• Bjoork

Orolig, inga direkta symtom

Är i v.6 (5+0) och har inga symtomer alls heller, lite molvärk fram och tillbaka men inget mer. Med sonen hade jag verkligen allt, denna gången ingenting, men har läst att alla graviditeter är olika, detta är också normalt så är helt lugn! :)

• Bjoork
    Majbjörn skrev 2015-11-21 14:37:48 följande:

Jag är i v 9+1 och jag har nästan inga symtom. Lite molvärk nån gång ibland, ömma bröst och blir vrålhungrig ibland. Men känner mig absolut inte gravid. Hade det inte varit för att närmaste ultraljudsutrustning fanns 20 mil härifrån hade jag kostat på mig ett besök för att få se bebisen. För just nu är jag inte övertygad att det bor någon därinne. ;) Men alla fem gravtester jag tagit hittills är positiva.

Låter som mig, hade det inte varit för alla gravtester som visade positivt och starkare så hade jag aldrig trott jag var gravid :p ska på VUL på onsdag för kolla graviditetens exakta längd. :D
  • Bjoork
    jjossann skrev 2015-11-21 14:46:54 följande:

Men detta är så jävla sjukt tycker jag, endel kommuner får kolla graviditeten tidigt medan jag tex inte får komma på rutin kontroll fören jag är i v18... Så inga ultraljud fören v 18 för min del!! :(

Jag får göra tidigt VUL pga jag födde barn i september iår och hann aldrig få tillbaka mensen, så vi ska kolla hur långt gången jag är, jag gissa v.6 men kan vara allt ifrån v.6 till v.9. :)
  • Bjoork
    Majbjörn skrev 2015-11-21 14:55:21 följande:
    Samma här! Får inte ens göra KUB... :(
    Här görs inte heller kub, tycker det är väldigt dålig då flera andra kommuner erbjuder det till alla! :(
  • Bjoork
    Majbjörn skrev 2015-11-21 14:54:07 följande:
    Ja, jag hade alltid föreställt mig att man skulle spy hejvilt, vara sugen på massa konstiga saker och alla andra symtom man "ska" ha. Så märker man knappt nånting. Haha! Det mest påtagliga jag känner kom jag på är nog tröttheten. Sover 12 timmar/natt och runt v 6-7 sov jag på dagarna också. Trodde först att det var väderrelat men det är tydligen ett symptom.

Åh vilken lyx! Här finns ingen form av ultraljud. Man får åka 20 mil till närmadte sjukhus, men dom tar bara emot om det är nödfall. Man får inte boka tid där privat tydligen. Och ingen under 35 får göra KUB, så jag får minsann vänta till v 18 innan jag får titta.

Men vi ska försöka lyssna efter hjärtat hos BM i slutet av v11. Men det är tydligen ovanligt att man hör hjärtat så tidigt. :/
    Jag ska göra ultraljudet på barnmorskemottagningen :o är inget privat här utan får göra det för att ha något datum att gå efter, måste ju kunna veta vilken vecka jag är i. :)

Hoppas ni hör något! :) hörde hjärtat i v.13+ med sonen.
  • Bjoork
    jjossann skrev 2015-11-21 15:03:06 följande:

Ja men jag tycker att 18v är väldigt lång tid att vänta, på att få se sin lilla bebis!! Tycker att de borde vara en rutin koll v 13-14 med ultraljud eller så också!

Jag också!
    Tycker man borde få göra ett tidigt ultraljud när man skriver in sig, kub i vecka 12+-14+ och sen rutinultraljud.
  • Bjoork
    jjossann skrev 2015-11-22 09:15:59 följande:

Åkte in igår kväll då jag hade lite ljusrosa flytning eller så i trosan! Dom såg inget foster på ultraljudet antingen utomhavandeskap eller alldeles för tidigt men dom mätte mitt hormon i blodet och nästan inte synbart!! Imorse när jag vaknade skulle gå på toa blödde jag rätt rejält, så jag fick ett missfall som jag var väldigt rädd för att jag skulle få!! :( känns så jävla tungt grät hela kvällen igår och har nu gråtit halva morgonen.. Hoppas det går bra för er andra!! :)

Jag beklagar!
Svar på tråden Orolig, inga direkta symtom