-
Jag ser inte jättemycket. Tycker att det skimrar något mörkt där plusstrecket ska vara ibland men tittar jag på en annan punkt ser det blankt ut. :/anynumos skrev 2015-12-08 19:56:54 följande:Vad tror ni om detta?
-
Hurra hurra om det är plus! Jag blir själv sugen på att testa, även om jag fick negativt på senaste BIM och inte ens har ägglossat än. :Panynumos skrev 2015-12-08 21:25:47 följande:Kanske syns lite bättre på denna
-
Tur att det finns billiga tester! :P Jag tänker tvinga mig själv att inte testa mer än en gång i månaden (på BIM-dagen). Annars skulle jag testa ihjäl mig. Vore testerna gratis skulle jag också testa varje dag. Det går inte att ha tålamod när det gäller något som viktigt som detta. :)Lilla Luna skrev 2015-12-08 22:18:49 följande:
Gårdagens kvällstest ser nu negativt ut. Tog ett negativt idag också. Dock kväll. Varför gör jag så? Bim-4. Nu får jag lägga av!
-
Jag funderar också på det. Jag har också haft lite små rosa blödningar och annat men inte varit gravid. Är det skengraviditet som ligger bakom? Jobbigt att ha en massa frågetecken om sina symptom men ändå få negativt på testerna. Är det för att man letar symptom som man upptäcker rosa och brunaktiga flytningar som man inte hade upptäckt annars?Komigennubebis skrev 2015-12-10 12:58:32 följande:
Hejsan allesammans! Har för ett par månader sen börjat bebisverkstaden, inget än men hoppas på ett plus snart! :) Jag har en fråga: föregående två månader uppmärksammade jag en väldigt svag rosa flytning typ en vecka efter ägglossning, hoppades att det var en nidblödning men ickesanicke. Nu är det så att jag fick likadant igen och jag undrar om det kan tyda på att jag inte är gravid nu heller? Någon som vet? Vill inte hålla på och hoppas i onödan, fast det lär jag väl göra ändå ;)
-
Jag har en sexfråga:
Har man lika stor möjlighet att bli gravid om man inte alltid penetrerar under bebisverkstaden utan enbart pytsar i satsen själv i efterhand (om han kommer utanför)? Ökar chansen om han sprutar i en eller räcker det med att sperman hamnar där ändå? -
Typiskt. Tänkte dock att det i så fall blir i yttersta nödfall. Planen är ju att ha liggvecka från och med måndag! Sedan får man satsa på orgasm också, även om det finns risk att det blir lite krångligt och kladdigt. :PKomigennubebis skrev 2015-12-11 22:54:32 följande:
Chansen ökar om sperman sprutas in, och än mer om kvinnan får en orgasm då sammandragningarna hjälper spermierna att ta sig uppåt.
Det går väl att stoppa in "manuellt" också men tror att det är svårare.
-
Ånej! Min fertila vecka börjar idag (från idag till och med torsdag eller fredag) och jag vaknade med urinvägsinfektion imorse! Hoppas att jag inte mår så dåligt så att jag inte kan ha sex. Sköterskan på vårdguiden sade att jag ska försöka dricka bort den, måtte det funka!
-
Jag är osäker på hur det har gått den här månaden. Jag är på ÄL +1 idag. Jag och sambon fick till det förra lördagen. Sedan fick jag urinvägsinfektion och han har haft svårt att komma under min fertila vecka. Han har fått göra det på egen hand och sedan har jag inseminerat mig själv med sperman de senaste två nätterna. Mer kan man inte göra när det inte riktigt vill sig. Nu börjar väntan på tomten och på graviditetssymptom. Tänker testa på nyårsafton då jag har BIM om inte mensen kommer innan det.
-
Med inseminationen? Haha! Cirkus! Han kom in till mig med ett snapsglas med sperma i. Jag lade stjärten högt med en handduk under. Första kvällen tog jag ett sugrör som jag använde för att få i sperman med. Satte den i glaset och täppte till öppningen. Det revs dock i underlivet och kom in så lite åt gången så sen försökte jag få i resten genom att "hälla" och kladda in det. Andra kvällen använde jag en kökstratt från ikea som vi satte in, sedan hällde sambon ner satsen. Då hamnade allt där det skulle. Jag låg sedan kvar länge och cyklade med benen som jag läst att man ska göra. Jag vet att jag fick i sperman och vi gjorde det på en gång han kommit. Hoppas bara det lade sig tillräckligt mycket i och runt livmodertappen.SSK13 skrev 2015-12-19 17:56:41 följande:Tur att alla sätt är möjliga! Får jag fråga hur du gick till väga?
Går det så går det. Annars får vi försöka nästa månad och hoppas på att det funkar med penetration. Det kändes dock synd att inte försöka på något sätt alls denna månad. Alla sätt är ju bra utom de dåliga. :) -
Jag läste att det underlättar för spermierna att ta sig in om man cyklar. :)miamarina84 skrev 2015-12-20 12:29:59 följande:Aha ska man cykla oxå.. Jag ligger alltid kvar ca tio minuter efter sex med rumpan högt men har aldrig cyklat. Det får jag testa i januari då mensen kom idag, men är van :( är det din pojkvän som hjälper till o inseminera dig genom trattar o sugrör osv. Varför kör ni inte genom sex då?
Han har hjälpt till att inseminera mig litegrann, speciellt när vi använde tratten. :P Det var en massa anledningar till att vi inte körde genom sex precis nu. Jag hade urinvägsinfektion, han hade svårt att komma i mig och jag var lite öm där nere. Vi försökte ha sex men han kom inte i mig. Han satt uppe och runkade när jag lagt mig och därför körde vi på denna metod. Det var dock enbart pga att inget annat funkade. Ett undantagsfall. Vi har ambitionen att köra på riktigt sex nästa månad. :D -
Haha. Tack! Det är helt absurt och tokigt och det känns helt galet när man ligger där och trixar. Men vad gör man inte för att få till en liten knodd? :-PSymetrical skrev 2015-12-20 14:30:06 följande:Alltså jag måste bara säga att jag tycker du är bra cool som delar med dig av detta. Så naket och ärligt. Såna som du får individer som känner sig "onormala" att sluta göra det. Helt klart en förebild!Tack! Man gör så gott man kan. Det hade känts så onödigt att skita i allt och vänta fyra långa veckor till på att kunna försöka igen. :)SSK13 skrev 2015-12-20 15:35:58 följande:Ni har verkligen försökt iaf! Borde ju kommit några simmare på rätt plats! Lycka till :)
-
Jag fick tyvärr mens igår, typ tre dagar tidigare än vanligt (26-dagarscykel istället för min vanliga 29-dagarscykel). Vad kan det bero på att mensen kommer tidigare?
Jag hoppar över till BIM-januaritråden och hoppas på bättre lycka nästa månad.
Grattis till alla som plussat!