FDFMGA skrev 2019-02-09 18:20:38 följande:
Har du verkligen påstått att "vanligt folk" inte kan drabbas av brott, i så fall är du mer än lovligt naiv - fast det är klart att det är mer troligt att hen som kommer med den anklagelsen inte har förstått det du skrivit
Jag har sagt att historiskt sett så har våldsbrott minskat, men gängens och nätverkens våldsbrottslighet ökat och blivit grövre.
Jag har också sagt att det föreligger en väldigt liten risk att som utomstående bli utsatt för gängens och nätverkens våld. Till exempel har polisen i Malmö har uppgett att våldsverkarnas 'drive by's' med random skott ersatts av ett att våldsverkarna kommer närmare sina offer och är mer träffsäkra. Det handlar till stor del om skulder för narkotikabrott. Händelsen i Norsborg speglar gängens och nätverkens våldsagerande. Ja ska säga att jag inte vet något om 17-åringens och de som sköt honom.
Jag har också sagt att det inte går att dra några stora växlar för hela befolkningens utsatthet för våldsbrott pga gängens och nätverkens våldsbrott mot i stort sett enbart de själva även om det förekommit någon oskyldig som råkat komma i vägen.
Detta innebär enligt den anklagande att jag dels nedvärderar och misskrediterar vanligt folks oro och rädslor för att blir utsatta för våldsbrott, dels påståenden om att jag menar att brottsoffer inte får ha oro och ängslan, dels påståenden om att brottslighet mot vanligt folk är samma sak som monster under sängen som inte finns.
Det hela är en hög av halmdockor som endera visar på grava problem att förstå eller grava problem med ohederliga argument.
Vilket det är låter jag vara osagt då jag inte vill påstår något som jag inte har belägg för.