lilla sessan skrev 2015-11-18 06:46:16 följande:
Då ska jag kolla om hon kan få det. Har haft en kaos natt trots dubbel dos av melatonin. Har inte ens sovit en sammanhängande timme på hela natten och hon har varit jätte orolig och gråtit mycket. Min stora dotter hade också napp men hon var lite större när vi slutade så då kunde man ju prata lite mer o förklara. Hur för man med en 1 åring för att sluta med napp? Några tips? Har blivit så rädd att tänk om det ändå inte blir bättre då har jag inte ens nappen att trösta med. Började eran att sova hela natten på medicinen? Läste arten får ges från 2 år så får nog inte den utskriven då :(
Vad jag har förstått kan den ges till mindre barn. Är ju värt att prata med läkaren i alla fall för såhär ska mi inte behöva ha det!
Vår som tog inte napp utan jag var en levande napp istället. Så när han var nio månader tog vi bort nattamningen. Vi fick vyssa och bära istället. Det var jätte tufft eftersom han fortsatte vakna. Skulle det va så att er dotter vaknar lika ofta kan ni ju alltid ge tillbaka nappen.
Hans uppvak blev färre och färre. I början gick vi från 15 uppvak till ca 5-4. Nu är han 3,5 och vaknar ibland 1-2 ggr. (Kanske 3ggr/v) Men då är det oftast för att han drömt. Och han somnar om jätte snabbt. Däremot måste vi fortfarande ge medicinen. Vi ska försöka sänka dosen mer och mer. Men det viktigaste är att han mår bra och att vi alla får sova.