Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Hett bad=dödsdom?

Jag är starkt varnad,t.o.m för att duscha varmt, men alla tar de risker de själva vill. Jag skulle aldrig bada varmt,har aldrig gjort som gravid och tänker aldrig göra. Undviker duscha magen också. När nån övertygar mig om att det är riskfritt, men det har ingen hittills gjort...

• Jag är bara jag
    Mantan skrev 2015-11-15 14:59:19 följande:
    Oj av vem? Inte dusch heller? Varför?
    Min IVF-klinik utomlands. Och jag följer råden hur absurda de än låter för vanligt folk. Det gör man i min sits. Fick inte ens sola magen för dom. Nu var ju det inaktuellt p.g.a att det var höst i.o.f.s.
  • Jag är bara jag
    Melinoe skrev 2015-11-15 15:05:53 följande:
    Jag älskar heta bad och duschar speciellt när kroppen känns lite blä så frågade min bm om det var någon fara. Enligt henne så blir hettan olidlig för mig innan det blir farligt för barnet och att det är risken för uttorkning genom svettning som är värre men ser du bara till att få i dig vätska bör det inte vara någon fara.
    Tänk också på att alla länder har olika rekommendationer för gravida när du googlar.
    B.m i Sverige har noll koll på nånting tycker jag så deras råd skulle jag aldrig följa utan att vara helt säker. 
Svar på tråden Hett bad=dödsdom?