Inlägg från: Mammamia77 |Visa alla inlägg
  • Mammamia77

Ni som samsover med era barn, har ni många uppvak per natt?

Jag har alltid samsovit med min son som nu är 15 månader. Jag vill inte tvinga honom att sova själv för då blir han ledsen och skriker hela nätterna och det har jag inte hjärta till. Jag tycker att det är naturlgt att sova ihop. Det gör vi vuxna med ju. Varför ska små barn då sova själva?

Problemet är bara att jag lider nu av sömnbrist då jag vaknar varje gång han vaknar och det kan vara många gånger per natt. Han har svårt att somna om själv och jag måste klappa lite på honom för att han ska somna igen. Vore bra förstås om han försöker själv men så sitter han bara upp och gallskriker och då vaknar vi helt och sömnen blir värre. Hur tusan göra?

Trött på att vara trött men vill inte sluta samsova ännu.

• Svar på tråden Ni som samsover med era barn, har ni många uppvak per natt?
  • Mammamia77

Han skriker inte om han är med mig och jag klappar på honom. Då är han lugn. Om han sover i egen säng så skriker han hela nätterna. Har testat och vill ej ha det så. Visst kanske det ger sig men till vilket pris? Att han inte får den tröst och hjälpa han behöver?

• Mammamia77

Tack alla!

Vi kommer att fortsätta samsova ett tag till men nu får pappan ta över ett tag så jag förhoppningsvis får sova lite. Tror ni att det blir tok om jag lägger honom men pappan tar honom på natten eller är det bäst att samma person lägger o tar nattvaken?

Svar på tråden Ni som samsover med era barn, har ni många uppvak per natt?