Inlägg från: Dementoria |Visa alla inlägg
  • Dementoria

Gastric bypass/sleeve 2016

Här går det långsamt men långsamt är också rätt håll antar jag. 87,0 idag så minus 7,4 sedan operationen (3v).

Bortsett från att det går långsamt mår jag toppen!

• Dementoria
    miija skrev 2016-12-02 18:47:54 följande:

Dementoria och Bradbury hur länge flöt ni efter op.

Dessa soppor står mig upp i halsen , mår illa bara jag tänker på de så sedan några dagar tillbaka äter ja bara filmjölk , mjölk och hemma gjort smoothie alltså ingen varm mat alls.

Aldrig mer soppa för mig så länge jag lever

Så sjukt trött på detta nu .

Inte ätit något vettigt på över 3 veckor men jag vet , jag ska inte klaga men ja gör de ändå hahaha

Bara en vecka faktiskt. Jag ringde dietisten och nästan grät, jag klarade inte av det. Jag fick ok att börja puremat, jag mådde ju toppen så det var ok
  • Dementoria
    miija skrev 2016-12-03 10:41:52 följande:

AHA !!!!

Vi ska flyta i två veckor . Och sen puré 3 veckor .

Ringer nog dietisten på måndag för ja står verkligen inte ut .

Nej det var hemskt att flyta. Jag levde som Bradbury på lättfil. Varma soppor fick mig att vilja spy och kalla soppor som Proviva var så himla söta. Jag rev ner lite god parmesan i Keldas tomatsoppa. Det gjorde soppan uthärdlig i alla fall.
  • Dementoria

Hur går det för alla? Jag fortsätter långsamt långsamt neråt och mår toppen på alla sätt och vis. Jag inbillar mig att jag börjar känna skillnad på kläderna nu men jag vet inte.

Hur ofta väger ni er? Mäter ni också? Hur ofta i så fall?

• Dementoria
    Bradbury skrev 2016-12-05 21:13:46 följande:

Hej Dementoria!

Långsamt nedåt för min del. Väger mig varje måndag men mäter mig inte. Denna veckan har jag gått ner 1,5 kg. Känns som en lagom takt tycker jag! Hur mycket går ni andra ner per vecka?

Märker definitivt på kläderna. Får på mig massa kläder som jag inte kunnat ha på länge. Känns jättebra!

Jag var och simmade en kilometer ikväll igen. Känns så lätt och skönt i vattnet.

Jag väger söndagar och hade tänkt mäta en gång i månaden. Här är det 1-1.1 kg i veckan och jag vet att det är helt lagom men det känns långsamt ibland. Men jag har inte kunnat träna än av olika orsaker så det är nog delvis därför det går lite sakta.

Det har snart gått en månad sedan operationen och jag är jättenyfiken på mina nya mått. Där tror jag det kommer synas mycket nu!
  • Dementoria

Det var en hel del centimetrar som försvunnit sedan innan operationen, roligt att se!

Vrist: -0,5 cm
    Vad: -1 cm
    Under knä: -2 cm
    Över knä: -2 cm
    Lår: -4 cm
    Stuss: -4 cm
    Midja: -3 cm
    Bröst: -8 cm
    Hals: -3 cm
    Överarm: -1cm
    Handled: -1 cm
    - - - - - - - - - - - - 
    Summa -29,5 cm!

• Dementoria
    miija skrev 2016-12-14 12:50:00 följande:

Dementoria och bradbury

Några tips vad man kan äta såhär 3 veckor efter operationen??

Vad käkade ni .

Trött på puré så de har fuskats lite men lätt tuggad mat som ja tuggar tills de inte finns något kvar knappt .

Magen har inte reagerat på nått å ja har kommit in bra i rutin med ätande å drickande som innan va ett heltids jobb .

Men som sagt , trött på puré å har ingen bra fantasi på vad ja kan äta .

Blir mycket ägg iallfall .

De va vägning idag , så gott ner 15,2kg sen ja började med mitt flyt , så de blir på 5 veckor då.

Har inte längre ont i knäna när ja går , å ja känner mej smidig som en panter trots mina 95kg

Jag skippade snart puré och gick direkt till att äta allt men tugga ordentligt. Med "allt" menar jag ordentlig, bra, mat. Det jag fortfarande är försiktig med är fet mat, friterad/panerad mat, bröd och naturligtvis godis, chips, läsk osv.

Men annars äter jag som vanligt fast väldigt små portioner.
  • Dementoria
    miija skrev 2016-12-14 14:39:27 följande:

Dementoria:

De e så ja har börjat lite smått , men så blev ja orolig att det kanske va alldeles för tidigt .

Men då fortsätter jag som ja gör nu , att introducera mat lite försiktigt å bara väldigt lätt tuggad mat .

Tack :)

En fråga till,

Hur länge tejpade du dina ärr på magen ?

Jag tror man känner tydligt om magen inte är sams med maten den får, då får man backa lite. 

SSK sa att jag skulle tejpa 6 månader för att ärren skulle bli så fina som möjligt. Jag vet inte riktigt om det stämmer. Man ska skydda för solen första året i alla fall men kanske det räcker med att tejpa 1-2 mån? Min tejp får sitta ett tag till, den stör mig inte.

Jag har testat lite grovt bröd och det fungerar bra. Tugga, tugga, tugga bara!
  • Dementoria
    Sdbdm6 skrev 2016-12-16 11:25:31 följande:

Jag blev godkänd! Jisses så nervöst! 16 jan är det dags

Grattis! 

Om jag vetat det jag vet idag hade jag inte varit ett dugg nervös, bara förväntansfull. Hoppas du får en lika "lätt" och okomplicerad resa som jag!
Svar på tråden Gastric bypass/sleeve 2016