• Tacksamföreraråd

Ruvardag 5 men inga symtom

Hej!

Skulle vara tacksam för era tankar och erfarenheter kring följande:

Jag har precis genomgått mitt första IVF pga PcoS. Äggplock var 13 oktober, fyra ägg blev resultatet varav tre blev befruktade. ET i fredags, 16 oktober med ett tre-dagars fint embryo. Ruvardag 1-2 hade jag lite molvärk och kände mig svullen (antagligen sviter av ÄP och ET). Ruvardag 2 fick jag en rejäl kramp i vänster sida/ljumske när jag ställde mig upp från sittande. Ruvardag 2-3 gjorde det lite ont på ett ställe i livmodern när jag gick (precis när höger fot slog i marken). Ruvardag 4-5 har jag inga känningar alls, varken i bröst eller livmoder. Möjligtvis blir jag lite febrig till och från men det skulle kunna vara inbillning, har inte kollat med termometer. Är dock varm i ögonen när jag blundar. Innebär bristen på symtom att det är kört? Tar lutinus vagiatorer 3 ggr per dygn.

Jag blev gravid efter sprutstimulering i mars men fick missfall i vecka 8.

Är såklart väldigt orolig... Har lagt ner oändligt med tid på att försöka ta reda på vilken ruvar dag/när hcg börjar utsöndras i kroppen och man skulle kunna börja få symtom men inte hittat något svar. Någon som vet?

• Svar på tråden Ruvardag 5 men inga symtom
  • Jag är bara jag

Jag hade inga symptom före vecka 5 och knappt då heller. Tog hcg-prov v.4+5 och kände inget då, men gravid var jag. Du får ju tänka att du är jämförbart endast 8-9 dagar efter äl och då är det extremt ovanligt med symptom.

• Cyanea

Jag hade inte oroat mig :) De flesta som känner symptom tidigt känner det av progesteron (vilket alltså bara är symptom på att ÄL skett, inte på graviditet). Du får uppenbarligen i dig progesteron eftersom du tar Lutinus, så får du inga symptom av dem är du väl helt enkelt inte känslig för progesteron. 

Jag hade mycket symptom, men det berodde främst på att jag är överkänslig för hormoner och mådde halvkasst på Lutinus. De riktiga symptomen för graviditeten drog igång kring gravtestet eller därefter. Så no worries!! Lycka till, håller tummarna för dig! 

• Tacksamföreraråd

Tusen tack för era svar! Vad fint att ni delar med er! Försöker tänka bort det hela men kan inte låta bli helt ????. Det var tufft att gå igenom ett missfall i våras efter två års försök så nerverna är inte återställda. Även fast jag vet att så många andra kämpat längre och gått igenom värre. Blir nog mest orolig av avsaknaden av molvärk men samtidigt kanske livmodern inte behöver växa så mycket redan.

• Jag är bara jag

Jag hade nog ingen egentlig molvärk förrän v.6. Vissa får den aldrig. Har man försökt länge och haft m.f så känner man dock efter,gör vi alla, men ta en dag i taget.  Glad

• Cyanea

Usch ja, det är jättetufft att ruva. Det är helt ok att noja då och då ;) Jag är det mest hela tiden när jag är igång... är det även som gravid...! ;) Jag är en av dem som knappt hade molvärk alls. Jag hade det några få gånger, men inte alls dagligen eller så. 

• skatten12

Är på dag 4, med lutinus med. Känner av liiiiiiiite i brösten. Annars inget. Haft lite molvärk då & då. Förra gången hade jag ont av molvärk men Slutade i svagt plus sen inget.

• Tacksamföreraråd

Ja, man undrar och jämför. Men då borde inte graviditetshormonet börjat komma ut i blodet ännu, om jag nu skulle ha sådan tur att det har lyckats?

• Cyanea

Nja, det är väääääldigt små mängder så här dags. Som sagt brukar de flesta få symptom tidigt av progesteron, men uppenbarligen är du inte en av dem (då hade du haft symptom i princip vid återförandet som fortsatt ända tills nu). hCG utsöndras först efter implantationen som sker tidigast när embryot är 5 dygn gammalt. Då ska det först kläckas ur sitt skal, borra in sig i slemhinnan och därefter börjar moderkakan (eller de celler som blir moderkakan i alla fall) producera hCG. Sen ska nivån öka såpass att man känner av den. Så nej, jag tror inte att du "borde" känna något :) 

• skatten12

När kommer symtomen för progeateronet ??
    Huva ! Är så nervös, vet knappt vad jag ska ta mej till... Hemskt

Svar på tråden Ruvardag 5 men inga symtom