• Bellosanarb

någon som är duktig på "pottbilder" ultraljud? pojke eller flicka!

Någon som kan tolka ultraljudsbilder tagna underifrån som om barnet sitter på en potta o kan se om det är en pojke eller flicka?

• Svar på tråden någon som är duktig på "pottbilder" ultraljud? pojke eller flicka!
  • Allies
    Josefine85 skrev 2015-11-24 21:36:50 följande:
    Bellosanarb skrev 2015-11-24 21:06:32 följande:

Ser ut som en flicka pådin sista bild! Har du fått reda på vad det är?

Det är en flicka <3
    Grattis! Vad roligt, jag ser att ni har 2 killar sedan innan <3 Jag själv har 2 killar och väntar nu nr 3 och hoppas verkligen på en flicka den här gången
  • Josefine85
    Allies skrev 2015-11-24 22:49:41 följande:

Grattis! Vad roligt, jag ser att ni har 2 killar sedan innan <3 Jag själv har 2 killar och väntar nu nr 3 och hoppas verkligen på en flicka den här gången

Bellosanarb skrev 2015-11-24 21:46:43 följande:

Grattis! ????????????

Tack hörrni! Jag är helt överlycklig <3 jag vågar knappt tro det! Nu är vi påväg till Berlin på en weekend! Ja, ni kan ju gissa vad vi tänker shoppa! ROOOSAAA :) <3

Håller tummarna för flicka för Er också Allies! Men det absolut viktigaste är ju att bebisen är frisk! Men jag förstår precis din önskan!
    Loke -07, Alvin -09
  • Bellosanarb
    Josefine85 skrev 2015-11-25 06:30:36 följande:

Grattis! ????????????

Tack hörrni! Jag är helt överlycklig <3 jag vågar knappt tro det! Nu är vi påväg till Berlin på en weekend! Ja, ni kan ju gissa vad vi tänker shoppa! ROOOSAAA :) <3

Håller tummarna för flicka för Er också Allies! Men det absolut viktigaste är ju att bebisen är frisk! Men jag förstår precis din önskan!
    Loke -07, Alvin -09
    Jag har oxå 2 pojkar sen innan och fått höra av 2 barnmorskor att jag nu väntar en flicka! Men har så svårt tro det emellanåt! Hur säker kan man va? ????Kul att köpa rosa!! ????
  • Bellosanarb
    Allies skrev 2015-11-24 22:49:41 följande:
    Ska du ta reda på vad det är? Hur långt gången är du? ????
  • Allies
    Josefine85 skrev 2015-11-25 06:30:36 följande:

Grattis! ????????????

Tack <3 
    Bellosanarb skrev 2015-11-25 11:47:45 följande:
    Ska du ta reda på vad det är? Hur långt gången är du? ????
    Ja vi vill veta Jag är i v. 16. Jag hoppas verkligen på en tjej...men läste någonstans att det är 70 % chans att om man har 2 barn av samma kön så blir även 3:an det  
  • ninjamamman
    babydreams skrev 2018-09-26 23:04:29 följande:

Någon som kan se vilket kön de är? :)

Flicka
  • babydreams
    ninjamamman skrev 2018-09-26 23:09:09 följande:

Flicka

Hur ser du det? :) vissa har sagt tjej andra kille haha, så förvirrad!
  • ninjamamman
    babydreams skrev 2018-09-26 23:19:11 följande:

Hur ser du det? :) vissa har sagt tjej andra kille haha, så förvirrad!

Detta är en pottbild på en flicka. Syns ganska tydligt om man vet vad man ska titta efter.
  • babydreams
    ninjamamman skrev 2018-09-27 21:19:40 följande:

Detta är en pottbild på en flicka. Syns ganska tydligt om man vet vad man ska titta efter.

Men wow! Och vi som sa till BM att vi inte ville veta, så får vi denna bild skickad till oss ändå :?D hoppas du har rätt, vore skoj med en av varje (har en son sen tidigare) men klart kul med två pojkar med.
  • Flansen

Hörni ni som är bra på pottbilder! :) jag gjorde kub igår och barnmorskan försökte för skojs skull kolla könet. Hon sa att det var jättesvårt och att det bara var spekulationer än så länge. Hon kollade och kollade men tyckte inte hon kunde se nåt som skulle kunna vara en snopp iaf, men heller inte nåt annat heller. Hon fick kanske inte jätteoptimal vinkel heller iof men.

Men borde det inte ha synts NÅNTING i det området om det var en kille?! Eller kan det va för tidigt? Jag har en tjej sen innan så hade ju varit kul med en kille, men nu har jag ställt in mig på tjej :p

• ninjamamman
    Flansen skrev 2018-09-28 14:00:11 följande:

Hörni ni som är bra på pottbilder! :) jag gjorde kub igår och barnmorskan försökte för skojs skull kolla könet. Hon sa att det var jättesvårt och att det bara var spekulationer än så länge. Hon kollade och kollade men tyckte inte hon kunde se nåt som skulle kunna vara en snopp iaf, men heller inte nåt annat heller. Hon fick kanske inte jätteoptimal vinkel heller iof men.

Men borde det inte ha synts NÅNTING i det området om det var en kille?! Eller kan det va för tidigt? Jag har en tjej sen innan så hade ju varit kul med en kille, men nu har jag ställt in mig på tjej :p

Nej det är för tidigt att se underifrån på kub :). Det är svårt även att se med blotta ögat (får se många aborterade foster i mitt jobb) i de veckorna.
  • babydreams
    ninjamamman skrev 2018-09-28 15:20:30 följande:
    Nej det är för tidigt att se underifrån på kub :). Det är svårt även att se med blotta ögat (får se många aborterade foster i mitt jobb) i de veckorna.
    Är du barnmorska? Du verkar så kunnig Skrattande
  • ninjamamman
    babydreams skrev 2018-09-28 15:46:54 följande:

Är du barnmorska? Du verkar så kunnig 

Ja :)
  • Flansen
    ninjamamman skrev 2018-09-28 15:20:30 följande:

Okej tack för svar :D då finns det chans på pojk än då ;) även om det såklart blir jättekul med två systrar också :)
Svar på tråden någon som är duktig på "pottbilder" ultraljud? pojke eller flicka!