Gravid 35+
Nyss fyllda 40 och väntar våra första barn i juni - väntar tvillingar och dom är beräknade till i juni <3
Nyss fyllda 40 och väntar våra första barn i juni - väntar tvillingar och dom är beräknade till i juni <3
Nu känns det som om man kan släppa oron lite och njuta. Gjorde rul i torsdags 18+6 som visade en frisk liten flicka. Gud vad märkligt det känns att skriva så :) för övrigt har jag haft en lätt graviditet hittills, enbart täppt i näsan och armar som somnar under natten. Hur mår resten av er?
Hur mår ni rent allmänt? jag är bara i vecka 8 men jag är så trött och illamående som tur är går illamåendet över om jag äter något men jag kan ju inte äta hela tiden.
har ni fått något konstigt sug på mat/godis som man inte brukar äta?
Jag jobbade bara till vecka 24 med tvillingarna kände mig odödlig innan dess har mycket aktivt jobb klättrar på stegar hit och dit.
men i ca vecka 22 blev magen helt spänd var nog kroppen som sa i från och då tog jag det lugnare.sen är man ju så stor kan vara skönt att vara sjukskriven och faktiskt vila upp sig.
Det med kub test var ingen rolig historia! Kände mig helt psykiskt slut innan vi fick det gjort. Då jag blev 40 i början på året och vi gjorde kub i dec så hade man ju ine åldern på sin sida så att säga.
Väntar tvillingar, den ena fick 1/1618 och den andra 1/1648 när vi fick se siffrorna så började tårarna rinna av lycka!
Men vet att hade vi inte gjort testet så skulle man gått och funderat. Gjorde rul för 1½ vecka sedan, allt såg fortfarande så bra ut.
Här där jag bor så erbjuds inte heller KUB. Men jag har bokat tid i Göteborg så ska dit för blodprovet nästa vecka och UL i mitten på februari. Eftersom det inte erbjuds här så vet jag inget om vilka värden som är bra/dåliga. Var går gränsen? Någon som kan förklara lite enkelt?