Inlägg från: Bradbury |Visa alla inlägg
  • Bradbury

Gastric bypass/sleeve 2016

Lycka till med flytet Mija! Det kommer gå jättebra! Tänk på att det är en begränsad tid. Sedan behöver du ju aldrig mer pulvra!

• Bradbury

Mija: klart du kan dricka Cola zero! Innehåller ju inga kalorier! Fokusera på att det ju snart är dags nu! Underbart! Jag är snart två veckor post-op. Känns som att tiden flyger.

• Bradbury

Det går bra tycker jag. Fortfarande lite trött men det är för att jag äter för lite. Måste skärpa mig med det. Jag är ju inte hungrig och då är det så lätt att glömma...
    Jag brukar äta havregrynsgröt med sockerfri sylt eller banan till frukost. Sedan äter jag kanske nån knäckemacka till lunch och sedan när barnen äter äter jag med dom om jag kan. Vi åt spaghetti och köttfärssås idag så då gjorde jag zuccininudlar och åt till såsen. Försöker få i mig mycket avokado och makrill som är energitätt. Äter mycket ägg också och keso.

• Bradbury

Ja jag får ju på mig kläder som inte passat på länge. Men det är konstigt för jag KÄNNER mig lika stor. Fast jag inte är det. Det är väl hjärnan som har svårt att hänga med antar jag. Hur går det med flytet Mija?

• Bradbury

Det har varit två jobbiga dagar. Det har ju gått hur bra som helst hittills men i förrgår åt jag lättstekt hamburgare (jag lade den i hushållspapper efteråt för att få bort stekfettet) och åt kokt blomkål och broccoli till. Mådde väldigt illa efteråt. Och efter det har jag mått väldigt illa efter måltid. Jag åt äggröra igår morse och kokt ägg på kvällen och mådde pyton efteråt. Ulkade till och med på kvällen. Just nu är jag inte sugen på något. Vill inte ens tänka på mat. Får i mig vatten utan problem som tur är. Tänkte jag skulle återgå till att äta mer flytande, typ fil och så och se hur det går. Blir lite fundersam eftersom det gått hur bra som helst fram till i förrgår men jag antar att det kan gå upp och ner. Har också läst att många blir känsliga för kött och att det är individuellt hur man tål livsmedel. Får kanske ta en paus från ägg och kött. Hursomhelst... hur går det Mija? När är det operation för dig?

• Bradbury

Idag gick det bättre. Kunde äta både fil och knäckemacka med ost. Skönt! Väntar nog ett tag med ägg dock.

• Bradbury

Jag bokade mitt datum med mottagningssköterskan. Jag gjorde ju min operation privat så det kanske är en annan grej. Jag fick välja ett datum som passade mig.

• Bradbury

Hej Dementoria och grattis! Visst är det skönt när det är gjort! Får man fråga hur du bestämde dig för sleeve? Intressant tycker jag att veta hur beslutsgången varit. På Carlanderska förordar dom än så länge GBP (det pågår ju en studie som jämför metoderna). Hur gick det till när du dumpade? Vad dumpade du på/varför dumpade du och hur tog det sig uttryck?
    Allt gott!

• Bradbury

Verkligen inte! Tycker snarare att det låter mycket! Jag har gått ner från 108 på operationsdagen till 102,2 idag. Det är alltså på två veckor och tre dagar. Jag tycker det är alldeles lagom. Vill gärna att huden ska hänga med så gott det går och jag VET ju att jag kommer gå ner. Jag jagar inte alls kilon på samma sätt som när jag pulvrat och gått på dieter. Det är väldigt skönt. Får man fråga hur mycket du väger/BMI? Jag hade BMI 39 innan pulverstart och är nu nere på 33.

• Bradbury

Jag frågade förresten min sköterska om det, för jag har också mått väldigt bra (några dagar hade kg det jobbigt med illamående) men hon sa bara att man får vara glad för det. Vi mår så bra som de hoppas man ska göra. Och precis som du säger så har du ju inte ätit mer än du ska. Jag känner ingen tydlig hunger eller mättnad än men det sa hon kunde ta ett tag. Tids nog kommer kroppen lära sig de nya signalerna.

Svar på tråden Gastric bypass/sleeve 2016