En käftsmäll till undergångsprofeterna
När argumentet är slut för dig återstår bara att tala om mig som person.
Våga stå för vad du skriver istället för att försöka låtsas om annat och lägga in hånfulla smajlis.
.
Hela ditt haveri började med att du förklarade:
"Så länga man håller sig borta från buset är man tryggare idag än man var på 70-80- och 90-talet. "
(din felstavning)
varpå jag svarade:
"Så länge inte "buset" söker upp folk."
(#2453)
Med hänvisning till att "buset" nu sköt i en allmän park i Älvsjö intill en lekplats och en restaurang mitt på eftermiddagen.
DÄR började allt ditt krumbuktande där du skulle förklara vad du "egentligen" menade med uttryck som:
"Monster under sängen"
"Så länge du inte är en del av dem är du fortfarande trygg i Sverige idag."
"Löjligt att dra så stora växlar"
Uttryck som du lägger in i samtal om skjutningar i parker, på affärer, på pizzerior.
Men aldrig att du skulle våga säga det till kvinnans i Fruängen som inte vågar gå om kvällen eller till kvinnan i Värnamo som oroar sig för bomberna i hennes bostadsområde.
.
Här har du fortsättningen på det scenariot, "Last nigt in Aspudden":
www.gp.se/ledare/last-night-in-aspudden-nacka-bj%C3%B6rkek%C3%A4rr-s%C3%B6dra-sandby-lund-1.14003821
"Hur ofta i din barndom gick du i ?gågrupper? till dina fritidsaktiviteter för att slippa bli utsatt för brutala rån? I Aspudden, i södra Stockholm, har fotbollsklubben efter tre rån under en vecka (!), ordnat just så kallade gågrupper för att inga barn ska behöva gå ensamma till träningen."
"En pappa till en av de drabbade pojkarna konstaterar i programmet Veckans brott att: "Konsekvenserna av det här är ju att vi inte vågar låta honom gå själv till träningen och vi vågar inte en låta honom gå till tunnelbanan själv. Sen kan man inte låta bli att tänka vad som händer nästa gång, om de tar till ännu mer våld då" "
Aspudden är sinnebilden av en välmående medelklass som haft råd att vara "generösa" och "goda". SVMP ligger på 65-70% i valen och Fi ligger långt över genomsnittet för Sverige i valkretsen.
Nu är det i Aspudden som "buset" kommit. Trots att Aspudden-borna knappast "är med dem".
.
"Tryggare än på 70-80- och 90-talet."
Det går lixom inte att argumentera för min sak då du bestämt att jag menar det du tycker att jag menar.
'Du sa faktisk blå sppadää'
När du vill kan vi lyfta diskussionen ett snäpp. Vill du inte så är det så det är.