• Fian88

BIM-DECEMBER

Hej allihopa! Mensen kom inatt så hoppar över hit. Är på 3e försöket efter missfall men 18e försöket totalt på barn nr 2. Har enligt gyn svårt att ägglossa trots mens varje månad så antagligen därför vi inte lyckats än (mer än en gång då). Skulle in denna veckan för progesteronprov men magsjuka kom i vägen, så proverna får bli under denna cykeln istället.
    Om det finns en lista får någon gärna lägga till mig:)
    Fian88, bim 14-16/12, andra barnet, 3e försöket efter missfall.

• Fian88

Nu föll jag bort från listan! Bim 14-16/12, andra barnet, tredje försöket efter missfall.

• Fian88
    glittersol skrev 2015-11-28 11:47:19 följande:
    Äl test ska bli väldigt tydligt streck på när det är positivt. Det kan vara så att du har senareän du tror!

Sen har jag hört att inte alla där utslag på äl test och bara för att man får positivt betyder det inte att ägget släppt.
    Det stämmer! Testen visar bara på stegringen av lh-hormon och inte på om ägget släpper. Jag tex hade nog kunnat få full stegring på testen eftersom mina ägg mognar, men sen släpper de inte alltid så får inte äl varje månad.
    Något att tänka på är även att vissa aldrig får fullt utslag på äl-test trots att de faktiskt får äl. De flesta läkare, bm och gynekologer rekommenderar inte äl-test just för att det är så olika hur de fungerar för person till person. För många blir det bara en onödig stress. Har man sex som minst varannan/var tredje dag så behöver man ej tester. Men de funkar ju bra för vissa. Kanske särskilt för dom med oregelbunden cykel eller de som inte kan ha sex så ofta. Men för de flesta är det pengar i sjön enligt mig.
  • Fian88
    kattenlady skrev 2015-11-28 15:01:50 följande:

Hej får jag hoppa in i tråden? Jag är en tjej på 32 år har en son på 3 år och fick i augusti i år en son till han föddes dock stilla i v 36 å nu försöker vi bli gravida igen hade en mens efter avslag sen ägglossning när jag skulle enligt clerblues digitala test månaden efter (förra månaden) fick jag bara blinkande gubbar på testen i 5 dagar sen en tom ring mensen kom en vecka sent å nu enligt alla appar ska jag ha ägglossning igen har fått blinkande gubbar i 5 dagar å nu är dom testen slut har dock köpt stickor som jag testat idag å det är bara ett streck alltså inte minsta tillstymmelse till ägglossning :/ hade dock flytningar mm första dagen med blinkande gubbe som nu avtagit bim 11/12 tror jag... vet inte om min ägglossning kom en vecka sent förra månaden å isåfall kanske gör det igen nu men varför får jag isåfall blinkande gubbe nu isåfall? Har en molande mensvärk fast det hade jag förra månaden oxå i typ 14 dagar innan mensen kom.

Beklagar!!:'( <3
  • Fian88
    jossjoss skrev 2015-12-02 15:40:57 följande:

Jag har en liten fundering..hur långt innan Bim kan man ta grav. test?
    Tror inte att det är något nu med än i tankarna, men lite skönt att veta :)

Räkna från äl istället. Som tidigast kan man plussa på äl+9 ca, säkrast är att vänta till äl+12-14. Eftersom lutealfasen (tiden mellan äl i bim) varierar hos alla så är det bättre att räkna så. En som har en lutealfas på 9 dagar kan omöjligt få plus på bim-5 medan någon som har en lutealfas på 16 dagar kan. Förstår du hur jag menar?:)
  • Fian88
    Längtar88 skrev 2015-12-02 10:28:54 följande:

Ni vettiga, kan ni lugna denna knäppa flicka en gång till.

Min hjärna har fått för sig (igen) att det är nått fel på min kropp och att jag därför har svårt att få barn. Huruvida jag har svårt att få barn eller ej återstår att se. Men de skriker iaf hjärnan till mig. Ofta. Redan innan vi började försöka.

