev 2015-11-03 15:54:43 följande:
    Ja vi får ta o ligga i! Inte jag heller, har inte en sådan bra temp utan bara en "vanlig" som visar en decimal. Hoppas jag får positivt i morgon! :D vi började redan igår och tänkte fortsätta tills efter de blir negativt på stickan! Kan inte säga mer en "hoppas hoppas"
    Fast det går bra att tempa med en vanlig en-decimal-termometer, tempskifte efter ägglossning brukar man se bra ändå!
  • mkess
    Miniflicka93 skrev 2015-11-03 17:28:56 följande:

Tog tempen och hade min vanliga "36.8" så den kmr va stiga just när de e äl va? Typ under den där "24 timmar" ? Usch känns som jag frågar massa xD förlåt

Haha, ingen fara, fråga på!

Tempen stiger vanligtvis dagen efter ägglossning med minst 0.2 grader. Men man måste ta tempen det absolut första man gör när man vaknar på morgonen, medans man fortfarande ligger i sängen, annars blir tempen missvisande. Så ska den tas samma tid med.
  • mkess
    Lotchi skrev 2015-11-04 06:56:03 följande:

Alltså visst är det lite roligt hur livet ändrar sig naturligt ibland :) Jag trodde aldrig att jag skulle tycka det är helt normalt att varje dag föra dagbok över kroppstemperatur, flytningar, mående och när-var-hur man hade sex :P

Tur jag fortfarande är på den nivån att jag håller det lite för mig själv, för min man skulle nog inte tycka det var lika charmigt ;)

Involverar ni era partners i allt? Har de koll på er ägglossning?

Jag skulle hellre DÖ än avslöja för sambon hur många äl- och gravtest jag tar varje månad. Och att jag brukar sitta med fingrarna upp i fiffi och känna på tapp och sekret. Däremot berättar jag när jag fått ett positivt ältest så han vet att vi måste ligga lite extra.
  • mkess
    Otit skrev 2015-11-04 21:27:49 följande:

Imorgon är jag på bim + 5. Om man räknar med att jag brukar ha runt 30 dagars cykler. Tog test på bim +2 och bim + 4 (alltså idag) och det är tvärblankt. Fattar inte vad som händer. Mensen har varit någon dag sen lite då och då. Men har nästan aldrig kommit efter dag 30 i cykeln. Är snart på dag 35....

Konstigt! Är du säker på att du haft ägglossning då? Händer väl att den hoppar någon månad och då kan mensen komma i ofas.
  • mkess
    Otit skrev 2015-11-05 05:57:33 följande:

Nä, jag är inte säker på att jag har haft ägglossning. Har inte känt av den denna månaden. Men tänker ändå att jag i så fall inte har haft ägglossning tidigare cykler. Men mensen har ändå inte varit så sen...

Får väl hoppas att det bara är ett segt plus som gömmer sig där då!
  • mkess
    Msan86 skrev 2015-11-05 07:52:48 följande:

Bim på söndag men fick en liten blödning idag. Var hos gyn för precis två veckor sedan och då hade ägget inte släppt så det känns lite tidigt eller så har lutealfasen blivit kortare. Första kuren med Pergo denna gång. Känns som det är rätt kört här denna gången

Fast det är ju inte ovanligt med lite spottings när man är gravid så kan ju alltid vara någonting positivt!
  • mkess
    Otit skrev 2015-11-05 09:09:34 följande:

Ja. Eller mens. Vad helst bara inte behöva gå runt i ovisshet :((

Ibland kan sex locka fram en mens som ligger där och trycker, kan ju alltid vara något att testa? Men fattar känslan, blir helt gaaalen när kroppen inte gör som man är van vid.
  • mkess
    Otit skrev 2015-11-05 09:09:34 följande:

Ja. Eller mens. Vad helst bara inte behöva gå runt i ovisshet :((

Ibland kan sex locka fram en mens som ligger där och trycker, kan ju alltid vara något att testa? Men fattar känslan, blir helt gaaalen när kroppen inte gör som man är van vid.
  • mkess
    Zeeeeta skrev 2015-11-05 08:46:26 följande:

TROR JAG ÄR GRAVID!! Starkare streck idag på en sticka, fortfarande svagt men idag behöver jag inte vinkla i alla ljus och kanter som finns för att se det, utan det bara är där! Ska köpa CB senare idag och försöka få det bekräftat! Helt otroligt om det stämmer, första försöket på första barnet :)

Biiiilllldddd?!?!
  • mkess
    Vinja skrev 2015-11-06 14:33:54 följande:

Sa, min dumma app sa at mig att jag inte skulle ha agglossning forran om en vecka men nar jag testat med AL sticka de senaste dagarna har jag bara vantat nan minut innan jag kollat (och darmed fatt blanka stickor). I morse tog jag ett test till och da var det tva streck, tydligt lika starka.

Jag har ocksa haft lite ont i nedre delan av ryggen igar och idag. Betyder det att jag missat AL eller finns det en chans om jag far till det ikvall? Min pojkvan ar sjuk nu med, sa han ar inte sa sugen pa att ligga, men hoppas att han kommer pa andra tankar ikvall. Vi har inte haft sex sen i sondags sa tror inte att det racker liksom. Vill INTE upptacka att jag missade AL helt och sen behova vanta en manad till.

Forlat for en massa gnall, for att sluta lite mer positivt ville jag bara saga GRATTIS till alla nya plus! Haller tummarna for alla har inne!

Kör på, har du positivt test nu har du ju inte fått ägglossning ännu! Ett ligg vid positivt test räcker absolut för att bli gravid, lovar!
  • mkess
    Vinja skrev 2015-11-06 15:08:39 följande:
    Tack! Ibland vet man ju varken ut eller in, haha! Du har alltid sa bra svar du, nu MASTE det ju bli av ikvall, far helt enkelt se till att pojkvannen hamnar in the mood, hehe!
    Miniflicka93 skrev 2015-11-06 15:01:42 följande:

Grattis till alla nya pluss!! Själv fick jag positivt ÄL test idag så nu ska de mysas till oså håller jag tummarna för att detta är "min" månad <3

Samma for mig! Tankte att det ar sa roligt hur vi alla har pratar oppet om ligg och AL osv osv, in i minsta detail, kanns kul faktiskt!

Haha, glad att kunna vara till hjälp! Hållit på med detta i ett år nu så någon nytta ska man väl ha av skiten. Fick du honom att börja ta vitaminer förresten??
  • mkess
    Vinja skrev 2015-11-06 16:02:45 följande:
    Har inte kopt vitaminer an, har bara hunnit forbi Boots och Superdrug dar jag bor och ingen av dem hade det, sa ska kolla pa ett storre boots i helgen.

Jag haller tummarna for dig med, jag hoppas November blir din manad!
    Om du har amazon kan du ju alltid beställa därifrån, förmodligen billigare än affären med! Vi kör på de här nu: http://www.amazon.co.uk/Vitabiotics-Pregnacare-Conception-Couples-Tablets/dp/B003VJTOMM/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1446822314&sr=8-1&keywords=pregnacare+his+and+her+conception

Tack detsamma! Har bim på onsdag så vi får se vad som händer. Enda gången man vill att helgen ska vara över liksom!
  • mkess
    Enlitentill skrev 2015-11-08 08:05:19 följande:

Tack.: ) Det var första månaden jag inte tagit ett test tidigare. Det var starkt men inte jättestark i dag.hade sen ägglossning

Grattis!!
Svar på tråden BIM november 2015