Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Har ni sex tidigt i graviditeten?

Vi hade sex genom hela graviditeten. Det finns ingen anledning till oro, sex är bra för kroppen :) Ligg på bara!

• Iowhannah

Ska tillägga att ev blödning efter samlag inte måste vara farlig. Det kan helt enkelt röra sig om ömma slemhinnor som får nåt litet sår. Jag var med om det i v 8 och fick panik innan jag tänkte efter ett steg till.

• Iowhannah
    Jag är bara jag skrev 2015-11-14 17:44:17 följande:

Jag fattar inte hur ni vågar!! Jag skulle ALDRIG förlåta mig själv om jag fick ett missfall till p.g.a sex och ingen av oss har då haft minsta lilla lust. Är det verkligen värt det? Sex är 100% oviktigt och som gravid hör det inte till-då ska barnet gå först anser jag och inte mannens behov. Och vilket kvalificerat skitsnack det där med att "om mamma mår bra mår bebis bra"! Jag mådde toppen som gravid och sitter här med MA ändå. Man vet aldrig...

Jag hoppas verkligen att ts INTE har sex för att tillgodose mannens behov! Hon har väl egna behov också?! Du får så klart ha dina åsikter, men att påstå att "som gravid hör det inte till" är så himla medeltida så det finns inte!

Du som haft MF/MA vet nog också att sånt sker oavsett vad man gör eller inte gör. Att ha sex resulterar inte i missfall. Missfallet skulle isf skett ändå, sker det i samband med samlag så är det bara en oturlig slump.

Onödigt att skrämma ts så där.
Svar på tråden Har ni sex tidigt i graviditeten?