• Lillan090815

Gravid 35+

Hej på er. Vore kul att samla lite äldre gravida kvinnor här.

Själv är jag nyss fyllda 39 och har två barn innan; två söner på 4 och 6 år.

Än så länge är jag väldigt tidigt inne i graviditeten; någonstans i vecka 5.

Här kan vi dela tankar, känslor, krämpor,erfarenheter och vad helst ni vill som knyter an till graviditeten ???? Nu lade jag tråden i forum första trimestern. Det är ju där jag befinner mig, men egentligen spelar det ingen roll för mig var ni befinner er i eran graviditet.

• Svar på tråden Gravid 35+
  • Stassa

Hej Lillan090815
    Kul med en 35+ tråd, för oss som inte har blivit 40 (ännu).
    Jag är 37 år, bor utanför Stockholm och väntar mitt andra barn. Min lilla tjej är 1,5 år (19 månader), och jag är i vecka 13 (12+2).
    På fredag ska jag göra KUB, och är grymt nervös. Fast jag vet inte riktigt varför, jag var inte det förra gången.
    Ska du gör KUB? Var i Sverige bor du?
    Kram

• amalie79

Jag bor i Göteborg och är 36 år. Första barnet för mig men sambons tredje, v 34+2 nu.

Mår ganska bra fysiskt och jobbar på än. Mentalt är det värre stundtals med allt från oro till ren skär jagkommerinteöverleva- ångest.

Gjorde kub med bra resultat. Tycker det är märkligt att räknas som "äldre" plötsligt- känner ju mig så ung annars:)

• Hoppas7910

Hej!

36 år och gravid med första barnet. Dock 5:e graviditeten så en del tråkigheter i bagaget.

Är idag i 8+3 så tidigt än så länge..

Ska på VUL på onsdag!

Bor i Skåne förresten med min sambo och 5 månaders valp.

• Lillan090815
    Stassa skrev 2015-12-07 08:43:08 följande:

Hej Lillan090815

Kul med en 35+ tråd, för oss som inte har blivit 40 (ännu).

Jag är 37 år, bor utanför Stockholm och väntar mitt andra barn. Min lilla tjej är 1,5 år (19 månader), och jag är i vecka 13 (12+2).

På fredag ska jag göra KUB, och är grymt nervös. Fast jag vet inte riktigt varför, jag var inte det förra gången.

Ska du gör KUB? Var i Sverige bor du?

Kram

Hej. Så kul att vi är fler . Jag bor i Örebro och här erbjuds alla KUB. Jag har gjort den undersökningen när jag var gravid med mina två tidigare barn och kommer att göra det nu också.

Jag känner mig lite mer orolig/ nervös över lag med denna graviditet.

Kanske är det naturligt bara. Förutom min ålder tänker jag ibland; jag har två fina barn redan; kan jag verkligen vara så lyckligt lottad att jag kan få ett till barn som är lika fint och friskt....
  • Lillan090815
    amalie79 skrev 2015-12-07 09:05:24 följande:

Jag bor i Göteborg och är 36 år. Första barnet för mig men sambons tredje, v 34+2 nu.

Mår ganska bra fysiskt och jobbar på än. Mentalt är det värre stundtals med allt från oro till ren skär jagkommerinteöverleva- ångest.

Gjorde kub med bra resultat. Tycker det är märkligt att räknas som "äldre" plötsligt- känner ju mig så ung annars:)

Åh vad härligt amelie79 . Du har ju inte långt kvar på graviditeten.

Jag fick ju mitt första barn när jag var 33 år och redan då räknades jag tydligen som en äldre mamma. Men samma här; jag känner mig också rätt ung. Jag slutade fylla år vid 25
  • Lillan090815
    Hoppas7910 skrev 2015-12-07 12:14:26 följande:

Hej!

36 år och gravid med första barnet. Dock 5:e graviditeten så en del tråkigheter i bagaget.

Är idag i 8+3 så tidigt än så länge..

Ska på VUL på onsdag!

Bor i Skåne förresten med min sambo och 5 månaders valp.

Hej hej

Jag har ju 2 barn, är gravid med mitt tredje men det här är min 6:e graviditet så jag förstår lite vad du menar.

För mig har det gått bra varannan graviditet.
  • No Name

Hej, gravid i v3+6 36år bor i Sollefteå väldigt tidigt och barn nr 4

3 söner 14,12 & 6 år hoppas det blir en liten tjej denna gång <3

• Frutopia

Hoppar in här :) är 35 från Stockholm, är i v15+2 och detta är vårt första barn. Vi har gjort ivf och hade tur på första försöket.

• lima76

Hej, jag hoppar också in :)
    Jag är 39 och väntar 4e barnet. Vi har tre flickor innan; 11,8 och 3 år.

Jag är 13+6 idag. Jag har varit väldigt orolig den här gången, över missfall, missbildningar, allt som kan gå fel. Vi gjorde kub och fick bra siffror och det var som att jag äntligen kunde börja andas igen. Nu känns det som om jag väntar barn!

• Stassa

Vi var och gjorde kub i fredags, och fick bra resultat och fina bilder. Den lilla krabaten där inne ville inte samarbeta utan vände sig hela tiden mot "kameran", så det tog ett bra tag innan BM kunde mäta nackspalten.
    Vi fick 1:307 på trisom 21 (ds) och 1:20000 på trisom 13 och 18.
    Så nu kan jag börja tala om att jag är gravid (fast de flesta misstänker nog redan, pga min jättemarknad).

Svar på tråden Gravid 35+