• mangelica

Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D

Hej! Jag är gravid i v 37 (36+0) idag och längtar då tills något händer :)

Jag väntar mitt 3:e barn och har en så länge rött så långt med tecken på att förlossningen närmar sig. Sammandragningar och förvärvar, men inget som gör särskilt ont eller så ennu.

Hur går det för er? :D några tecken? Ska vi följas åt den sista tiden och leta tecken på att förlossningen är igång, samt peppa varandra!

Hoppas någon hänger på, så har vi något att göra den sista tiden ;)

• Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D
  • mawliens
    polken skrev 2015-12-23 02:49:17 följande:
    ååh det fanns med på vår namnlista, adelina sjukt fint :) vi vet inte könet men samira om det är flicka och pojke står mellan kian, benjamin. emanuel, josef eller ibrahim. 
    Åh där ser man, så himla roligt :) Älskar det namnet verkligen! Ni har valt jätte fina namn ni med, gillar Kian och Samira extra mycket :) Blir jätte bra vad ni än väljer. Har ni valt att inte kolla könet eller kunde ni inte se det på RUL? :) Vad säger din magkänsla att det är?
  • Jazzy
    mawliens skrev 2015-12-23 00:51:14 följande:

Ja då förstår jag att du inte vill gå över tiden! Ja men precis, det sista man vill är att spricka hela vägen bak tillexempel, och deb risken är nog större om barnet är större tror jag. Min bebis ligger under kurvan (men följer sin egen) så min BM uppskattar att hon inte är så jätte stor och min mage är ganska liten men jag vågar ändå inte att tro på henne för mycket haha :)

Skönt att du antagligen har lite att gå på viktmässigt antagligen :) Att spricka är jag inte så nojig över faktist, hade ju inte vart kul men jordmödrarna i norge är väldigt duktiga på att förhindra det faktist, är mest rädd att nått ska ske med bebisen eller att bli snittad, men jag tror det kommer gå fint, har på känn att hon kommer innan bf
  • Mee
    mawliens skrev 2015-12-22 23:14:43 följande:

Jag känner mig ganska lugn, försöker vara positiv i tankarna, tror att det blir lite vad man gör det till :) Är väldigt förväntansfull! Min bebis är väldigt lugn så det är så svårt att gissa om något skulle va på gång, hon var näst intill fixerad idag iallafall när jag var hos BM men har en känsla att jag kommer gå över tiden :p

Jag förstår. Ja, så tänker och tror jag med :)

Okej, skönt att hon är fixerad iaf ^^ Första barnet?

Jag gick över med 2 veckor när jag väntade sonen, så räknar med iaf en veckas övertid :p
  • mawliens
    Jazzy skrev 2015-12-23 08:03:59 följande:
    Skönt att du antagligen har lite att gå på viktmässigt antagligen :) Att spricka är jag inte så nojig över faktist, hade ju inte vart kul men jordmödrarna i norge är väldigt duktiga på att förhindra det faktist, är mest rädd att nått ska ske med bebisen eller att bli snittad, men jag tror det kommer gå fint, har på känn att hon kommer innan bf
    Ja som jag uppfattat det hänger sprickandet mycket på hur väl man lyssnar på sin barnmorska och jag tror att det är större risk att spricka som förstföderska då man är ny på själva grejen och gärna vill att allt ska gå så fort som möjligt eller hur man ska säga :) Men det är ju såklart så olika. Att spricka lite gör ju såklart inget, men att spricka hela vägen bak och kanske få men för livet är jag inte så sugen på haha :) Ja snittas vill jag inte heller göra, är också mest rädd för att det skulle kunna sluta så faktiskt. Vill så gärna föda vaginalt. Det kommer säkert gå jätte bra ska du se :) Hoppas din lilla är redo snart så du slipper gå över tiden.
  • mawliens
    Mee skrev 2015-12-23 08:17:02 följande:
    Jag förstår. Ja, så tänker och tror jag med :)

Okej, skönt att hon är fixerad iaf ^^ Första barnet?

