Inlägg från: ensamärstark |Visa alla inlägg
  • ensamärstark

BIM-DECEMBER

Får jag vara med? har beräknad ÄL den 15/12 och BIM Den 29/12 om min cykel är 31 dagar som förra månaden !

• ensamärstark

Igår kväll sent fick jag detta ÄL Test. Började känna värk kring vänster äggstock. Idag när jag vakna har jag jätteont. Sticker spänner o strålar smärta kring vänster äggstock. Kan det vara så att det är ägglossning jag har idag trots att testet inte var helt positivt igår kväll? Ska ta ett till idag på dagen. Vad tror ni? Står att jag ska ha ägglossning på appen idag. Enligt mina egna beräkningar ska den inte vara förens på tisdag. Vi fick "till det" igår morse. Får försöka flirta lite idag med

• ensamärstark
    pannkakan87 skrev 2015-12-13 15:53:13 följande:

Här dök den glada gubben upp idag så det är bara att mysa på. Nån mer som har äl nu och bim runt den 29e? :)

Jag verkar det som! Om du kollar mitt inlägg lite högre upp
  • ensamärstark
    finder skrev 2015-12-15 22:43:33 följande:

Menar mer eller mindre från ägglossning till mens.. har haft värk sen ägglossning

Vissa cyklar har jag mensvärk ända från ägglossning till mensen varje dag. Vissa cyklar känner ja ingen mensvärk alls förens dagen innan mens. Inte varit gravid någon utav gångerna.

Själv misstänker jag start att jag hade ägglossning häromdagen och har fortfarande mensvärk. Så det verkar vara en "sådan" cykel denna gång
  • ensamärstark

Är inte så jätteaktuell här i tråden med att skriva men följer er alla varje dag. Tänkte bara uppdatera lite. Utgår från att jag hade ÄL den 13/12 då jag hade extremt mycket ägglossningskänningar då. Idag är jag på ÄL+6 och har BIM 27/12 och planerar att börja testa på julafton ;) någon mer dom planerat göra det? Symtom är inte mycket, men det som skiljer från tidigare cykler är att jag har en annorlunda molvärk. Mer dragande o stickande värk över livmodern, Samt. Ont i svank , som ett bälte runt om, samt hur trött som helst. Men det är ju tidigt ännu så vi får se hur det går men dagarna går så extremt sakta!

• ensamärstark

[quote=76134490][quote-nick]sodapopinski skrev 2015-12-19 11:17:18 följande:[/quote-nick]

Jag funderar också på att testa på julafton vilket är äl +9 och bim-4 men är det för tidigt? bim-4 kan man ju testa men även när man har ganska kort tid mellan äl och bim??

[/

Det kan vara för tidigt för oss båda men vad gör det. Jag är på ÄL +11 på julafton. Detta blir vårat försök nummer 16 dock så förhoppningarna är inte dom största men tänk vilken häftig julklapp ändå!?

• ensamärstark
    pannkakan87 skrev 2015-12-19 11:23:27 följande:

Jag har bim 29/12 men kommer nog vänta till nyårsafton om inte mensen har kommit. Har bara ett digitalt cb och vill inte slösa i onödan :P Har varit gravid en gång förut (uteblivet missfall i v13) och den gången plussade jag inte förrän bim+1 (äl+17) och det var rätt svagt. Vet inte om jag klassas som en låghormonare då? Känns orättvist när man ser hur andra plussar nästan direkt efter ägglossningen :P Haha.

Håller tummarna för att vi bägge plussar denna månad!!

Jag läste någonstans att det har med graviditeten o göra om man är låghormonare just den gången och att det ej ligger i personen i sig men man kan läsa mycket på nätet

Jag har varit gravid en gång förut och plussade då på BIM + 10 alltså ganska sent! Då väntade jag tvillingar.

Håller tummar för oss alla att december blir våran månad!
  • ensamärstark
    misslina skrev 2015-12-19 15:21:55 följande:

Jag har också bim 27, funderar hur jag ska göra fortfarande... Test eller inte ;)

Ankissen skrev 2015-12-19 15:37:00 följande:

Jag har oxå bim den 27e. Funderade ett tag på att inte testa alls innan mensen (inte) kommer. Men jag har ett testa tidigt test i skåpet och det känns ju dumt att inte använda det. ;)

Vad roligt att vi är fler med samma BIM datum jo tjejer vi testar allihopa på julafton, sen om det skulle vara negativt då så betyder det ju inte att det är helt kört
  • ensamärstark

Okej tjejer skratta inte åt mig nu. Men bara för vi satt här tidigare o sa att vi skulle testa på julafton så slog det mig att det är SÅ LÅNGT DIT!! så ja.. ÄL+6 så tog jag ett bara för Skoj skull.. Och självklart negativt, som väntat! Haha måste ju vara något fel på mig här har ni mitt supernegativa

Svar på tråden BIM-DECEMBER