• Fian88

BIM-DECEMBER

Var över hos en vän och fikade idag. Kändes lite vemodigt eftersom hon och jag skulle vatt nästan exakt lika långt gångna om jag inte fått missfall:'(. Var även en annan tjej där med en alldeles nykläckt liten bebis. Känner mig inte avundsjuk eller missunnsam, men vemodig.

• Fian88
    Morrizen skrev 2015-12-04 22:33:51 följande:
    Har BIM på tisdag och tog dom här testen nu på kvällen. Två är testlagrets och en billiga-testers. Visst ser dom positiva ut? Men sen tog jag ett clearblue digital och fick "Ej gravid". Är det spökstreck då? På allihop? :/
    Dom är positiva! Grattis:)
    Cb digital är inte så känslig så testa med det på morgonurin istället!
  • Fian88
    Morrizen skrev 2015-12-04 22:33:51 följande:
    Har BIM på tisdag och tog dom här testen nu på kvällen. Två är testlagrets och en billiga-testers. Visst ser dom positiva ut? Men sen tog jag ett clearblue digital och fick "Ej gravid". Är det spökstreck då? På allihop? :/
    Dom är positiva! Grattis:)
    Cb digital är inte så känslig så testa med det på morgonurin istället!
  • Fian88
    GästenT skrev 2015-12-05 15:50:15 följande:

Ni som är experter! Hur tidigt kan man känna något form av tecken på att man är gravid? T.ex molande värk? Och vad är mest normalt, att inte känna något fram till bim?

Ja själv känner jag inte ett dugg. :-P

Grejen är att progesteron (hormonet som ökar efter äl) kan ge exakt samma symptom som hcg vid graviditet. Så nästan alla som känner symptom innan bim gör det pga progesteronet, inte pga graviditeten. Vanligast är att riktiga gravsymptom dyker upp först i v 5-6 nånting.
  • Fian88
    GästenT skrev 2015-12-05 16:39:06 följande:
    Så det är mest troligt att man får känningar av progesteron,pms(?), och inte av en graviditet så tidigt? Ursäkta att jag är lite trög men jag tror att jag läser fööör mycket. Haha.
    Precis! Läser man runt så ser man att biverkningar av progesteron och hcg är typ identiska. Sen finns det klart dom som är 100% säkra på att de är gravida innan de tagit ett test, men de flesta känner inte så.
  • Fian88

Grattis till alla som plussat!! Så glad för er skull!:) <3

Själv ska jag nu åka ner till gyn för progesteronprov. Håll tummarna att jag fått äl!!:)

• Fian88
    Längtar88 skrev 2015-12-08 09:48:24 följande:
    Jag vet!!! De är just de som skrämmer mig och får mig vara orolig att de är nått fel typ spök eller va de nu kan vara.

Jag har längtat och verkligen önskat denna månad, så har svårt att vara lugn. Illamåendet jag har varje månad vid äl hade minskat, en dag fri och så bara ökar de kraftigt. Men nått som fick mig att fundera igår var att jag började nästan gråta på Jack and Jones när sambon skulle ta kort på oss i provrummet och jag såg mig själv. Kände mig så fet och ful. Och då har jag bara gått upp ca 3 kilo. Sist jag plussade satt jag på tåget ensam och började nästan gråta.

Men som sagt, sjukt tidigt ju!!!
    Är det gravidkollens sticka så hade inte jag vågat ropa hej än tyvärr, har fått väldigt synliga spök på dom flera gånger. Men håller tummarna stenhårt att det stämmer!!:)
    Men hade nog avvaktat ett par dagar och sen testat med annat märke, bara för att vara säker!
  • Fian88
    Längtar88 skrev 2015-12-10 07:15:05 följande:

GRATTIS till er som plussat!!!! :)

Själv fick jag en spotting nu så hoppet är ute.

Dumma Spöksträck och lura mig, känns extra tungt efter de.

Tråkigt!:(
    Men än är inte hoppet ute. Och att plussa på äl+7 är extremt ovanligt. Det tar ägget ca 6-10 dagar att vandra ner och fästa och sen ska hormonerna hinna bli mätbara. Så många som plussar så extremt tidigt har oftast fått äl några dagar tidigare än de trott.
    Håller tummarna att mensen inte kommer!:)
  • Fian88
    Längtar88 skrev 2015-12-10 10:10:25 följande:
    Tack att du hoppas åt mig, behövs när jag slutar tro. men jag har så jätte ont i magen både igår och idag, så även fast de bara blev en liten fläck blod när jag torkade i morse och inget efter de är hoppet långt nere. De e tempen som fortsätter vara hög som förvirrar mig nu bara....
    <3
  • Fian88

Vågar inte hoppas eftersom det inte ens är säkert att jag får äl varje månad men idag mår jag precis som innan jag plussade i september. Ont i bröstvårtorna, molvärk, illamående till och från samt lite luddig/yr i huvudet. Är på äl+8 och tar kanske ett test på lördag eller söndag. Om jag inte är gravid och mitt mående beror enbart på progesteron så ser jag det ändå som positivt, för då hade jag antagligen äl förra veckan:)

Svar på tråden BIM-DECEMBER