• Tacksamföreraråd

Ruvardag 5 men inga symtom

Hej!

Skulle vara tacksam för era tankar och erfarenheter kring följande:

Jag har precis genomgått mitt första IVF pga PcoS. Äggplock var 13 oktober, fyra ägg blev resultatet varav tre blev befruktade. ET i fredags, 16 oktober med ett tre-dagars fint embryo. Ruvardag 1-2 hade jag lite molvärk och kände mig svullen (antagligen sviter av ÄP och ET). Ruvardag 2 fick jag en rejäl kramp i vänster sida/ljumske när jag ställde mig upp från sittande. Ruvardag 2-3 gjorde det lite ont på ett ställe i livmodern när jag gick (precis när höger fot slog i marken). Ruvardag 4-5 har jag inga känningar alls, varken i bröst eller livmoder. Möjligtvis blir jag lite febrig till och från men det skulle kunna vara inbillning, har inte kollat med termometer. Är dock varm i ögonen när jag blundar. Innebär bristen på symtom att det är kört? Tar lutinus vagiatorer 3 ggr per dygn.

Jag blev gravid efter sprutstimulering i mars men fick missfall i vecka 8.

Är såklart väldigt orolig... Har lagt ner oändligt med tid på att försöka ta reda på vilken ruvar dag/när hcg börjar utsöndras i kroppen och man skulle kunna börja få symtom men inte hittat något svar. Någon som vet?

• Svar på tråden Ruvardag 5 men inga symtom
  • Tacksamföreraråd

Tusen tack för era svar! Vad fint att ni delar med er! Försöker tänka bort det hela men kan inte låta bli helt ????. Det var tufft att gå igenom ett missfall i våras efter två års försök så nerverna är inte återställda. Även fast jag vet att så många andra kämpat längre och gått igenom värre. Blir nog mest orolig av avsaknaden av molvärk men samtidigt kanske livmodern inte behöver växa så mycket redan.

• Tacksamföreraråd

Ja, man undrar och jämför. Men då borde inte graviditetshormonet börjat komma ut i blodet ännu, om jag nu skulle ha sådan tur att det har lyckats?

• Tacksamföreraråd

Jag känner mig febrig och varm sedan igår. Inga förkylningssymtom i övrigt utan bara varm. Brukar tex frysa om fötterna på morgonen när jag är i ett av våra badrum med kallt golv, imorse var det svalkande skönt. Är dödstrött och huvudet känns lite som i bomull. Kan ju iof vara lutinus som spökar. Ruvardag 6 med ett tredagars.

• Tacksamföreraråd

Tack!

Jag kommer nig inte testa innan td, som är först 18 dagar efter ET, 21 dagar efter ÄP. Ni som vet, när brukar egentligen mensen komma om det inte lyckats? Jag har ingen egen ägglossning pga pcos så vet inte när jag skulle ha fått mens i vanliga fall. Brukar få blödning ca 4-5 dagar efter avslutad provera kur.

• Tacksamföreraråd

Tidigare idag kände jag mig väldigt varm och svullen. Var också så otroligt trött, helt förlamande. Nu är det dock borta. Tänker att det kan vara pga lutinus. Också Ruvardag 6. Ni andra?

• Tacksamföreraråd

Kroppstemperaturen brukar höjas vid graviditet, egentligen direkt efter ägglossning. Blir man inte gravid sänks den vid mens. När jag var gravid i maj var jag helst klart varmare än vanligt, från början. Kommer inte ihåg hur det var när jag fick min dotter för cirka tio år sedan dock.

• Tacksamföreraråd

Jag är också på Ruvardag 7 idag, fick ett 3- dagars tillbaka. Har nästan inga symtom, blir väldigt varm till och från (ej förkyld) men kan ibland även frysa/rysa. Min man har känt på min panna och jag är varm. Annars känner jag inget. Pendlar mellan hopp och förtvivlan som ni andra! Har googlat och googlat men blir inte klokare. Antagligen för att det inte finns några svar... Men tufft är detta!

• Tacksamföreraråd

Är det någon som kommer ihåg (jag har hjärnsläpp)om mensvärk är ihållande? Har molvärk till och från sedan igår men det kan vara uppehåll och försvinna helt i upp till 8 timmar för att sedan komma tillbaka...

Svar på tråden Ruvardag 5 men inga symtom