Att pott räkna 3 åring
Jag tror inte du kommer någon vart med att tjata. Låt honom ha blöja och själv komma på det.
Med min tös försökte jag en sommardag med trosor när hon var 2,5 år. Efter hon skvättkissat ner 5 par på en timma gav jag upp. På förskolan höll hon sig över 5 timmar och kissade oftast först när jag kommit då hon inte ville att personalen skulle byta.
Under hösten försökte vi med klistermärke som belöning varje gång hon satt på pottan, två om hon lyckades. Det gick åt pipsvängen. Därefter la vi ner påminnandet. Sedan kom en period då hon konstaterade att hon hade kissat i blöjan och ville byta. Sedan hade vi en period då hon på väg hem från förskolan stannade och konstaterade "nu kissar jag". Sedan kom nästa period då hon kom på när hon behövde kissa och man fick rusa till toaletten om hon skulle hinna i tid. Så med min envisa tjej krävdes det att hon fick bestämma själv. Hemma fanns både toasits och 2 olika pottor.
Vår yngsta tös på knappt 2,5 år har själv tagit initiativ till att sitta på pottan och toaletten i sambons sällskap. Hon har en minst sagt lustig stil när hon ska krångla sig upp för att sitta på toa. Hon bestämmer själv när hon vill försöka, dock lite i mån av tid när alla kläder ska av först.