• Melinoe

Hett bad=dödsdom?

Jag älskar heta bad och duschar speciellt när kroppen känns lite blä så frågade min bm om det var någon fara. Enligt henne så blir hettan olidlig för mig innan det blir farligt för barnet och att det är risken för uttorkning genom svettning som är värre men ser du bara till att få i dig vätska bör det inte vara någon fara.

Tänk också på att alla länder har olika rekommendationer för gravida när du googlar.

• Melinoe
    Jag är bara jag skrev 2015-11-15 15:10:33 följande:

B.m i Sverige har noll koll på nånting tycker jag så deras råd skulle jag aldrig följa utan att vara helt säker. 

Bor inte i Sverige.
  • Melinoe
    Cyanea skrev 2015-11-16 21:47:50 följande:

Skönt att höra, tack :) Ja, vad hade man gjort utan varma duschar och bad ;) Har massor med sammandragningar dagligen, och då är duschen och värmekudden livräddare. Det är bl.a. BM på MVC samt förlossningen som gett rådet, så jag litar helt och fullt på det. 

Eftermiddagsduschen är min bästa vän just nu ;) Appropå vad du skrev tidigare om Google och skräckexempel, enligt svärmor som är flitig googlare borde jag vara död från grav.komplikation enligt läkaren lite obekväm inte mycket mer än så :)
Svar på tråden Hett bad=dödsdom?