Digestive skrev 2016-01-04 13:43:57 följande:
Det är inte konstigt att folk mår så, när medier lyfter fram vad de äldre har fått äta på sina håll det senaste och hur sjukhus lägger ner arbete efter arbete för tusentals patienter.
Alla skuttar inte högt av vissa får en lite fetare plånbok. Men det vill du såklart inte kännas vid - som har fokus på allt annat an vad folk i allmänhet klagar över, angående ekonomin. Det spelar liksom ingen större roll hur många gånger man tar upp saken, det verkar helt enkelt oviktigt.
Men, men, fira på ni. Det är dock en klen tröst, för de som riskerar att inte får sin cancer upptäckt i tid och för de äldre som har fått äta en uppskuren korv och någon burkpotatis som middag i mellandagarna.
Det finns feta nackar överallt, varför skulle ni vara ett undantag? Fira på, som sagt, och blunda riktigt hårt. För det räcker med att pengar rullar in på kontot, sedan kan resten bara ordna sig bäst det vill; inte sant?
Året 2015 har vait förfärligt för välfärdsstaten och den delan av ekonomin. Vilket många har fått lida för. Men det drabbar ju ingen rik och uppenbarligen inte er.
Nu vet jag inte vilken sak du anser att du tagit upp upprepade gånger, du kanske kan återkomma om det.
Beträffande feta nackar och pengar på kontot, så känner jag mig inte särskilt träffad. Jag har min pension att leva på, och inte blir det mycket över för att betala skulderna.
Men det finns ingen anledning till pessimism för det, Sveriges folk har aldrig tidigare i historien haft det bättre än nu.
Och påstå nu inte att 50/60-talet var bättre, jag var med då så jag vet.