• Jennska

BIM-DECEMBER

Hej alla! Jag hoppar väl in här jag med :) hade BIM igår. Fick en liten blödning lite mer än en vecka för tidigt. Höll i sig bara 1,5 dygn. Har ömma bröst, svullen mage, mensvärk, illamående , yrsel , är extremt supertrött, fått avsmak för vissa saker,bla snus (fastän jag annars snusar ungefär 1 dosa/dag) vet inte om blödningen jag fick var mellanblödning, mens eller nidationsblödning. Tog ett test igår som visade negativt men känner mig fortsatt gravid!

• Jennska
    knutan83 skrev 2015-12-10 13:07:13 följande:

En sak fattar jag inte riktigt, enligt min mensapp ska jag ha äl idag, enligt clearblue har jag inte äl idag och har inte haft de senaste tre dagarna. Jag har heller inte haft stenkoll på min cykel då vi alldeles nyligen bestämde oss att skaffa en liten till så jag vet ju inte när jag har äl.

Men så tänker jag att 'tänk om äl redan har varit? buhu buhu' och jag googlar tre miljoner olika saker som inte gör mig klokare, snarare tvärtom, mer förvirrad.

Så nu tänker jag att jag testar upp äl-testerna jag har och sedan tar jag och slappnar av. Vi har liksom inte ens försökt en gång än och därmed borde jag fan lugna ner mig lite.

Borde skapa en ny tråd: en lugna-ner-sig-tråd. där man bara kan vara lugn. heheheheh.

Nä det där med äl förstår jag mig inte heller på...haha.. vi började verkstan i aug och har väl bara kört på så "får det bli när det blir". Men efter min lilla skumma blödning som kom för tidigt och har inte fått nån mena efter det.. så vart jag lite nyfiken och googlade på hur flytningarna ska vara vid äl. Och just då hade jag just såna där äggviteslemtråds-aktiga. Detta var i förrgår. Blödning fick jag i månadskiftet och hade eg BIM igår. Så jag hänger inte med alls!
  • Jennska
    knutan83 skrev 2015-12-10 13:22:25 följande:

Men egentligen borde man bara köra efter "det blir när det blir". Jag kan ju uppenbarligen inte ens hålla mig en månad efter det.

Men den där jäkla äl:en. Den borde fan bara komma och tala om att 'hej, nu är jag här!'

Haha ja precis! Vore ju liksom enklare då. Samt att mensen kommer när den ska! Fattar ju inget alls när allt bara hoppar huller om buller. Ingen ordning på det hela!
  • Jennska

Asså hörrni. . Kändes som att mina bröstvårtor var klibbiga.. så testade klämma lite försiktigt. Och det kom ut råmjölk ur ena bröstet!! Kan det göra det om man inte är gravid? (Och inte varit det på länge.. mitt barn är 4,5 år)

• Jennska

Nån som har koll på hur apotekets tester är? Testade negativt med deras den 9e. Men fortsätter känna mig gravid.

• Jennska
    happylife skrev 2015-12-11 12:40:09 följande:

Jag har bra erfarenhet, fick plus på äl+11

Hur långt från äl är du?

Jag vet faktiskt inte. Hade BIM 9e,men fick en blödning i månadsskiftet som höll bara 1,5 dygn. Sen inget mer. Fick lite äggviteslemtråds-aktiga flytningar efter den "mensen". Så jag känner mig helt förvirrad
  • Jennska

Hur länge bör man vänta mellan två test? Tog ett i fredags och tyckte mig ana skuggan av ett streck,men kan ju vara inbillning ( la upp en bild i en annan tråd och det var iaf en mer än jag som såg något där ) nu är man ju förbannat otålig att se ifall det har stigit! Men vill ju inte heller ta ett nytt för tidigt.

• Jennska
    lindaR1981 skrev 2015-12-15 12:56:36 följande:

Apotekets gravtest är det bra?

Undrar jag också. Tog ett clearbluetest i fredags som man kan ana en skugga på. Ska ta ett nytt test imorn men det är apotekets och tänk om det inte visar något bara för att det kanske inte är så bra?
  • Jennska
    lindaR1981 skrev 2015-12-15 13:22:56 följande:

Tog apotekets självtest visade negativt

Är extremt trött hela dagarna, brösten ömmar och är större än vanligt

Jag köpte 2-pack av dem. Testade med ett,visade neg. Väntade nån dag. Testade med clearblue istället som jag tyckte visade svaaagt positivt. Och nu har jag ju då det andra apotekstestet kvar som jag tänkte prova med imorn.
  • Jennska

Trodde jag testade svagt positivt i fredags.. men idag kan jag inte se nåt. Jag som var helt säker på att jag är gravid! Tagit test med två olika märken. Första clearblue och idag apotekets.

Svar på tråden BIM-DECEMBER