• jjossann

Orolig, inga direkta symtom

Hej, jag fick ett plus i tisdags efter några månaders försök. Är i V 6, 5+0! men jag har inga direkta symtom, det enda är väl lite molande mensvärk och att jag kan vara hungrig lite från och till och de kan bränna i magen av hunger! Med sonen kunde jag knappt nudda brösten utan att de gjorde riktigt ont plus att jag var sugen på morötter hela tiden!! Är så orolig.... 

• Svar på tråden Orolig, inga direkta symtom
  • jjossann

med sonen började jag blöda v 11 så jag är jätte nojig för det också dock var allt bra då! men man blir hemskt rädd!! Men jag antar att symtomen ännu hinner komma som smärta i brösten osv :) men jag hatar att behöva vara orolig vill bara att v12 ska komma nu! så min rädsla kan släppa lite! tur jag ska flytta nu den 28 så tiden går fort ;) 

• jjossann

Jag springer också och tittar och nu har jag fått ökade flytningar med så ibland blir jag helt knäpp och måste skynda in på toan och titta :O Jätte jobbigt man blir knäpp! :( Ja de var jätte skönt att de gick bra! kvällen innan julafton hände det också när jag stod och klädde granen... men som tur var såg allt bra ut :) Ja men jag hade hoppats på att ha lite mer tydliga som känslig för lukt ont i brösten eller liknande bara för att ha lite symtom som tyder på att jag är gravid ;) 

• jjossann

precis man jämför så mycket, och jag vill inte heller tro fast jag har tagit två clear blue test plus att barnmorskan tog idag men jag kan ännu inte förstå eftersom jag typ inte känner mig gravid!!! känner bara liksom molvärk (mensvärk) eller så... 

• jjossann

Men vad kostar det att få göra ett ultraljud? :) skönt att höra att de är normalt att ha det såhär med! Nu har jag börjat få som stickningar i bröstet ibland vet inge om det kan bero på grav?! :O

• jjossann

Men detta är så jävla sjukt tycker jag, endel kommuner får kolla graviditeten tidigt medan jag tex inte får komma på rutin kontroll fören jag är i v18... Så inga ultraljud fören v 18 för min del!! :(

• jjossann

Jah tänkte ringa mödravården på måndag och säga att jag är orolig och vill göra ett ultraljud! Höra vad det kostar osv.. Jätte trist att hå och oroa sig!!

• jjossann

Ja men jag tycker att 18v är väldigt lång tid att vänta, på att få se sin lilla bebis!! Tycker att de borde vara en rutin koll v 13-14 med ultraljud eller så också!

• jjossann

Precis!! Hade varit mycket bättre för oss mamma! För jag tycker de är rätt många som tycker de är länge att vänta till V18

• jjossann

Åkte in igår kväll då jag hade lite ljusrosa flytning eller så i trosan! Dom såg inget foster på ultraljudet antingen utomhavandeskap eller alldeles för tidigt men dom mätte mitt hormon i blodet och nästan inte synbart!! Imorse när jag vaknade skulle gå på toa blödde jag rätt rejält, så jag fick ett missfall som jag var väldigt rädd för att jag skulle få!! :( känns så jävla tungt grät hela kvällen igår och har nu gråtit halva morgonen.. Hoppas det går bra för er andra!! :)

Svar på tråden Orolig, inga direkta symtom