Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Det blir så tydligt hur det ständigt närvarande, outtalade, hotet om våld ger de kriminella fritt spelutrymme inom kommunens organisation.

Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon
    nattuw skrev 2021-08-22 12:30:21 följande:
    Antalet mord har nu blivit så stort och valet är så nära att inte ens Socialdemokraterna längre kan strunta i att människor mördas på öppen gata.

Det som tidigare avfärdats med Morgan Johanssons "Litern risk att oskyldiga drabbas" har nu övergått till "Jag har själv nästan vuxna döttrar hemma, och vet hur orolig man är när de är ute om kvällarna. Men det är ju ingenting mot att ha unga killar och bo i ett område som drabbats av skjutningar." [Mikael Damberg (S)]
    ( www.nyhetsbyranjarva.se/inrikesministern-beso.../ )
    Och precis som det förutspås här:

www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/alla-ska-bekampa-brott-alla-utom-s-politiker/

Så försöker Morgan få skjutningarna till att vara "marknadsskolans" fel.
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2021-08-25 22:39:27 följande:
    Ja men då.är det ju ingen fara på taket...
    Ja, det har ju partiets funktionärer tjatat om till leda här i tråden: "om du inte är med dem så är det ingen fara".

Alla andra på restaurangen som flydde i panik - de bara drog "löjligt stora slutsatser" av "den kungliga saluten".
  • Flash Gordon

Regeringen skyller på "klyftor" och "skattesänkningar" trots att Sverige har bland de minsta klyftorna i världen och därtill bland världens högsta skatter.

Hela världen ser att det handlar om andra saker.

www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/vansterns-argument-om-brott-fordummar-debatten/

Regeringen har inget intresse av att ta till sig forskning och fakta om detta.

• Flash Gordon
    Rataxes skrev 2021-08-26 11:54:33 följande:
    Meanwhile i en annan del av Sverige blev Gun 60, skjuten 3 gånger av Morganiserade klassklyftor, när hon skulle posta brev.
    Den som betalar för Expressen kan läsa hennes berättelse här.

www.expressen.se/kvallsposten/krim/gun-postade-brev-skots-i-ansiktet-i-trippelskjutningen/

"Monster under sängen"
  • Flash Gordon

- Finns det någon anledning för boende i området att vara oroliga för den här typen av konflikter? 

- När man använder skjutvapen på ljusa dagen, på öppen plats, det är klart att det finns en oro för tredje man, så känner jag också. 

(polis i Linköping svarar på frågan om det är fara för allmänheten)

www.aftonbladet.se/nyheter/a/dnvlAo/efter-skottlossningen-i-skaggetorp-som-kriget-i-libanon

#monsterundersängen

• Flash Gordon

Den där utvecklingen som vi sett komma i åratal men som folk fått skit för när de har påpekat

Lena Melin på Aftonbladet beklagar sig ...

www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/AL7Pkn/nu-rycker-vi-pa-axlarna-at-de-dodande-skotten

Dödsskjutningarna i offentliga miljöer har nu blivit så vanliga att många slutat bry sig.

Vi har vant oss vid skjutvapenvåldet. Blivit likgiltiga. 

Det är hemskt. Helt fruktansvärt.

Ja, vad trodde hon skulle hända? Dagliga händelser vänjer man sig vid. Anpassar sig till. Slutar bry sig om. Tills det kommer nära.

En käftsmäll till undergångsprofeterna, tyckte TS för sex år sedan.

Det är bara en tro på monster under sängen, påstod partifunktionären om folks rädslor.

Men nu är vi här och utvecklingen fortsätter åt fel håll. Det kommer bara att bli värre.

Gratttis!

• Flash Gordon

Det här var väl ändå ett tag sedan?

Boom! och Pang!

En socialdemokratisk salut, minsann.

En hel trappuppgång bara ... borta!

"Vilken jädra smäll!" som Dynamit-Harry skulle ha sagt.

www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/sprangning-i-helsingborg-inga-skadade

En kraftig explosion inträffade vid halv tvåtiden i ett flerfamiljshus i Helsingborg under natten mot torsdag. Porten vid fastigheten på Norra Ljunggatan har sprängts och att ett femtontal fönster har krossats i närliggande hus.

• Flash Gordon
    Rataxes skrev 2021-09-02 18:21:56 följande:
    Där lyckades ju gärningsmännen komma undan, till skillnad mot bambinosmedlemmen i Värnamo.
    Mmm ... ingen oskyldig kom till skada. Man få vara glad för det lilla.

Men två bomber samma natt.
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna