Inlägg från: annacnummertre |Visa alla inlägg
  • annacnummertre

BIM-DECEMBER

Nu jäklar ;)

Hade negativt ÄL-test imorse, men kissade nu innan lunch och fick såhär :)
  • annacnummertre
    SSK13 skrev 2015-12-01 11:58:57 följande:
    Vad tog du för test imorse? För cb ska man ju använda morgonurin på och många andra

billigare tester ska man kissa mellan 10-20 på. Men du hade ju stegring redan innan så det är bara att gå loss i sängen nu!
    jag tog cb imorse med. men jag tycker aldrig jag får bra tester med första morgonurinet faktiskt, jag tycekr det kisset är jätteutspätt eftersom jag inte har kissat på hela natten. låter konstigt kanske men. 
    tog ett från gravidkollen nu på lunchen också, och det ser positivt ut med :)
  • annacnummertre
    SSK13 skrev 2015-12-01 11:58:57 följande:
    Vad tog du för test imorse? För cb ska man ju använda morgonurin på och många andra

billigare tester ska man kissa mellan 10-20 på. Men du hade ju stegring redan innan så det är bara att gå loss i sängen nu!
    fast jag kollade cb digitalt nu, det står att man kan använda testet när som helst på dagen!
  • annacnummertre
    strongisthenewme skrev 2015-12-01 17:40:00 följande:

Fick hem mitt digitala ÄL-test från cb idag, enligt NC ska jag ha ägglossning 7/12 och börja testa 4/12, vet inte om jag ska börja testa tidigare, vill inte riskera att missa ÄL som jag nog gjorde förra månaden :( men då hade jag gravidkollens billiga test, känns inte som dom var något vidare bra..
    När brukar ni börja testa inför ÄL? :)

Typ 3-4 dagar efter sista mensdagen, är också jätterädd att missa.
  • annacnummertre
    bamboobaby skrev 2015-12-01 21:30:57 följande:

Insåg precis att vi nog får hoppa nästa månads försök då heeeela tjocka släkten är hemma hos oss under ÄL *suck* Jaja finns utrymme för en skål i bubbel på nyårsafton då iaf........

äsch då, smit iväg eller skicka iväg alla andra att handla så passar ni på.
    parkerade barnen med frukt framför barn-tv ikväll och sexade, haha. stressigt, men det går ;)
  • annacnummertre
    Längtar88 skrev 2015-12-01 21:58:59 följande:
    Vi har flyttat in en liten tv och ps4 i sovrummet. Startar Netflix och ingen reagerar på att vi stänger in oss en sväng. :D

Finns alltid lösningar
    Haha Skrattande
  • annacnummertre
    jossjoss skrev 2015-12-02 15:40:57 följande:

Jag har en liten fundering..hur långt innan Bim kan man ta grav. test?

Tror inte att det är något nu med än i tankarna, men lite skönt att veta :)

Vet du när du hade ÄL? :) Lättast att räkna så, tidigast 10 dagar efter ÄL kan man testa.
  • annacnummertre
    Längtar88 skrev 2015-12-02 10:28:54 följande:

Ni vettiga, kan ni lugna denna knäppa flicka en gång till.

Min hjärna har fått för sig (igen) att det är nått fel på min kropp och att jag därför har svårt att få barn. Huruvida jag har svårt att få barn eller ej återstår att se. Men de skriker iaf hjärnan till mig. Ofta. Redan innan vi började försöka.

Vaknade upp med Feber känslor idag och halsont så livet är rätt kasst idag redan. Sedan känner jag hugg i vänster äggstock. "Hmmm. Undrar om idag är äl dagen iaf" tänker jag INNAN hjärnan börjar var elak och påpeka att det var vänster sida jag hade ont i när gyn första gången efter massa år av p-piller konstaterade att jag hde äl. Det var även den sidan som spökade hela den korta tiden jag hade spiral. Och när spiralen var kom ut var den sne!

