Inlägg från: babytjejen |Visa alla inlägg
  • babytjejen

BIM-DECEMBER

Crazy catlady skrev 2015-12-02 20:16:09 följande:

Har du haft typiska älsymtom? Väntar på min smiley jag oxå.. tar test varje dag runt kl 12.. känner av något var o varannan dag. . Idag inga symtom alls..

Läste det du skrev imorse oxå... starkare ältest men ingen smiley. . Hur såg du det ? :) detta med clearblues ältester är nytt för mig :)

Jag brukar använda testlagtets stickor tills dom blir starkare o då verifiera äl med clearblues digitala...blir inte lika dyrt men kan börja testa tidigt så man inte missar äl :)
  • babytjejen
    Crazy catlady skrev 2015-12-02 20:16:09 följande:

Har du haft typiska älsymtom? Väntar på min smiley jag oxå.. tar test varje dag runt kl 12.. känner av något var o varannan dag. . Idag inga symtom alls..

Läste det du skrev imorse oxå... starkare ältest men ingen smiley. . Hur såg du det ? :) detta med clearblues ältester är nytt för mig :)

Jag brukar använda testlagtets stickor tills dom blir starkare o då verifiera äl med clearblues digitala...blir inte lika dyrt men kan börja testa tidigt så man inte missar äl :)
  • babytjejen

Idag gick temp upp så gissar att ägget släppte någon gång igår :) har myst måndag,onsdag-fredag o blir ikväll o kanske imorgon..Då måste man ju ha täckt upp bra el hur? Sen kommer dom sagt den låååånga väntan på bim för att se om det tagit sig...vill såååå gärna se ett plus innan jul men samtidigt har jag fortfarande en stark känsla att vi inte kommer lyckas med ett syskon alls...

• babytjejen

Snart midnatt o lillan pigg som en lärka...o hade tempuppgång imorse så ägget släppte nog igår el natten till idag så sambon o jag vill ju gärna få till det idag med....hur man nu ska orka, supertrött, vill helst sova men kommer ångra mig imorgon om vi inte får till det..

• babytjejen

Så, då var äl över o nu kommer den långa väntan på bim som är runt den 17...inte för att jag ytor det blyg något. Har alltid fått en så stark känsla på kvällarna att vi inte kommer lyckas denna gången el någon gång o blir inte av med den känslan :(

• babytjejen

Vill att tiden ska gå fort nu fram till den 17-18 så jag får svar om vi lyckats...men känns inte som vi lyckats så ska försöka att inte hoppas på för mkt...

• babytjejen

En vecka till bim...kan tiden gå liiite snabbare Tack. Vill veta om vi får en härlig julklapp el inte, känns inte som vi lyckats :( är 8:e el 9:e försöket nu o börjar tappa hoppet även om jag vet att det tog ett år förra gången..

• babytjejen

Är på äl +7 el äl +8...o längtar tills vi vet om det blir en julklapp el inte...känner mig inte ett dugg gravid så egentligen hoppas jag inte så mkt, är ganska säker på att mensen kommer, skönt att den kommer innan jul iallafall...är glad över att min vikt går neråt sakta men säkert så förhoppningsvis ökar chanserna mer o mer...

• babytjejen

Är på äl +7 el äl +8...o längtar tills vi vet om det blir en julklapp el inte...känner mig inte ett dugg gravid så egentligen hoppas jag inte så mkt, är ganska säker på att mensen kommer, skönt att den kommer innan jul iallafall...är glad över att min vikt går neråt sakta men säkert så förhoppningsvis ökar chanserna mer o mer...

• babytjejen

Fem dagar till bim o vill extra mkt denna månad då det är första gången min o killens föräldrar firar tillsammans o vill sååå gärna kunna ge dom en toppenjulklapp samtidigt o se bådas ansiktsuttryck...men är ganska säker på att mensen kommer så tror mer att mitt hjärta kommer krossas lite extra denna månad, kommer kännas extra tungt att mensen kommer denna månad, känns extra viktigt att plussa just denna månad..

• babytjejen

Åh, kan inte denna veckan gå fort så jag får svar..även om hela kroppen skriker att mensen kommer,mensen kommer....men en lite gnutta hopp gnager sig ju kvar. Vet inte om jag ska våga testa tidigare el vänta på bom. .har en vanligt cb o ett digitalt så det vanliga skulle jag ju kunna ta, får se om jag vågar. Tänkte mest ta dom så jag slipper vänta, tror ju mensen kommer så får jag negativt på onsdag el torsdag så slipper jag gå o hoppas...

• babytjejen

Pms-humöret är här så är 100 procent säker att mensen kommer..bara att invänta mensen som borde komma torsdag-lördag....

• babytjejen

Värre pmshumör än någonsin så väntar på att mensen ska komma med buller o bång på fredag el lördag :(

• babytjejen

Idag sjönk tempen oxå så allt tyder på mens på väg på fredag el lördag..kommer bli såååå besviken även fast jag vet med 99% säkerhet att den kommer :(

• babytjejen
    knutan83 skrev 2015-12-16 11:57:50 följande:

Har ni berättat för någon att ni planerar barn? Vi har berättat för några få men också sagt att vi inte tål frågor om det utan berättar när det tagit sig.

Har berättat för två personer men är inte någon jag pratar med ofta. .o den ena sa jag det bara för att hon tränar mig så hon kan ge råd hur man kan träna under graviditet. Ingen familj el vänner just för att jag tycker det är stressigt nog...vill inte ha en massa frågor hela tiden...om fyra månader har det gått ett år sen vi började försöka o hoppas verkligen det kommer ett plus innan dess...Denna månad har jag gett upp då alla tecken tyder på mens så väntar bara på att den ska dyka upp snart så vi kan gå vidare till nästa försök...
  • babytjejen

Här sitter jag o väntar på mensen som nog dyker upp idag el imorgon el senast lördag :( tempen dippade ännu mer idag o humöret är fortfarande pms-igt så det lilla hopp om plus man hade är borta helt...

• babytjejen

Jag hade rätt..strax efter mitt förra inlägg kom fröken röd..inte Välkommen men det struntar ju hon i...får hoppas att nästa år är mitt år. Känns dock som man gett upp redan...

• babytjejen
    Fian88 skrev 2015-12-17 18:34:43 följande:

Då ses vi i januaritråden.

Det gör vi..får hoppas det är sista tråden vi behöver gå med i..Att året börjar med ett stort fett plus för oss båda!
  • babytjejen

Inget plus denna månad men ändå en väldigt bra månad!! Blev friad till nu ikväll!!!!!! *lycklig*

Svar på tråden BIM-DECEMBER