ALSI skrev 2015-12-29 09:20:36 följande:
Ja, nu förtjänar vi en lycklig graviditet och en förlossning där vi får föda levande bebisar som vi får lära känna och se växa upp! Jag längtar också till jag får föda ett syskon. Visst det gjorde ont, men det är ju verkligen, precis som man hört, något man glömmer direkt! Det var ju en fantastisk känsla!
Jag är sjukskriven på halvtid de tre första veckorna, så det känns bra. Sedan kommer jag nog fortsätta jobba halvtid fram till sportlovet i slutet av februari. Jag har mina 10 sorgedagar kvar, så tänkte ta dem som 20 halvdagar. Ger ju lite mer pengar än sjukskrivning... Började du jobba heltid direkt? Sedan får jag väl se hur det känns. Just nu känns det som det vore skönt att få börja jobba, även om det känns jobbigt att träffa alla, men jag tror det kan vara bra att börja lite försiktigt har jag och maken diskuterat. Han sa att han blev väldigt trött de tre dagarna som han har jobbat. Dumt att göra så man mår ännu sämre igen också...
Hur går det för dig på jobbet med foglossningen? Är du hemma så du kan vila nu i mellandagarna?
Jo, vi brukar vara effektiva med att se och uppleva saker på våra storstadssemestrar. Brukar promenera mycket också så man ser mycket då med.
Jag tyckte faktiskt inte att det gjorde ont... visserligen hade jag epidural men tyckte inte att det gjorde ont att föda... fick en hemsk smärta i mitt högra höftben pga foglossningen men det gick över rätt fort som tur var, är den enda smärtan jag kommer ihåg från hela förlossningen.
Är nog bra att du bara jobbar halvdagar den första tiden, jag började heltid med detsamma - men sen var jag ju hemma mkt längre än vad du kommer ha varit.. och jag kände att om jag inte orkar så kommer jag bara jobba halvtid och jobbar resten av tiden hemifrån. Min chef är väldigt flexibel och förstående så det var han som sa att jag kommer och går som jag vill, det var en stor trygghet för mig.
Tröttheten kommer rätt fort, då man är van att inte göra så mkt till att börja använda både kropp och hjärna så pass mkt tar hårt på krafterna framförallt när sorgen också finns där som är väldigt krävande...
Jag jobbade förra veckan (3 dgr) och denna vecka (3 dgr), arbetar dock hemifrån idag och imorgon då vi har det väldigt lungt på kontoret och jag ska även till läkaren idag med min hand.
Så jag får lite tid att vila upp mig på. Men foglossningen ger ju som sagt inte med sig.. så blir bara värre och värre, nu har hela höger ben blivit påverkat samt att jag har ont i högra höftbenet, vänster knät och strålningar upp mot ryggen.
Så inser ju att efter resan kommer jag inte kunna jobba heltid, hoppas att jag kan jobba hemifrån varje onsdag annars får jag ta en sjukskrivning, men då är jag lite längre gången också så inte lika lång tid kvar så känns bättre om jag kan "hålla ut" tills dess.
Sen är min make helt underbar - masserar och knådar både ben, rygg och fötter varje kväll! Att han orkar är helt otroligt i mina ögon, men har även märkt att det hjälper mot illamåendet som är som värst på kvällarna för min del. Så är ju inte så att jag tackar nej direkt ;) Han känner väl även att det är väl det minsta han kan göra då jag har ont konstant och mår illa hela tiden. Kan inte sluta att älska honom mer och mer för varje dag som går!
Hoppas ni får fint väder under resan, så det blir lite "vår" känslor kanske ;)