Inlägg från: almasmamma |Visa alla inlägg
  • almasmamma

Gravid 35+

Hej! Kul med en 35+ tråd:) 

Jag är 37 och väntar fjärde barnet en tjej enl RUL i v 23, mina barn är 13 16 och 20 år så detta blir en liten sladdis.
    Vi bor mellan Uppsala och Gävle 

• almasmamma
    Frutopia skrev 2016-01-09 07:43:42 följande:

Nu känns det som om man kan släppa oron lite och njuta. Gjorde rul i torsdags 18+6 som visade en frisk liten flicka. Gud vad märkligt det känns att skriva så :) för övrigt har jag haft en lätt graviditet hittills, enbart täppt i näsan och armar som somnar under natten. Hur mår resten av er?

Detta är min "värsta" graviditet hittills, har haft blödningar, foglossning och sammandragningar sedan v 12. Var in till förlossningen inatt senast för sammandragningar, tappen hade blivit 1 cm kortare på 3 veckor men det var tydligen ingen fara. Fick bricanyl som skulle stoppa sammandragningarna, funkade sådär men skakig blev jag iaf. Bebis mådde prima och det är huvudsaken :)
  • almasmamma
    Liil skrev 2016-01-09 17:15:22 följande:
    Kan du beskriva hur sammandragningar känns?? Ibland, oftast på kvällen eller på morgon när jag vaknar så blir magen alldeles stenhård som en boll, som det ligger en handboll under huden. Men det känns inget speciellt förutom en skum känsla. Är nu i dag i vecka 18 (17+3). Tror du det kan vara sammandragningar? Eller vad kan det vara? Då det är första gången jag är gravid så har jag inget att jämföra med. Väntar tvillingar om det har någon betydelse. Detta sker alltså alltid när jag ligger ner. 
    Det känns som du beskriver, mina började så att magen blev hård och det känndes "konstigt" går inte att beskriva riktigt, fast mina gör ont nu och trycker nedåt. Det är ingen fara med sammandragningar så länge de inte känns smärtsamma. Ta upp det med din barnmorska tycker jag eftersom det är din första graviditet och du väntar två.
Svar på tråden Gravid 35+