Inlägg från: frestelsen |Visa alla inlägg
  • frestelsen

Bim i början av januari 2016! <3

johannajw skrev 2015-12-29 09:37:24 följande:

Jag har börjat tempa nu, och jag tycker att jag har väldigt låg temp ifall jag har haft ägglossning redan.. alla dagar som jag har tempat på ligger på 36,0 och idag när jag vakna sjönk jag till 35,7. Kan helt omöjligt ha haft ägglossning den 23 isåfall? ;P då borde min temp vara högre i så fall?

Låter som en tempdipp som kan va några dagar efter äl eller strax innan äl. Men svårt att säga om du inte har en temp innan och efter äl. Tips att kolla flytningar med. Innan äl äggvite och efter lotions
  • frestelsen
    behnizen skrev 2015-12-29 10:11:09 följande:

Det låter ju vettigt. Jag lär ju va på äl+ 9,10 . Bim -5 nu.. Jag känner ingenting så vill ju inte vara negativ men har en känsla att det inte bor någon där inne:/ börjar liksom bli sjukt ledsen varje gång jag får minus.. 8 månader har vi försökt och smällen blir bara värre och värre. Men försöker vara positiv

Förstår det men du kan ju testa snart:) köp tidigt test:)
  • frestelsen
    Sjökocken skrev 2015-12-29 10:34:06 följande:

Roligt att läsa om era erfarenheter. Vi försöker också, precis börjat. Hade äl ca 20 dec om man ska lita på att räkna dagar. Mensen bör komma 2-3/1. Känner mig inte gravid men upptäckte igår att ena bröstet var lite större än det andra ???? Men inte ömma, fått lite små finnar som jag inte brukar ha samt öm/stickningar strax under/vid naveln. Jag skulle så gärna vilja ta ett graviditetstest på nyårsafton, ifall ifall det är positivt. Hade vart så kul att överraska mannen då. Är det dumt att ta så tidigt? Borde jag vänta tills efter mensen?

Då är du på ca äl+8 och möjligheter till ett svagt kan du få men inte säkert.
  • frestelsen
    Sjökocken skrev 2015-12-29 12:33:19 följande:

Det blir det inte äl+9 idag, eller räknar man inte från den dagen man hade äl? Isf äl+11 på nyårsafton? Så mycket nytt i denna värld :)

Jo äl+9 så klart:) ta ett test imorgon på morgonen tycker jag:)
  • frestelsen
    Sjökocken skrev 2015-12-29 14:45:16 följande:

Okej tack. Tar nog nyårsaftonsmorgonen då :) kan aldrig drömma om att det kan gå så snabbt att bli gravid, men det händer ju så helt omöjligt är det ju inte.

Så är det. Spännande att se vad du får för resultat :) själv är jag på äl+2 så låååångt kvar för mig;)
  • frestelsen
    johannajw skrev 2015-12-29 15:31:30 följande:

Tack för tipset :) tycker att det är mer som lotion ;P men vi får väl helt enkelt vänta och se tills den 6 jan.

Har iaf tänkt vänta med att testa tills dess. Förra mensen var två veckor sen (första mensen efter ppiller mensen). Så då är det lika bra att vänta och se om den här mensen vill komma den dagen då den ska komma. Förra mensen kände jag mig skit gravid och blev bara besviken för jag hade testat i onödan typ. ;P

Kanske du har låg temp och du fick lägre för de vart en inplantionsdipp (eller vad det heter) den kan komma några dagar efter äl typ 6-10.
  • frestelsen
    johannajw skrev 2015-12-29 15:45:38 följande:

Jaha! Det visste jag inte, men höjs tempen igen då? Jo vad jag vet så är jag rätt låg tempad och får feber vid typ 37.. ;)

Ja, den ska höjas dagen efter (tror jag) sen va hög till mens eller om man är grav forsätta va hög. Är inte expert inom temp utan lär mig i gruppen Fertility friend :)
  • frestelsen

Äl+3 tiden sniglar fram. Började smörja med progesterall igår och hoppas de ska hjälpa :D

• frestelsen
    glittersol skrev 2015-12-30 08:02:00 följande:

Jag tror jag omedvetet provat bisolvonmetoden!

Insåg när jag tog hostmedicinen att det är slemlösande precis som bisolvon!

Har också reagerat på att äl flytningarna vart tunnare, dock har dom nästan känts för tunna men får väll vänta och se

Oj oj va försiktig nu efter äl. Hört mycket skit om det.. bättre att köra med bidrottninggele
  • frestelsen
    glittersol skrev 2015-12-30 08:16:07 följande:

Haha ja jag försöker att inte tänka på det men är svårt!

progesterall -vad är det?

Progesteron som hjälper kroppen att behålla ägget om det blivit befruktat förstås. Det förlänger även lutealfasen om man har en kort sån. Jag har 12 dagar så är väl normal men misstänker att jag har brist på progesteron då jag fått fler mf o nu dist ma. Om du googlar progesterall så kan du läsa om det:) vi har försökt ett o ett halvt år med.. blä vill liksom få bebis nån gång.. hoppas detta hjälper på traven
Svar på tråden Bim i början av januari 2016! <3