• Jag är bara jag

Ruvardag 5 men inga symtom

Jag hade inga symptom före vecka 5 och knappt då heller. Tog hcg-prov v.4+5 och kände inget då, men gravid var jag. Du får ju tänka att du är jämförbart endast 8-9 dagar efter äl och då är det extremt ovanligt med symptom.

• Jag är bara jag

Jag hade nog ingen egentlig molvärk förrän v.6. Vissa får den aldrig. Har man försökt länge och haft m.f så känner man dock efter,gör vi alla, men ta en dag i taget.  Glad

• Jag är bara jag

Man kan ha hatching blastocysts redan dag 5-har jag haft flera. Denna här gången fick jag en nidblödning på kvällen dagen efter FET så jag är övertygad om att den fäst den dagen. Har man tatt äl-spruta bör man vänta 14 dagar med test.

• Jag är bara jag

TD är ganska sena på alla klinker så man kan testa innan-om man inte får mens. De allra flesta får mens långt innan td ifall det inte tatt. För mig kom den t.o.m 12 dar efter ÄP. Men vi håller tummarna för er ruvare! {#emotions_dlg.flower}

• Jag är bara jag
    skatten12 skrev 2015-10-22 17:07:18 följande:
    Mensen kommr väl i normal cykel 14 dagar egter äl?
    Inte vid IVF-mensen kan komma lite när som. Som för mig för tidigt eller hos vissa inte förrän de slutat med progesteronet. Dock före td för de flesta som har väldigt sen td.
  • Jag är bara jag
    skatten12 skrev 2015-10-23 07:45:09 följande:
    Grattis !! Håller alla tummarna för oss nu !! Ruvardag 6 här idag . Hur gör ni med träning ? Kaffe ? Nikotin ? Snus / cigaretter ? Vin ? All mat ? Badar ni i badkar / simhall. Pandoil ? Vitaminer ? Etc ,..... Svara gärna :)
    Tränar inte ändå-och har anstängnings- och lyftförbud av kliniken. Dricker inte kaffe eller te alls även om läkaren sa att det var okey Efter allt vårt elände tar jag inte den risken!  Röka finns väl ingen vettig som gör under IVF! Helt bortkastat att ens göra IVF som rökare och de flesta kliniker vägrar också. Dricker inte alkohol i vanliga fall och det ska man självklart inte göra under ruvning heller. Äter vanlig mat utom det man inte får som gravid.  Badar inte varmt eftersom de flesta kliniker starkt avråder från det. Duschar inte varmt på magen heller. Badar absolut inte i bassäng. Slutat med alla vitaminer utom folacin och detta är första gången utan nån extra vitamin och första gången så långt med ett levande barn1 . 2 ggr när jag tatt gravid-omega har jag fått MA så det tar jag ALDRIG mer! Räcker att äta bra kost. Pandoil= panodil eller? Det får man ju äta,men jag har minskat rejält ändå.

Är medveten om att jag kanske verkar extrem, men efter 9 år,13 IVF:er varav 6 ED och 3 missfall gör man allt man bara kan.

Ruva lugnt! Glad
  • Jag är bara jag

Måste väl tillägga att p.g.a funktionshinder kan jag inte träna så det lilla jag rör mig är kanon för just mig ändå. Har räfsat löv idag en liten stund i solen.

• Jag är bara jag
    Cyanea skrev 2015-10-23 18:16:18 följande:
    Hurtigt, tycker jag som ligger på rygg på soffan :D 

Jag fastnade i fåtöljen,det räckte verkligen med den stunden! Det är ju dessutom fredag-"förbud" att jobba för hårt. Flört

Svar på tråden Ruvardag 5 men inga symtom