Inlägg från: Crazy catlady |Visa alla inlägg
  • Crazy catlady

BIM-DECEMBER

En fråga... ni som känner ömhet o hugg från vänstra respektive högra äggstock runt ägglossning o mens.. Vart exakt känns de huggen ? Jag har känt som hugg nu ikväll runt vänster höftben typ.. fast djupare då .. är det från äggstockarna eller vart exakt känns det ... eller är det bara gaser som trycker o jävlas ?

• Crazy catlady
    My102 skrev 2015-12-09 20:29:27 följande:

Nejdå, känner precis samma :) huggen/stickningar kan kännas som en banan vid sidan av naveln å ner till ljumsken..kanske mot höften också. Det är nog ÄL som du har :)

Aha okej.. .. trodde min äl va över :) hade äl-symtom sedan innan helgen och fick aldrog något utslag på testen trots tydliga beslut. . Tänkte att jag kanske hade ägglossning i måndag/tisdag men missat stegringen... ägget kanske inte släppte förrens nu.. kan det vara så? o jag har inga test kvar. . Haha
  • Crazy catlady
    My102 skrev 2015-12-09 20:46:18 följande:

Ni som tar ÄL test, känner ni symtom vid positiva test vid tidpunkten för drt positiva testet eller efter?? Symtom så som molande värk, stickningar, illamående, söt sug etc

Förra månaden när jag fick positivt på ägglossningstest så hade jag alla symtom innan det positiva...
  • Crazy catlady
    knutan83 skrev 2015-12-11 10:14:13 följande:

Blir så stööööörd. Alla jäkla äl-tester visar neg ändå har jag molvärk i magen. Hade jag aldrig börjat med de där jäkla testerna hade jag varit hundra på att nu jäklar är äl:en igång.

Kanske skulle köpa den där dubbelindikatorn till nästa gång. Min man vill absolut att vi ska fortsätta med äl-tester. Haha.

Jag förstår din känsla.. har kört med cb digitala ägglossningstest men fick negativt hela tiden..

Trots tydliga symtom såsom värk o mage och rygg.. o trådiga flytningar i flera dagar.. så jag lever på hoppet nu och hoppas att vi lyckades pricka in den ändå. . Kanske lyckades missade stegringen med någon marginal eller något. . När jag kände av äl som mest testade jag både runt lunch och kväll.. men ingenting :(
  • Crazy catlady

Nu är jag är väl endast på äl+5 eller 4.. men börjat få rikliga flytningar. . Mjölkvita typ.. inte speciellt tjocka men ganska mycket... kan det vara ett tidigt tecken? Känner även lite stickningar i nedre magen från och till. . Men ingen molande värk..

• Crazy catlady

Hoppas ni kan hjälpa mig. .

Om man hade äl senare än väntat.. Blir mensen automatiskt senare då också?

Hade äl enligt app måndags förra veckan.. Men inga utslag på äl-testen varken söndag måndag eller tisdag.. sedan tog testen slut :/ Men fick rejäla känningar i vänster äggstock onsdag o torsdag så jag tror själva ägget släppte då..

Har bim på måndag nästa vecka. . Men bör jag flytta det till onsdag eller torsdag nästa vecka efter ägglossning skedde senare än vändrat? ?

• Crazy catlady

Igår och idag har jag haft små spänningar i brösten till o från. Inget som har suttit i en längre stund.. nästan som små inre stickningar.. lite ömma bröstvårtor till o från.. Annars känner jag inte så mycket alls ! Har en inre lustig känsla att det inte gick denna månad heller.. Känner inte att jag längtar så där otroligt mycket till bim längre.. nästan ställt in mig på att det inte blir något plus... kanske för att jag inte lyckades få utslag på äl-testen och kanske missade ÄL helt..  Har bim mellan 21-21-23 dec.. det är osäkert när ÄL skedde exakt... så det kanske är på tok för tidigt att ens känna något heller för den delen.. Men det är väl bara o vänta och se.. :)

Grattis alla ni som har plussat än så länge... 

• Crazy catlady

Jag har bim måndag, tisdag eller onsdag nästa vecka.. tänkte försöka hålla mig med att testa till fredag iaf..o blir det tvärblankt så testar jag inte förrens måndag eller tisdag.. 

Har inga känningar alls i skrivande stund..  Finns det någon som tidigare har plussat fast man inte känt varken molande mensvärk, trötthet mer än vanligt eller ömmande bröst o ryggslut... 

• Crazy catlady
    HelenaSaga skrev 2015-12-15 17:59:37 följande:

Hur gör man för att svara på nåns inlägg? Med mitt första barn kände jag inga symptom alls förens några veckor efter jag plussat

Antar att det va till mitt inlägg du svarade ? =) 
    Jag hade mest bara ont i ryggslutet när jag plussade med min son.. kommer dock inte ihåg hur många dagar innan det började då.. jag plussade på ÄL+10 då och kom ihåg den dagen på jobbet.. det va en jobbigt smärta i ländryggen.. Är på ca ÄL+7 idag.. tror jag och känner nada... men jag vet att alla graviditeter kan vara olika.. det är nog bara o vänta o se.. men man kan inte låta bli att känna efter olika typer av symtom.. =)
Svar på tråden BIM-DECEMBER