• Tiana

Positiva junibebisar 2016

Wildlings skrev 2015-11-30 17:53:31 följande:

Suck...mitt immunförsvar har också tagit semester. Ena grabben fick förkylning och hög feber och såklart fick jag det också. Sen insjuknade den andra killen så nu har vi legat 3 stycken helt utslagna i soffan. Jag är i v 11+1 så det känns inte så kul att ha feber så tidigt. Jag är lite orolig att det ska påverka bebisen, speciellt som det är väl den här veckan som moderkakan ska ta över eller?.

Om 1 vecka ska jag iväg och titta så allt ser bra ut. Så jag får nog bara hålla ut. Jag hoppas allt ska se bra ut och att vi äntligen kan pusta ut lite.

Jag fick feber igår kväll och ringde 1177. Enligt den var det ingen fara med både magsjuka och feber. Förstår oron för hade jag inte varit gravid hade jag inte ringt.
  • Tiana
    Wildlings skrev 2015-11-30 18:34:35 följande:

Vad skönt att höra. Det kändes verkligen bra att få höra. Jag hoppas det ska gå bra. jag har druckit och druckit och försökt hålla febern nere.

Så länge man inte får frossa och riktigt hög feber kunde man avvakta, om det sprang iväg skulle jag höra av mig igen var vad jag ordagrant fick till svar. Då var jag uppe i 37,7.
  • Tiana

Vårt samtal utgick ju från maginfluensa, så jag vet inte vad som gäller vid "ren" förkylning. Har du fått ner febern nu kan jag inte tänka mig att det när någon fara. Kram till dig. Är du orolig finns ju alltid 1177 att fråga.

• Tiana

Nej, det är ju så. Jag är själv orolig med men vi får försöka tänka positivt. Vi kan ju inte vara de första som är gravida och sjuka. Man hör ju jämt att kroppen är fantastisk som har ett inbyggt försvar till barnet. Det försöker jag klamra mig fast vid nu.

• Tiana

Jag Jag blir snart tokig! Magsjukan och illamåendet verkar ha gett med sig men istället får jag knappt i mig något och får ont i magen efter varje gång jag försöker äta. Vad i all världen ska man stoppa i sig? Tänkte gå till jobbet imorgon men ska det vara så här går det ju inte.

• Tiana

Längtar till dess jag med. Fast det lär ju dröja, första barnet och 11+2 idag bara.

• Tiana

Insåg att jag går in i v 13 på tisdag! Vågar man börja andas nu? :)

• Tiana
    Ajvar skrev 2015-12-06 22:10:26 följande:
    Tjoho, skönt! Betyder det 12+0?
    Jag har kub på 11+6 och ska försöka förhöra barnmorskan om när hon anser de läskiga 12v vara över..
    Ja, precis. 12+0 blir det då. 11+6 idag och världens humörsvängningar haha
  • Tiana

Hur länge ska den här extrema hungern hålla i sig? Just nu är jag trött på att äta dygnet runt. Vaknar hungrig mitt i natten till och med och är trött om dagarna sen.

• Tiana

Då finns det hopp alltså. I natt behövde jag bara äta en gång som tur var, men sömnen var lite si och så ändå. Vaknade flera gånger med datumet 11/11 i färskt minne.

• Tiana
    TriciaN skrev 2015-12-10 08:50:03 följande:
    Jag är v 15+3. Är på akuten nu
    hoppas verkligen allt är som det ska.
  • Tiana

Läkarbesök avklarat idag. Skulle bara ha en remiss men han frågade om jag ville ha ett ul. Såklart! 6 cm sovande krabat och allt han kunde se såg bra ut :)

• Tiana

Var hittar man bäst med mammakläder? Var ute och letade idag men tyckte det var väldigt tunt i butikerna.

• Tiana
    Liten2016 skrev 2015-12-26 17:22:21 följande:

Jag har uppenbarligen problem med att skriva inlägg....

Jag har köpt mammakläder på Lindex. De har bara i några butiker och på nätet. H&M har också mammakläder men jag har inte provat deras. KappAhl säljer inte mammakläder alls.

Har bf 20 juni, väntar första barnet.

Lindex hade inte där jag var, H&M var så fullsmockat med folk att jag gav upp innan jag börjat. Får kanske ge det en ny chans där.

Tack för infon! Jag har bf 20-26 juni så det börjar bli hög till att köpa på sig lite nu.
  • Tiana

Precis en månad till RUL. Tycker tiden går sakta men samtidigt väldigt fort. 

v 16 börjar imorgon och tröttheten sitter i. Går den nånsin över? Eller så är det för att jag först nu känner att jag behöver upp och kissa dag som natt, och inte är van vid det än.

• Tiana
    Liten2016 skrev 2015-12-28 18:53:42 följande:
    Har börjat titta lite på barnvagnar, herregud så många olika det finns. Känner mig rätt så vilse i barnvagnsjungeln.
    Vet precis vad du menar! Blir helt snurrig i huvudet när jag tänker på det.

Tror jag äntligen, i v 16, har förstått vad som är min livmoder när jag klämmer på magen. Har ju bakåtlutad livmoder så jag antar att allt tar lite längre tid att känna då :) 
Svar på tråden Positiva junibebisar 2016