TÄNK OM JAG BARA HAR EN FUNGERANDE ÄGGSTOCK OCH ATT TACK VARE SPIRALEN VAR SNE HAR DEN SLUTAT FUNGERA MED OCH ATT DE GÖR ONT FÖR ATT DET ÄR NÅTT FEL?! Känner ju aldrig höger?! :(

ELLER TÄNK OM DET VAR NÅTT FEL INNAN SOM GYN MISSADE OCH DÄRFÖR BLEV SPIRALEN SNE OXH ATT EFTERSOM DE INTE KOLLAS UPP BLIR JAG STERIL?!

Jag vet att jag är knäpp men gråter verkligen nu.

Vännen!
    Alla har vi sådana här katastroftankar. Inför varje gång vi har försökt skaffa barn (nu inne på tredje ungen) är jag bergsäker på att jag blivit steril. Första gången trodde jag att jag aldrig skulle kunna få ÄL för att jag haft svår anorexi som yngre, blev gravid på första försöket efter p-pillet. Andra gången trodde jag att jag inte skulle kunna bli gravid eftersom jag inte hade mens regelbundet, fick panik och trodde kroppen lagt av. Blev gravid på första försöket.  Nu trodde jag att jag blivit steril på grund av att jag haft koppaspiral och cellförändringar som jag varit tvungen att åtgärda, blev ju gravid på första försöket nu med, även fast det slutade i MF.

Så försök att tänka logiskt, vad är mest sannolikt egentligen? Har du mens? får du utslag på ÄL eller temp? JAMEN DÅSÅ. 
    Försök släppa allt det här för det ger ingenting. Och som sagt, känner du att det inte går, kolla upp det! SÖk någon privat om ditt landsting inte vill. Jag har kollat upp saker hundra gånger. Det värsta är att man inte alltid går därifrån lugnad, utan man går hem, googlar vidare, tänker att läkaren missat något osv osv. 

Kan du bolla sådana här saker med din sambo eller så?
    Ta hand om dig!
  • annacnummertre
    pärlsnäcka skrev 2015-12-02 17:17:26 följande:

Varför kan man inte ladda upp en bild via iPad? Tänkte visa ett ÄL test som var svagt och även fråga om det liknar en ägglossning snart.. Och om det brukar ta en två eller fler dagar efter ett svagt streck? ;) MItt första test någonsin. Gör ett nytt imon bitti!

ÄL-test visar alltid svagt, det är ner det börjar bli starkare och tillslut lika starkt som kontrollstrecket som du har ÄL inom 24-48 timmar :D har du räknat ut ungefär när du ska ha ÄL? typ i någon app eller så?
  • annacnummertre
    Elvrond skrev 2015-12-02 22:09:29 följande:

[quote=76067069][quote-nick]201405 skrev 2015-12-01 14:52:44 följande:[/quote-nick]Det är "normalt" 14 dagar innna mens men jag har tex haft både 10 och 12 dagar bara. Så viktigt att antingen köra äl test, räcker med en månad, så man ser vad som är normalt för dig. Luthelfasen är alltid samma varje månad, alltså dagarna mellan äl - mens. Men om ni inte använder äl test och du inte känner jättetydligt när du har äl sluta inte ha sex för tidigt. Läste att det har störst % chans att ta sig om du har sex en eller två dagar efter äl. Så har du 28 dagar cykel hade jag haft sex typ 12-20 för att maximera chansen :)[/

Tack för svaret! Det visste jag inte :) ska nog testa med äl stickor nästa månad då om det inte tar sig direkt, så jag vet hur lång min luthealfas är. Är på dag 13 nu med ca 29 dagar cykel.

Jag har läst mycket olika om de är "bäst" med sex varje eller varannan dag. Hur gör ni andra, försöker ni ha varje runt äl eller varannan?

varje dag ungefär 2 ggr per dag runt ÄL :)
Svar på tråden BIM-DECEMBER