• jjossann

Orolig, inga direkta symtom

Hej, jag fick ett plus i tisdags efter några månaders försök. Är i V 6, 5+0! men jag har inga direkta symtom, det enda är väl lite molande mensvärk och att jag kan vara hungrig lite från och till och de kan bränna i magen av hunger! Med sonen kunde jag knappt nudda brösten utan att de gjorde riktigt ont plus att jag var sugen på morötter hela tiden!! Är så orolig.... 

• Svar på tråden Orolig, inga direkta symtom
  • Preggo151220

Förstår de. Jag va också helt tokig upp till vecka 12 ungefär när man kan känna sig lite lugnare. Jag hade inga symptom så tidigt heller förutom "mensvärk" och andfåddheten då!

• jjossann

med sonen började jag blöda v 11 så jag är jätte nojig för det också dock var allt bra då! men man blir hemskt rädd!! Men jag antar att symtomen ännu hinner komma som smärta i brösten osv :) men jag hatar att behöva vara orolig vill bara att v12 ska komma nu! så min rädsla kan släppa lite! tur jag ska flytta nu den 28 så tiden går fort ;) 

• Preggo151220

Tur att allt gick bra! :) missfall som tyvärr är så vanligt klart man blir orolig jag sprang o kolla mej i trosorna hela tiden typ fram till v12 haha. De ska nog gå bra för dej denna gången med ska du se. Sen är de ju alltid skönt o slippa alla dessa jobbiga symptom i början! :)

• Anonym (Andas)

Jag förstår att du är nojig.

Själv har jag fyra missfall i bagaget, tre tidiga och ett sent.

Jag har varit gravid 8 gånger tidigare (en abort, fyra missfall och tre barn) så jag har mycket! att jämföra med.

Alla! graviditeter (förutom denna) har jag varit väldigt illamående i början.

Så jag var säker på att något var fel med denna då jag bara kände illamående ytterst sällan, någon gång per dag i jämförelse med tidigare 90% av min vakna tid, men allt har hittills varit bra och nu är jag i v.15.

Hade inte heller enorm trötthet i början denna ggn. som tidigare, men tröttheten har kommit nu istället.

Det kan alltså vara helt okej, så försök! att inte oroa dig (jag vet! lättare sagt än gjort). Håll fast vid tanken att allt kan vara helt bra, det är en ny liten individ som du bär på denna gång.

Kram!

• jjossann

Jag springer också och tittar och nu har jag fått ökade flytningar med så ibland blir jag helt knäpp och måste skynda in på toan och titta :O Jätte jobbigt man blir knäpp! :( Ja de var jätte skönt att de gick bra! kvällen innan julafton hände det också när jag stod och klädde granen... men som tur var såg allt bra ut :) Ja men jag hade hoppats på att ha lite mer tydliga som känslig för lukt ont i brösten eller liknande bara för att ha lite symtom som tyder på att jag är gravid ;) 

• Anonym (Också orolig)

Jag plussade idag, trodde verkligen inte det var sant, ja eller jag tror inte nu heller...

När jag blev gravid med vårt första bar då hade jag jätte mycket lotion flytningar och brösten spände och var fulla med tydliga blodådror.

Nu har jag inget av det!

Vet ju att det är tidigt men att det kan vara så stor skillnad har jag svårt att tro.

• jjossann

precis man jämför så mycket, och jag vill inte heller tro fast jag har tagit två clear blue test plus att barnmorskan tog idag men jag kan ännu inte förstå eftersom jag typ inte känner mig gravid!!! känner bara liksom molvärk (mensvärk) eller så... 

• Bjoork

Är i v.6 (5+0) och har inga symtomer alls heller, lite molvärk fram och tillbaka men inget mer. Med sonen hade jag verkligen allt, denna gången ingenting, men har läst att alla graviditeter är olika, detta är också normalt så är helt lugn! :)

Svar på tråden Orolig, inga direkta symtom