Jag gick över med 2 veckor när jag väntade sonen, så räknar med iaf en veckas övertid :p
    Ja det är första barnet :) Så risken att föda i tid känns väldigt långt borta för min del som jag nämnde haha, men man kan alltid hoppas på ett mirakel :p

Hade du en bra förlossning med din son? :) Har du något bra tips man kan ta med sig till förlossningen? :) Hoppas du slipper gå över denna gången!
  • polken
    mawliens skrev 2015-12-23 02:56:41 följande:
    Åh där ser man, så himla roligt :) Älskar det namnet verkligen! Ni har valt jätte fina namn ni med, gillar Kian och Samira extra mycket :) Blir jätte bra vad ni än väljer. Har ni valt att inte kolla könet eller kunde ni inte se det på RUL? :) Vad säger din magkänsla att det är?
    Vi ville såå gärna ta reda på könet innan men på RUL gick det inte se och efter det har vi bokat 2 extra UL men varje gång har det hänt något så vi behövt avboka därför kände vi att vi ska nog låta det komma som en överraskning. Vi kommer bli lika lyckliga oavsett vad :) Vissa dagar pojke och vissa dagar flicka haha man blir faktiskt lite frustrerad när man inte vet. Hur gammal är du och vart bor ni?
  • mangelica

hej och hå! v 39! (38+0) och mitt första mål att hålla bebisen inne är över! (julafton) nu kan den får komma när som hälst utan nyårsafton :P jag var hon BM dagen innan julafton, och det visade sig att nu är den lille fixerad!!! Hjälp vad fort det går nu!. senaste barnet fixerade sig först 3 dagar innan fl. så man blir ju lite nyfiken på när denna lilla vill kika ut ^^. Min sambo kollade oxo min status igår, öppen 3 cm, och han känner huvudet där nere nu, vilket beryder precis som bm sa att den har sjunkt ner och fixerat sig :D.  vet ju att det fortfarande kan dröja, men det är ju otroligt spännande :D

• Monte85
    mangelica skrev 2015-12-26 11:24:19 följande:

hej och hå! v 39! (38+0) och mitt första mål att hålla bebisen inne är över! (julafton) nu kan den får komma när som hälst utan nyårsafton :P jag var hon BM dagen innan julafton, och det visade sig att nu är den lille fixerad!!! Hjälp vad fort det går nu!. senaste barnet fixerade sig först 3 dagar innan fl. så man blir ju lite nyfiken på när denna lilla vill kika ut ^^. Min sambo kollade oxo min status igår, öppen 3 cm, och han känner huvudet där nere nu, vilket beryder precis som bm sa att den har sjunkt ner och fixerat sig :D.  vet ju att det fortfarande kan dröja, men det är ju otroligt spännande :D

Hej! Hur gör din man när han kollar dig? Kanske dum fråga- men vsd känner han efter och hur vet han hur öppen du är psv?
  • mawliens
    polken skrev 2015-12-24 19:49:11 följande:
    Vi ville såå gärna ta reda på könet innan men på RUL gick det inte se och efter det har vi bokat 2 extra UL men varje gång har det hänt något så vi behövt avboka därför kände vi att vi ska nog låta det komma som en överraskning. Vi kommer bli lika lyckliga oavsett vad :) Vissa dagar pojke och vissa dagar flicka haha man blir faktiskt lite frustrerad när man inte vet. Hur gammal är du och vart bor ni?
    Åh vilken otur! Tycker du att det har varit svårt att inhandla allting när du inte vetat könet? :) Ja absolut, huvudsaken är att bebisen är frisk. Jag är 25 år, född och uppvuxen i Halmstad men bor i Helsingborg nu tillsammans med min sambo sedan 1,5 år tillbaka ungefär :) Själv då?
  • polken
    mawliens skrev 2015-12-26 14:59:52 följande:
    Åh vilken otur! Tycker du att det har varit svårt att inhandla allting när du inte vetat könet? :) Ja absolut, huvudsaken är att bebisen är frisk. Jag är 25 år, född och uppvuxen i Halmstad men bor i Helsingborg nu tillsammans med min sambo sedan 1,5 år tillbaka ungefär :) Själv då

Ja lite faktiskt, det handlar inte om färgerna eller något sånt men nu har jag bara kunnat köpa kläder i storleken 50/56. Skulle vart skönt och ha lite kläder i större storlek också men det får jag ta när bebisen kommer :) Och sen med namn, måste ha klart både pojk och flick namn haha får det att låta som att det är värsta problemen.. 

Jag är 20 år gammal och bor i göteborg tsm med min man och en liten vovve =)

Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D