Inlägg från: Crazy catlady |Visa alla inlägg
  • Crazy catlady

BIM-DECEMBER

Angel in sight skrev 2015-12-05 12:09:29 följande:

Har du kollat om du är gravid?  Har för mig du skrev någonstans att du inte skulle kolla det innan jul men om det inte ger utslag på äl-test kanske du ska kolla? När tror du att du ska ha äl?

Jag tog faktiskt ett gravtest i torsdags.. negativt. . Bara för att vara på säkra sidan.. jag är inte 100 men jag tror äl ska vara på måndag enligt min app jag använder. . O eftersom jag har symtomen för äl så borde det stämma.. tog ett negativt ältest precis.. vi får helt enkelt ligga ordentligt och hoppas på det bästa .. haha
  • Crazy catlady

Nu är jag igång igen med mina ägglossningsfrågor. .

Har fortfarande inte fått en glad gubbe på testet.. men känner av äl så väl. . Funderar på att sluta testa och bara köra på o hoppas det tar sig ändå..

Har ju äl imorgon enligt app, sexade igår, idag och lär bli va imorgon o tisdag ozå. .

Men nu till min fråga.. Lite äckelvarning för vissa kanske. .sorry. . Men

Kan det bli felaktigt svar om det råkar komma sperma i urinen när man ska testa äl-test ?

• Crazy catlady
    Längtar88 skrev 2015-12-08 13:34:44 följande:

Saken är ju de att jag använde gravidkollens tester, så som Fian88 sa att de kan luras blir jag rädd. Dumma tålamod! Är cb de känsligaste som finns på marknaden? Den jag har testade från 25...

På kronans apotek har de ett test som heter Predictor Early. . Som man kan testa med 6 dagar innan bim.. Ska tydligen vara känsligare.. men har inga erfarenheter av den.. testade dock förra månaden med den, men jag va aldrig gravid då:)

De finns dock inte på de vanliga Apoteket. . Men går säkert att hitta på nätet o beställa hem..
  • Crazy catlady
    annacnummertre skrev 2015-12-08 13:57:11 följande:

I min stad säljs de i butik på kronan iaf :)

Ja här oxå.. :) men alla städer kanske inte har kronans apotek .. då kanske man får vända sig till internet :).. det va så jag menade.. :)

Vanliga Apoteket menade jag med den gamla hederliga apoteket som fanns innan alla andra apotek kom :) där finns inte predictor early. . :)
  • Crazy catlady
    annacnummertre skrev 2015-12-08 14:08:11 följande:

Ja, gud det finns då många apotek nu! Jag har bara koll på Kronan och Cura typ :)

Har Gravidkollen också predictor?

Ja tror det... googlar man så finns den på olika internetapotek. . Såg en sida aponord.se eller liknande och där stod det att den kan ge resultat redan efter 4 dagar !! Lustigt att det står olika på olika sidor ?!
  • Crazy catlady
    annacnummertre skrev 2015-12-08 14:16:23 följande:

Vaaa? Är det ens möjligt? Fick positivt på deras förra månaden, ÄL +8 men vågade inte lita på det så jag tog cb dagen efter...

Haha vet du vad ?! Jag läste fel !! Haha det stod 4 dagar innan beräknad mens.. sorry :) men det står olika på olika sidor ändå :)
  • Crazy catlady
    Längtar88 skrev 2015-12-08 14:24:07 följande:

Ååååh hur lågt mäter predictor? Ska skicka sambon att jaga test efter jobbet haha! Ska hjälpa en utmattad mamma med hennes 2 söta barn nu snart så känns lite extra att inte veta säkert!

Konstigt hur de skiljer från olika märken fast de står samma känslighet på dem!

12,5 står det..
  • Crazy catlady
    Längtar88 skrev 2015-12-08 14:27:43 följande:

Måste hitta kronan!

:)

Men som annacnummertre säger.. va försiktig. . Den verkar inte ha fått så bra betyg :/
  • Crazy catlady
    annacnummertre skrev 2015-12-08 14:31:40 följande:

Vilka mäter 10? Eller har jag hittat på det? :p

Haha kanske står olika även där ;)

Jag kollade på hemsidan för predictor. .
  • Crazy catlady

Nu tror jag att äl är över för denna gång.. så nu väntas 2 låååånga veckor tills man kan se om det tog något. .. Jag hoppas hoppas hoppas på att kunna få ge min man denna fantastiska julklapp....

*håller mina tår och tummar*

Svar på tråden BIM-DECEMBER