Inlägg från: Crazy catlady |Visa alla inlägg
  • Crazy catlady

BIM-DECEMBER

Ska troligtvis ha ägglossning runt den 5-6 dec enligt app.. har fått hem mina digitala ägglossningstest och tänkte börja testa redan den 1 dec för att inte vissa den.. men fram till dess tänkte jag köra med graviditetskollens billiga äl-stickor. . Bara för att.. hehe

• Crazy catlady
    lillverra skrev 2015-11-27 20:08:50 följande:

Efter att ha testa 3 äl test får jag äntligen ett svagt positivt syns bättre irl. Men Nice myste igår och blir mys ikväll så kan vi omöjligt missa äl ????

Tyvärr skulle jag nog säga att det är negativt... :/ teststrecket ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. . O så fort det visar så positivt så är det ägglossning 24-48 h efter ..
  • Crazy catlady

En fråga angående dessa ältest från graviditetskollen. . Imorse visades inget teststreck överhuvudtaget. . Tog ett till test nyss eftersom jag känner mig lite öm i nedre magen. . O då syntes teststrecket rätt tydligt, men inte så pass att det va positivt.. kan det vara på gång o bli positivt eller kan det vara så många dagar innan äl... ska enligt app ha äl nästa helg..

• Crazy catlady

Hur länge innan själva ägglossningen kommer de trådiga slemmiga flytningarna? 
    Jag ska egentligen ha äl på måndag nästa vecka enligt app men har redan börjat få ont i ryggen och få lite av dessa trådiga flytningar.. 
    Jag e rädd för att få det för tidigt för jag kan inte sexa förrens på lördag.... 

• Crazy catlady
    strongisthenewme skrev 2015-12-01 17:40:00 följande:

Fick hem mitt digitala ÄL-test från cb idag, enligt NC ska jag ha ägglossning 7/12 och börja testa 4/12, vet inte om jag ska börja testa tidigare, vill inte riskera att missa ÄL som jag nog gjorde förra månaden :( men då hade jag gravidkollens billiga test, känns inte som dom var något vidare bra..
    När brukar ni börja testa inför ÄL? :)

Jag har oxå de testerna...Jag börjar idag :P Ska ha ÄL den 6 dec... 
    Men börjar redan idag känna av äl-symtom så som svullen mage, öm rygg och lite trådiga flytningar.. så äl kanske faller in tidigare, därför börjar jag redan idag =) 
  • Crazy catlady
    babytjejen skrev 2015-12-02 19:50:20 följande:

Idag kom smileyn...så nu börjar vi mysa på allvar, tänkte mysa varje dag nu fram till lördag så borde vi ju täcka upp bra plus att vi myst lördag o måndag o nu blir det alltså fyra dagar i rad :)

Sen kommer alltid den så långa väntan för att se om vi kan ge den bästa julklappen till våra föräldrar...

Har du haft typiska älsymtom? Väntar på min smiley jag oxå.. tar test varje dag runt kl 12.. känner av något var o varannan dag. . Idag inga symtom alls..

Läste det du skrev imorse oxå... starkare ältest men ingen smiley. . Hur såg du det ? :) detta med clearblues ältester är nytt för mig :)
  • Crazy catlady
    Symetrical skrev 2015-12-02 20:57:53 följande:

Sorry för kapning, men man kan titta på stickan när man tar ut den ur monitorn för att så se hur starkt teststrecket är o förhållande till kontrollstrecket. Om du vill kan du spara de stickorna och jämföra dagligen, för att på så vis se ökningen.

/testnörden

Aaha man kan även se på dom stickorna. . Läste att man inte skulle kolla på dom strecken. . Men de kanske funkar lika dant som de billiga ? Om teststrecket blir starkare så närmar jag mig äl ?
  • Crazy catlady

Ömhet i nedre magen när man ska göra nr två (bajsa för er som inte fattar) :P . kan det vara ett tecken på att äl är på väg.. ? Alltså det e svårt att ta i o spänna magen för då gör det ont i nedre magen .. o så har jag så där galet ont i ländryggen. .men inte trådiga slemmiga flytningar alls.. är på cykeldag 11

• Crazy catlady

Haft ont i ryggslutet i 2 dagar nu.... inget typiskt äl-sekret och inte heller någon glad gubbe. Äl på måndag enligt app så den glada gubben borde väl dyka upp snart ? Men det kanske bara är på ingång.. testar även med såna billiga sticjor mitt på dagen för att inte missa stegringen.. hehe 

• Crazy catlady

Har tydliga symtom på äl.. men fortfarande ingen glad gubbe på äl-testet.. :/ hoppas jag inte har missat den bara .. Får äntligen träffa min karl idag så nu jäklar blire ligga av .. :)

Svar på tråden BIM-DECEMBER