Gastric bypass/sleeve 2016
Hej Dementoria och grattis! Visst är det skönt när det är gjort! Får man fråga hur du bestämde dig för sleeve? Intressant tycker jag att veta hur beslutsgången varit. På Carlanderska förordar dom än så länge GBP (det pågår ju en studie som jämför metoderna). Hur gick det till när du dumpade? Vad dumpade du på/varför dumpade du och hur tog det sig uttryck?
Allt gott!
GBP känns som en större operation med fler risker och biverkningar. Det är vad jag läst mig till i alla fall. Läkaren på kliniken jag var på sa det samma och för mig fanns aldrig tanken på GBP utan det var sleeve eller inget alls.
Dumpningen var inte så allvarlig. Lite blodtrycksfall men inget dyk rätt ner så att säga. Lite illamående och så diarré. Jag har kommit på några saker nu som jag absolut inte kan äta och som rinner ut på andra sidan direkt (utan dump, det knorrar bara till i magen och kommer ut som diarré). Förlåt att jag är så grafisk men jag ser ingen anledning att försköna sanningen ;)
Jag är lite orolig över att jag mår så bra och att jag verkar kunna äta ganska stora mängder utan att få ont eller känna något stopp alls. Naturligtvis har jag inte testat på i mig mer än 1.5-2 dl per tillfälle men ändå.
Jag längtar till puré-perioden. Jag vill tugga!
Tycker du föresten 5 kilo låter lite för en vecka?