BIM-DECEMBER
Jag fick tyvärr också min mens idag samt att jag testade negativt. Jag har räknat ut att jag har BIM igen 31 december. Kanske är försent för en augustibebis men hoppas på bättre lycka med att bli gravid under december.
Jag fick tyvärr också min mens idag samt att jag testade negativt. Jag har räknat ut att jag har BIM igen 31 december. Kanske är försent för en augustibebis men hoppas på bättre lycka med att bli gravid under december.
Jag fick ju som tidigare nämnt tyvärr mens idag och negativt på graviditetstestet. Dock så är min mens väldigt tunn, klarröd och vattnig. Jag har försökt googla men hittar inget bra svar där gravtest samtidigt visat negativt. Istället verkar de flesta som fått sådan mens varit gravida eller i alla fall misstänkt det. Hur kommer det sig att mensen blir sådan och precis nu när jag haft en massa graviditetssymptom och trott att jag varit gravid? Varför kan den inte bara vara som vanligt så att jag kan anta att det är vanlig mens? :P
Typiskt att det ska vara så svårt att få till ett barn. :( Jag och sambon lyckades ha sex tre (!) gånger under de dagar som var perfekta att ha sex på inför ÄL, dock ingen befruktning. Det är så skört och svårt. Hoppas på bättre lycka vid nästa ÄL den 17 dec.
Usch. Måste bara få kräka ur mig. Försök 5, ca 1 vecka kvar till bim. Har inget som helst hopp om att det blev något, för denna månad och förra så har min kropp vart jätteskum. Jag är torr, sen äl, senare bim än på flera år. Säkert stress som påverkar. Men jag längtar så otroligt mycket och ännu mer min sambo. Han är helt lyrisk varje dag och sååå hoppfull medan jag bara går och väntar på att göra honom besviken genom att säga att det inte blev något. Känns så jäklans orättvist. Vi är unga, det borde vara superlätt att bli gravid.. Det är ju det enda man har blivit varnad för sen man var liten. Nu är man 25 och vill bli gravid och inte lyckats efter 6månader!! 3 st i våran umgängeskrets har blivit gravida senaste tiden, utan problem, iprincip första försöket. Känns så tungt att se min sambos längtan och besvikelse månad ut och månad in.. jäklans skitdag!!!
Det är extremt orättvist att man ska känna en massa olika saker och symptom precis när man vill ha dem. Hade man känt efter och känt ingenting hade det varit lättare än att må dåligt, ha ont etc etc etc. Minsta lilla nedbitna nagelband tolkar man som att "kanske är jag gravid, man kan ju få ont då". Att vakna av att nästan kräkas exakt precis och enbart då man hoppas på graviditet är alltför orättvist. Kan inte bara symptomen hålla sig borta tills ägget fäster och graviditeten är ett faktum? :/
Det är så roligt att läsa om alla symptom som alla här har. Hoppas på plus för er alla! Och ser fram emot min egen ÄL så jag kan börja hitta symptom (riktiga eller falska) på mig själv igen också. :)
Grattis till alla som plussar! :)
Jag läste nyss om tips för att bli gravid och såg att man ska hålla sig borta från transfetter för att undvika att ägglossningen uteblir. Jag som köpte småkakor förra veckan. Det gäller att hålla sig borta från dem! Någon som vet hur känsligt det är? Jag kommer att ha ÄL ca 17 december. Hur mycket och när måste man äta för att riskera att den ska utebli? Det får bli noll kakor och dåliga fetter tills jag blir gravid. Lite orolig för jag tror att min ägglossning uteblev förra månaden (och då åt jag inte ens onyttigt).