skatten12 skrev 2015-10-23 07:45:09 följande:
Grattis !! Håller alla tummarna för oss nu !! Ruvardag 6 här idag . Hur gör ni med träning ? Kaffe ? Nikotin ? Snus / cigaretter ? Vin ? All mat ? Badar ni i badkar / simhall. Pandoil ? Vitaminer ? Etc ,..... Svara gärna :)
Tränar inte ändå-och har anstängnings- och lyftförbud av kliniken. Dricker inte kaffe eller te alls även om läkaren sa att det var okey Efter allt vårt elände tar jag inte den risken! Röka finns väl ingen vettig som gör under IVF! Helt bortkastat att ens göra IVF som rökare och de flesta kliniker vägrar också. Dricker inte alkohol i vanliga fall och det ska man självklart inte göra under ruvning heller. Äter vanlig mat utom det man inte får som gravid. Badar inte varmt eftersom de flesta kliniker starkt avråder från det. Duschar inte varmt på magen heller. Badar absolut inte i bassäng. Slutat med alla vitaminer utom folacin och detta är första gången utan nån extra vitamin och första gången så långt med ett levande barn1 . 2 ggr när jag tatt gravid-omega har jag fått MA så det tar jag ALDRIG mer! Räcker att äta bra kost. Pandoil= panodil eller? Det får man ju äta,men jag har minskat rejält ändå.
Är medveten om att jag kanske verkar extrem, men efter 9 år,13 IVF:er varav 6 ED och 3 missfall gör man
allt man bara kan.
Ruva lugnt!