Inlägg från: Curlingmorsan |Visa alla inlägg
  • Curlingmorsan

Gravid 35+

Här där jag bor så erbjuds inte heller KUB. Men jag har bokat tid i Göteborg så ska dit för blodprovet nästa vecka och UL i mitten på februari. Eftersom det inte erbjuds här så vet jag inget om vilka värden som är bra/dåliga. Var går gränsen? Någon som kan förklara lite enkelt?

• Curlingmorsan

Klart du kommer älska barn nr 3 lika mycket som de andra två! För antar att du älskar dem lika mycket?!

Jag känner igen mig i tankarna som "kommer vi att fixa det här??". Våra barn är stora och ganska självgående, de är 9-13år, vad har vi gett oss in på som ska börja om med blöjor, tidiga mornar och allt annat som vi lämnat bakom oss för länge sen?! Dessutom gick båda av oss igenom den perioden i livet tillsammans med en annan partner. Vi har olika erfarenheter och olika sätt att se på det, nu ska vi få det att funka tillsammans. Det kan göra mig nervös.
    Vi har både dessutom var sitt barn som kräver lite extra, varav den ena har en adhd-diagnos. Men jag tror man löser det hur tufft det sen än blir, man har ju liksom inget val. :)

• Curlingmorsan
    Aniookey skrev 2016-02-21 21:10:51 följande:

Ja, jag älskar ju mina barn mer än något annat och det är irrationella tankar att jag inte skulle älska ett till barn lika mycket. Förhoppningsvis försvinner de i takt med att graviditeten fortskrider. Men har svårt att komma ifrån känslan av att jag känner mig så gammal ???? Det har väl att göra med att det är tredje barnet.

Jag känner mig också jättegammal, hinner nog precis fylla 38 innan bebis tittar ut i augusti. Jag och min sambo pratade idag om
    hur gamla några av mammorna till min dotters träningskompisar är, tills vi kom på att hallå när bebis är lika gammal som tjejerna är nu så kommer vi också vara sådär gamla. Då kände vi oss plötsligt jättegamla!
    Min dotter vägrar berätta att jag är gravid för hon skäms för hon tycker jag är så gammal. :)
Svar på tråden Gravid 35+