• Fian88

BIM-DECEMBER

Längtar88 skrev 2015-12-11 10:40:28 följande:
    Men om de var en nidblödning tog det alltså 9 dagar för ägget att fästa?! Är inte de för lång tid???

Jag är så arg på gravidkollens tester som luras!!! Sen äl + 7 har jag tagit 5 tester, 2 med svagt svagt sträck från samma urin och 3 negativa. Blir ju besatt när de visar positivt först
    Normalt tar det ägget 7-10 dagar att vandra ner och fästa. Och fick du blödning på äl+9 så är det ju möjligt att ägget fäste på äl+8 men att blodet kom ut på +9:)
  • Fian88
    sabiina skrev 2015-12-12 12:45:36 följande:

Är det flera som snart har BIM? Känner ni nåt? När ska ni testa?

Är på äl+10 idag, eller bim-2 om man räknar så:). Känner mig lite pmsig tyvärr och det brukar vara ett säkert tecken på att mensen är på ingång:(, dock inte alls lika mycket som vanligt! Sen är det ju osäkert om jag ägglossar varje månad så inte ens säkert att jag haft äl. Funderar ändå på att ta ett test imorgon eller på måndag. Får se hur jag gör:). Själv?
  • Fian88

Tog ett test idag som var tvärnegativt! Ska verkligen försöka hålla mig från att testa nu tills jag är på åtminstone dag 27 (oregelbunden cykel), om inte mensen dyker upp vill säga!

• Fian88
    Lilla Luna skrev 2015-12-13 19:10:05 följande:

Okej. Nu ska vi se, hon som analyserar allt just nu. Har ett ihållande lätt illamående som varat nästan hela dagen. Ibland får jag ta ett djupt andetag för att kunna tränga bort känslan.

Kikade på mitt test från testlagrets där jag kunde ana ett streck. Tog ett till nyss. Svårare att se något där. Jämförde dem och ett som jag tog för några dagar sedan (varför spara?) Och då kan jag ana något på det äldsta (det tog jag för jag anade ett streck på ett billiga-tester test). Inte kunnat se innan men nu visste jag typ vart jag skulle kolla. Kikade även på det från gravidkollen, som var blankt imorse. Det är något där. Man ska ju inte läsa av då tiden är ute men kanske är deras test lite segare med att visa något?

Kommer inte mensen (BIM/bim+1) innan onsdag så blir det ett cb plus. Kan ju vara så att jag har ländra cykel, vet ju inte hur lång den är så det än är tidigt? Vet inte när jag hade äl.

Du ska inte titta på testet efter tiden är ute eftersom pH-värdet i urinen kan göra att testet visar falskt positivt. Har hänt mig några gånger med lloyds test, och då var det inte bara något som gick att skymta utan tydligt rosa streck. Har själv kollat på gamla test men syns det något långt efter testtiden så ÄR det inte att lita på! Håller tummarna för dig:)
  • Fian88
    Limpan80 skrev 2015-12-13 20:58:38 följande:

Först måste jag säga stort grattis till all er som plussat!!

I måndags den 7/12 fick jagen glad gubbe på Cb digital ältest och så testade jag med Apotekets äl test som också visade utslag. Men så idag vid 13.45 så kände jag ungefär som om "slemproppen" släppte. Det var slemmigt och blodigt Så på sjunde dagen efter äl utslag så kommer mensen?? Någon som fått det så?

Nidblödning kanske?
  • Fian88
    Längtar88 skrev 2015-12-14 06:17:05 följande:

Sexinfo varning

Igår hade vi extra mkt sex, 3 ggr, och sista ggn fick han mig att komma massa gånger och efteråt ömmade livmodern. Första ggn den ömmar men inte konstigt ändå tänkte jag. Nu vaknar jag med mensvärk och funderar lite. Kan orgasmer trigga mens? Eller i tidigt skede orsaka missfall?! :O

Enda gången man ska undvika sex som gravid är om bm/läkare ordinerat det. Har man en försvagade livmodertapp så ska man oftast undvika sex i alla fall i början av graviditeten. Men är man helt "normal" där nere så är det bara att sexa loss!:)
  • Fian88
    Symetrical skrev 2015-12-15 05:16:37 följande:

Verkar som att övergången av pmsen var ett gott tecken...

Stort grattis vännen!!:)
  • Fian88
    mariatheresia skrev 2015-12-15 06:19:19 följande:
    Grattis Symetrical. Tycks ha gjort detsamma här.
    Grattis:)
  • Fian88
    HCS skrev 2015-12-15 11:19:02 följande:

Har inte skrivit så mycket här men ligger med i bim listan :) Fick detta i morse på äl+10...

skymtar något! åh hoppas hoppas!:)
  • Fian88

Just nu känns det väldigt drygt att jag inte får veta resultatet på progesteronprovet förrän i början av januari, vill ju veta nuu om jag fick äl denna cykel. Bim igår enligt app men bim kan även vara idag, imorgon eller i övermorgon. Ingen mens än men negativt test idag:'(

Svar på tråden BIM-DECEMBER