• Cfmilla

BIM-DECEMBER

Bim +9 ingen mens och inget pluss. Tappen känns låg, mjuk och stängd. Ni som plussat hur är era!? Blir till att ringa mvc sedan, så jobbigt detta

• Cfmilla
    Symetrical skrev 2015-12-15 13:29:00 följande:

Den varierar mellan att vara låg och medium, mjuk hela tiden och stängd. Tycker dock att jag jämt har så mellan äl och mens, men största skillnaden nu är att liksom hela underlivet är svullet! Kommer knappt in för att känna tappen.

Ja så känns det för mig också att det känns trångt... Men jag har svamp med, så kan ju vara den också.

Får ge det någon dag till, har ett test, sedan ringer jag mvc...
  • Cfmilla

Bim +10 ingen mens ska testa i morgon. Börjar bli tröttsamt detta! Haha. Varken pluss eller mens. Mvc sa inget heller...

• Cfmilla
    Agnessa skrev 2015-12-16 16:44:40 följande:

Ja jag funderar också på det (hoppas som tusan). Har aldrig någonsin haft en sådan smärta. Men kan man verkligen känna när det fäster?

Japp det kan man, gjorde jag med mina första två. Jätte tydligt!
  • Cfmilla

Bim +12 fortfarande inget pluss. Haha ingen mens heller... *suck* borde ha äl igen runt julafton... Får väl kolla om jag har det då kanske? Kanske hoppat över en månad.

• Cfmilla
    ensamärstark skrev 2015-12-19 11:28:04 följande:

Jag läste någonstans att det har med graviditeten o göra om man är låghormonare just den gången och att det ej ligger i personen i sig men man kan läsa mycket på nätet

Jag har varit gravid en gång förut och plussade då på BIM + 10 alltså ganska sent! Då väntade jag tvillingar.

Håller tummar för oss alla att december blir våran månad!

Skönt att se att det är fler som testar positivt sent, jag är på bim +13 idag, och det är fortfarande - ... Men jag funderar mest på om det är så att mensen hoppat över en månad.
  • Cfmilla

Så då var det "äntligen" dags att flytta tråd! Mensen har äntligen kommit igång efter 14 dagars försening! >-(

Lycka till alla och jag hoppas att det blir MÅNGA julaftonsbebisar!!

• Cfmilla
    SSK13 skrev 2015-12-20 11:50:28 följande:

Lycka till själv nu! Känns ju oerhört jobbigt att behöva vänta så länge på något man inte vill ha. Brukar du ha sådana långa cykler?

Nej jag har aldrig haft det så innan!? Men men ska inte fundera på det för mycket heller. Gissar att jag har äl om 10 dagar nånting så jag kör igång med äl tester. lycka till
  • Cfmilla
    vanjastina skrev 2015-12-20 22:42:53 följande:

Hej tjejer, bara följt den här tråden på håll innan men tänker att någon här kanske är i samma sits som mig. Hade bim igår, lördag, men mensen lyser med sin frånvaro. Inga tecken på att den ska komma heller, tog ett test idag som jag tolkar som negativt (bild) :( Känns som att chansen att jag skulle vara gravid är lika med noll eftersom testet var negativt idag :( Någon annan som är efter bim men fått negativt test?? Man hoppas ju att man ska va gravid så länge inte mensen kommer såklart även om det ser mörkt ut..

Det är många som får ett plus efter bim, äl kan ha skett senare än väntat eller så får du inget utslag eftersom ägget inte fäste med en gång och hcg halterna inte är så höga än. Slappna av och vänta några dagar.
  • Cfmilla
    Glovey skrev 2015-12-21 06:42:22 följande:

Hej

Jag är i samma sits förutom att jag testade negativt på bim +6 och nu är jag på bim +9 :o Man blir ju så frustrerad! Men jag tycker att du väntar i några dagar till och testa igen Jag ska testa på onsdag tänkte jag

Åh fyfan va jobbigt.... Hände mig med, fick mens på bim+15 denna månaden. Hemskt frustrerande. Hoppas att du får ert plus snart!!!!!
  • Cfmilla
    Glovey skrev 2015-12-21 08:57:59 följande:

Ja det är riktigt jobbigt faktiskt, om jag inte är gravid så vill jag bara ha min mens nu istället! Har aldrig varit såhär sen förut och har haft en regelbunden mens på 28 dagar dom senaste månaderna..

Hade du några symtom när du var så sen?

Tack så mycket för ditt stöd

Nej jag hade inga symptom alls, lite lätt mensvärk bara. Pendlade mellan att tro att jag var gravid till att jag inte var det. Kände som du att om jag inte var gravid så ville jag ha min mens med en gång. Tillslut kom den. Min brukade alltid vara punktlig med. Men men. Håll ut!!!!!!!!!!
  • Cfmilla

Hmmmm funderar lite på om jag inte är en sådan som får sin äl direkt efter mens... Skulle mysa till de idag, och var helt våt, alltså inte för att jag var upphetsad, utan innan. Är på dag 6 i cykeln... Kände precis på tappen, den var låg och stenhård!

• Cfmilla
    Symetrical skrev 2015-12-25 17:16:58 följande:

Där ser man! Tappen skall ju vara hög, mjuk och öppen vid äl, men det kanske är på g!?! Jag brukar få äggvitesekret i typ 3-4 dagar innan ägget släpper, så kanske värt för dig att hålla koll på med ältest..?

Jag har kollat tappen hela förra cykeln och den stämde inte alls med hur det "ska" vara. Haha men lite skönt ändå att ha klurat ut att det nog är så att jag har äl väldigt tidigt.

Gjorde en abort när jag var väldigt ung och då vet jag att jag tänkte: dels åh hoppas min mens är slut nu, och mensen är ju precis slut så nu borde de vara lugnt. Tji fick jag! Haha. Men ja, jag borde köpa äl-tester!
  • Cfmilla

[quote=76155466][quote-nick]Smultron85 skrev 2015-12-26 09:50:27 följande:[/quote-nick]Hej!

Hoppas de är okej att jag hoppar in

Jag är på BIM +40 nu, ska tilläggas att jag aldrig varit sen/hoppat över tidigare.

Har huvudvärk, illamående emellanåt, känslig för vissa dofter, humörsvängningar, flytningar, jättetrött och är svullen på nedre delen av magen.

Cb digitalt visar -.

En barnmorska säger de kan va nått även fast plusset inte dykt upp, håller ju på att bli tokig om de är varken eller för då kan vi omöjligt jobba vidare om de behövs känns de som

Någon fler som upplevt samma?[/

Men åh nej va jobbigt!! Jag tyckte att det var drygt att behöva vänta 2v... Ska du få komma in och göra ett vul?

• Cfmilla
    pannkakan87 skrev 2015-12-27 15:43:03 följande:

Hej på er! Har haft främmande idag så det blev en sen uppdatering här men jaa jag ÄR faktiskt gravid!! :D

Tog både cb och testlagret och fick två fina plus. :) Hoppas det går vägen denna gång. Tack för all pepp tjejer<3

Åh grattis!!!! <3
Svar på tråden BIM-DECEMBER