Vaknade upp med Feber känslor idag och halsont så livet är rätt kasst idag redan. Sedan känner jag hugg i vänster äggstock. "Hmmm. Undrar om idag är äl dagen iaf" tänker jag INNAN hjärnan börjar var elak och påpeka att det var vänster sida jag hade ont i när gyn första gången efter massa år av p-piller konstaterade att jag hde äl. Det var även den sidan som spökade hela den korta tiden jag hade spiral. Och när spiralen var kom ut var den sne!

TÄNK OM JAG BARA HAR EN FUNGERANDE ÄGGSTOCK OCH ATT TACK VARE SPIRALEN VAR SNE HAR DEN SLUTAT FUNGERA MED OCH ATT DE GÖR ONT FÖR ATT DET ÄR NÅTT FEL?! Känner ju aldrig höger?! :(

ELLER TÄNK OM DET VAR NÅTT FEL INNAN SOM GYN MISSADE OCH DÄRFÖR BLEV SPIRALEN SNE OXH ATT EFTERSOM DE INTE KOLLAS UPP BLIR JAG STERIL?!

Jag vet att jag är knäpp men gråter verkligen nu.

Spiralen kommer ju inte ens i närheten av äggstocken så förstår inte hur den skulle kunna förstöra den? Du behöver nog inte oroa dig:)
  • Fian88

Nu tror jag att jag haft äl! Igår fullkomligt rann det flytningar ur mig (ursäkta infon), får aldrig klassiskt äl-sekret utan dessa var rinnande och vita, även molvärk och en konstig känsla över livmoder och äggstock. Får se efter proverna nästa vecka om jag verkligen fått äl, håller tummarna!:)
    Vi fick till det i söndags och igår, hoppas verkligen att det räcker! Någon som vet hur snabbt simmarna kan simma upp? Tänker att om ägget släppte igår och vi hade sex igår, hinner dom då?:-P

• Fian88
    Fian88 skrev 2015-12-03 14:36:58 följande:

Nu tror jag att jag haft äl! Igår fullkomligt rann det flytningar ur mig (ursäkta infon), får aldrig klassiskt äl-sekret utan dessa var rinnande och vita, även molvärk och en konstig känsla över livmoder och äggstock. Får se efter proverna nästa vecka om jag verkligen fått äl, håller tummarna!:)
    Vi fick till det i söndags och igår, hoppas verkligen att det räcker! Någon som vet hur snabbt simmarna kan simma upp? Tänker att om ägget släppte igår och vi hade sex igår, hinner dom då?:-P

Puff
  • Fian88
    Beebii skrev 2015-12-03 18:13:05 följande:
    Ja då dom hinner och jag tänker att hade ni sex i söndags så finns det ju möjlighet att de oxå stannar kvar till ägglossningen kan ju vara kvar flera dagar. Håller tummarna!
    Tack:)
  • Fian88
    GästenT skrev 2015-12-04 11:42:37 följande:

Usch. Måste bara få kräka ur mig. Försök 5, ca 1 vecka kvar till bim. Har inget som helst hopp om att det blev något, för denna månad och förra så har min kropp vart jätteskum. Jag är torr, sen äl, senare bim än på flera år. Säkert stress som påverkar. Men jag längtar så otroligt mycket och ännu mer min sambo. Han är helt lyrisk varje dag och sååå hoppfull medan jag bara går och väntar på att göra honom besviken genom att säga att det inte blev något. Känns så jäklans orättvist. Vi är unga, det borde vara superlätt att bli gravid.. Det är ju det enda man har blivit varnad för sen man var liten. Nu är man 25 och vill bli gravid och inte lyckats efter 6månader!! 3 st i våran umgängeskrets har blivit gravida senaste tiden, utan problem, iprincip första försöket. Känns så tungt att se min sambos längtan och besvikelse månad ut och månad in.. jäklans skitdag!!!

Förstår din besvikelse och uppgivenhet. Dock är ett halvår inte lång tid! Det är så fruktansvärt mycket som ska stämma för att det ska bli en graviditet, mycket mer än att pricka in äl. Men jag vet hur du känner, för mig var besvikelsen värst det första halvåret, sen blev jag mer arg. Hoppas verkligen att ni får plus snart och slipper försöka så länge som en del av oss andra har gjort. Och försök samtidigt att tänka på att upp till ett år är helt normalt!<3
Svar på tråden BIM-DECEMBER