Flash Gordon skrev 2019-06-29 00:34:48 följande:
"Padirac skrev 2019-02-01 11:31:24 följande:
Jag gör distinktionen att rädslor är rädslor och verklig risk är verklig risk.
Påstår du för dina barn att monstren under sängen och i garderoben finns då barnen är rädda för dem? "
Detta som svar på:
"Det betyder att du nedvärderar och misskrediterar folks rädsla för att drabbas. " när vi länge skrivit i tråden om folks rädsla för våld, överfall, skjutningar, rån, våldtäkter ...
Du jämställer våldet i vardagen som skrämmer folk med monster under sängen som skrämmer barn.
Monstren under sängen VET vi att de inte finns.
Däremot FINNS våldet, rånen, skjutningarna och det ÄR en reell risk.
Men det tycker inte du att de är och så måste de enligt dig likställas med "monster under sängen".
Så kvinnan i Fruängen som inte längre vågar gå - hon är rädd för "monster under sängen", något som inte finns. Enligt dig.
Hur stor är denna reella risk menar du, med att utsättas för gängens och nätverkens dödliga våld om du inte är en del av gängen o nätverken?
Rädslor för monster under sängen och rädslor för gängens våld är rädslor. Riskerna för det ena eller andra är riskerna. Jag tror att de som är rädda för monster under stänger är betydligt mer rädda än de som är rädda för gängens och nätverkens dödliga våld, detta trots att monster under sängen är betydligt mindre risk att råka ut för. Rädslor och risk är alltså inte nödvändigtvis sammankopplade.
Men jag tror frågan var hur du bemötte de som var rädda för monster under sängen.. Vilket du underlåtit att svara på.
Det du påstår 'enligt mig' om kvinnan i fruängen eller vad du nu försäker framhäva är inget annat än din egen fultolkning eller oförmåga att begripa det jag skrivit.
Du kan inte ta valda rader och spinna på, eller jo, det är just det du gör
Men, när det gäller fake news så är det väl praktikanten som skriver allt och där är Kontext utelämnat för din bekvämlighet, eller så går det helt inte att ta in mer än enstaka rader.
Nu önskar jag dig en synnerligen skön lördag, själv ska jag skrämma lite barn